اخبار روز

قیمت مرغ سقوط کرد! /ارزان شدن قیمت مرغ!

در تهران و برخی از شهرستان‌ها، مرغ با قیمت تعیین شده خود، به ارزش هفتاد و سه هزار تومان برای هر کیلوگرم، به فروش می‌رسد. با این حال، در بعضی از شهرستان‌ها، قیمت این محصول به حدی کاهش یافته است که کمتر از نرخ تصویب شده محسوب می‌گردد.

به گزارش پی ام آپ به نقل از تسنیم، قیمت مرغ در بازار به قیمت مصوب خود رسیده است و این محصول حتی در برخی شهرهای کشور زیر قیمت مصوب خود به فروش می رسد.

بر اساس مشاهدات میدانی، هر کیلوگرم مرغ گرم در تهران بین 75 تا 78 هزار تومان به فروش می رسد، اما در شهری مانند ارومیه قیمت این محصول 73 تا 75 هزار تومان است.

در این شهرستان هر کیلوگرم مرغ در شهرستان 75 هزار تومان و مرغ سایر شهرها 73 هزار تومان است که قیمت مرغ در برخی مناطق کمتر از نرخ مصوب است.

افزایش جوجه ریزی به بیش از 130 میلیون قطعه در ماه و عرضه نهاده های دامی از جمله دلایل کاهش قیمت مرغ در بازار است. اسفند سال گذشته میزان جوجه ریزی کمتر از 100 میلیون نفر در ماه بود.

قیمت تخم مرغ همچنان بالا نرخ مصوب

بر اساس این گزارش قیمت تخم مرغ با نزدیک شدن به فصل سرما افزایش یافته است به طوری که در دو هفته اخیر هر شانه 30 عددی از این محصول از 87 هزار تومبه به بیش از 110 هزار تومان رسیده است.

طبق مشاهدات میدانی حداقل قیمت مصوب یک شانه تخم مرغ 30 عددی به صورت عمده 110 هزار تومان است اما این محصول با قیمت های متفاوت از 120 هزار تومان تا 135 هزار تومان به فروش می رسد و این محصول در میادین میوه جات و سبزیجات شهرداری تهران یافت نمی شود.

در مورد دلایل افزایش قیمت تخم مرغ در بازار نیز می توان به تغییر فصل و افزایش تقاضا در بازار و صادرات این محصول اشاره کرد. از طرفی همیشه در نیمه دوم شهریور تولیدکنندگان کیک و شیرینی با توجه به نزدیک بودن بازگشایی مدارس، برای افزایش تولید، تخم مرغ را به صورت عمده خریداری می کنند.

منبع سایت تسنیم


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا