اخبار روز سینما

مرمت خانه تاریخی حاجی سیف بازسازی خانه سیف به پذیرایی

مسئول میراث استان گیلان گفت: به عنوان ابراز تمایل و اشتیاق مالک به حفظ و مرمت بنا، مقرر شد ابتدا زیر نظر کارشناسان فنی آواربرداری و با ارائه نامه ای با توجه به نوسازی، آواربرداری از بنا برطرف شود. پلان، ساختمان مورد نظر به عنوان فضای زندگی مورد استفاده و بهره برداری قرار می گیرد.

بازتاب آنلاین محمدرضا امیری نژاد گفت: خانه تاریخی سیف در منطقه چله چان که به شماره 31129 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده و قسمت اعظم سقف آن در آتش سوزی اخیر سوخت، پس از آن در جلسه و گفتگو با خریدار و مالک جدید مقرر شد ابتدا آواربرداری و رفع خطر از ساختمان زیر نظر کارشناسان فنی انجام شود و سپس با ارائه طرح بهسازی ساختمان مورد نظر فرمت اسکان پذیرایی شود. استفاده و بهره برداری شده است.

معاون میراث فرهنگی استان گیلان ضمن قدردانی از همکاری مالک عمارت سیف و اشاره به لزوم حفاظت از میراث ارزشمند فرهنگی گفت: به موازات مرمت و بازسازی بناهای تاریخی دولتی باید در حفاظت از آثار نیز تلاش کرد. متعلق به مالکان خصوصی و نماینده منصوب میراث فرهنگی اداره کل. او حاضر است به هر نحوی با صاحبان ساختمان همکاری کند.

وی افزود: با وجود برخی بی توجهی ها، سرمایه گذاری در آثار تاریخی در سال های اخیر با پیگیری و اهتمام میراث فرهنگی افزایش یافته است و امید است با آگاهی بخشی و تغییر نگاه به این محوطه ارزشمند، عموم مردم در حفاظت و حراست از آن مشارکت داشته باشند. در مراقبت از آنها نقش خواهد داشت. وظیفه اداره کل و عموم مردم یعنی صیانت از آثار فرهنگی در دستور کار قرار گرفته است تا امانت گذشتگان به سلامت به نسل های آینده منتقل شود.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا