یکی یکی از درخشان ترین فیلم های داریوش مهرجویی که بارها دیده ایم و هیچ وقت برایمان کهنه نمی شود، «مهمان مادر» است. گلاب آدینه از این فیلم به عنوان خاطره ای جذاب گفته است که هر بار با اشتیاق آن را تماشا می کند و خاطرات جالبی از همکاری با این هنرمند فقید تعریف کرده و ذکر کرده که در ابتدا پیشنهاد مهرجویی برای بازی در نقش «مش مریم» و لی را نپذیرفته است. جواب منفی داد

به گزارش بازتاب آنلاین، گلاب آدینه بازیگر نقش مامان در فیلم «مامان مامان» داریوش مهرجویی در گفت وگو با روزنامه شرق از اولین دیدار با داریوش مهرجویی، آغاز همکاری و حال و هوای آنها در حین فیلمبرداری صحبت کرد. . از این فیلم

آدینا با بیان خاطره ای خنده دار از اولین دیدارش با داریوش مهرجویی گفت: اولین دیدار من با آقای مهرجویی در حمام سالن جشنواره فجر بود، رفته بودم دستانم را بشویم، آقای مهرجویی هم آمد و دستانش را شست. از آینه احوالپرسی به آقای مهرجویی دادند، شما چطوری (با لحن و حرکات خودشون) گفتم وای چه خوبه و این اولین ملاقات بود برای “مامان”. شریفی نیا هم دیدار بسیار خوبی بود.

گلاب آدینه در فیلم مامان مامان بازی زیبا و جذابی ارائه کرده است.

آدینا درباره نقشی که مهرجویی به او پیشنهاد داد، گفت: برای نقش مشماریم در دفتر خیابان بهشتی با من صحبت کردند و گفتند این طوری و آن طور است، همه چیز را برایش تعریف کردند، به او گفتم آقای مهرجویی همه. می‌خواهد جلوی دوربین او برود، اما چون این نقش شباهت‌هایی با نقش من در «روسری آبی» دارد، من نمی‌خواهم در آن سمت قرار بگیرم من می خورم مامان… اونم گفت نه، نقش مشماریم خیلی خوبه.

او با بیان اینکه بعد از چند روز بالاخره نقش مامان را به او پیشنهاد دادند، توضیح داد: چند روز بعد آقای شریفی نیا زنگ زدند که بیایند. گفتم بالاخره چی شد؟ نقش مامان؟ گفتند بله.

آدینا درباره اولین جلسه پروژه «مهمان مادر» و همکاری با مهرجویی توضیح داد: روز اول که همه گروه جمع شدند و نشستند، بعد از سلام و علیک، آقای مهرجویی باید فیلمنامه یک دور را می خواند. البته من یک عادت دارم که دوست دارم فیلمنامه را با صدای کارگردان گوش کنم، چون تمام فکرم این بود که چطور به آقای مهرجویی بگویم که یک بار فیلمنامه را خوانده تا من گوش کنم. آن را ادامه دادم… چون همه چیز را از کارگردان می گیرم برای من خیلی جالب بود و چون آقای مهرجویی هر نقشی را با صدای همان نقش می خواند، مامان را هم مثل مامان می خواند. هر سکانسی که می خواستیم فیلم برداری کنیم. قبل از آن، آنها همه را دور هم جمع می کردند، آن سکانس را در یک دور می خواندند. این یک فرصت طلایی برای من بود، زیرا به کارگردان بسیار وابسته هستم.

گلاب آدینه در گفت و گو با شرق خاطرات جالبی از همکاری با داریوش مهرجویی در این فیلم بیان کرد.
گلاب آدینا ابتدا برای نقش «مش مریم» انتخاب شد.

وی درباره اخلاق مهرجویی در محل کار نیز گفت: در مورد اخلاق خوب یا بدشان باید بگویم روی چیزهایی حساس بودند که اگر اجرا نمی شد یکدفعه فریاد می زدند، اگر چیزی مطابق میلشان بود خیلی خیلی برخورد می کردند. همینطور تا آخر فیلمبرداری این وضعیت ادامه پیدا کرد، می گفتند: بابا، چرا اینها را می گویید؟ آنها دوست داشتند، خیلی خوب بود، ممنون بله، خوب است.

وی در خصوص مواجهه با خبر قتل داریوش مهرجویی گفت: اصلا به این موضوع فکر نکردم. برای همین دیوانه شد و همه را شگفت زده کرد. بیایید فکر کنیم که عمر 80 سال به چنین فاجعه ای ختم شود. این چیزی جز شگفتی نیست، چیزی جز خشونت، از هر کسی که باشد. آیا این قتل قرار است سم را از چشم بزداید؟ نمی دونم برای همین به من تهمت زدی؟ تا اینجاست؟ نمی دانم هنوز شگفتی وجود دارد، سرد هم نیست.»

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما