دانستنی ها

همه چیز در مورد بیماری جدید و خطرناک مرس! علائم، روش انتقال، درمان و ویژگی های ویروس جدید 1402 mers cov!/جزئیات

به گزارش پی ام آپ، مرس سندرم تنفسی خاورمیانه یک بیماری تنفسی است که اولین بار در سپتامبر 2012 در عربستان سعودی ظاهر شد. بیماریمرس  این بیماری توسط یک ویروس از خانواده ویروس کرونا ایجاد می شود. نتایج گزارش های ارائه شده تاکنون نشان می دهد که تقریبا یک سوم مبتلایان جان خود را از دست داده اند.

علائم بیماری مرس چیست؟

علائم مرس  این شامل تب، سرفه، تنگی نفس، مشکلات گوارشی مانند اسهال، نارسایی تنفسی و نارسایی اندام های بدن به ویژه کلیه ها است. این علائم در افراد دارای سیستم ایمنی ضعیف، افراد مسن، دیابت مزمن، سرطان و بیماری مزمن ریوی به شدت در بدن ظاهر می شود.

بیماری مرس چگونه منتقل می‌شود؟

ویروس مرس از طریق ترشحات تنفسی فرد مبتلا به دیگران منتقل می شود. بنابراین برای پیشگیری از بیماری توصیه می شود. دست های خود را به طور مرتب بشویید، هنگام عطسه یا سرفه از دستمال کاغذی استفاده کنید، از دست زدن به صورت خود با دست خودداری کنید، سطوحی را که با افراد آلوده در تماس هستند ضدعفونی کنید و از افرادی که بیمار هستند یا اخیراً از سفر برگشت دور بوده اند اجتناب کنید.

چگونه می‌توان بیماری مرس را درمان کرد؟

در حال حاضر هیچ واکسن یا درمان خاصی برای این بیماری وجود ندارد. البته پزشکان برای کاهش علائم این بیماری دارویی تجویز نمی کنند. از آنجایی که روند بهبودی سالمندان و مبتلایان به بیماری های مزمن دشوار است، این افراد باید اقدامات پیشگیرانه را جدی بگیرند.

گزارش اخیر سازمان جهانی بهداشت در مورد بیماری مرس

سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرد که یک مرد 28 ساله از ابوظبی به این ویروس مبتلا شده است. مورد سبز این فرد که چندین بار علائمی مانند حالت تهوع، درد هنگام ادرار و درد در سمت راست بدن خود را احساس می کرد، پس از تشدید بیماری خود به پزشک مراجعه کرد و در حال حاضر تحت درمان است.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا