مرد 20 ساله ای در خانه اش تاسیسات همجوشی هسته ای ساخت!

حذیفه نازوردین نمونه اولیه سیستم همجوشی هسته ای را در خانه خود ساخت.

به گزارش ایسنا، وقتی دستگاه آن روشن می شود، یک توپ گازی داغ و از پلاسمای درخشان تولید می کند که شبیه حالت ماده ای است که خورشید ما را تشکیل می دهد.

به گزارش بیزینس اینسایدر، نازوردین، دانشجوی ریاضی در دانشگاه واترلو، این دستگاه را در چهار هفته در تابستان ساخت و بیشتر قطعات را به صورت آنلاین سفارش داد. او گفت که از ابتدا تا انتها حدود 2000 دلار خرج کرده است.

او هرگز روی پروژه های برق کار نکرده است و به دنبال حرفه ای در فیزیک هسته ای نیست. او گفت که این دستگاه را به دلیل سرگرم کننده ساخته است و افزود: “حداقل می توانم به خودم ثابت کنم که می توانم آن را بسازم و فکر می کنم زیبایی آن در همین است.”

همجوشی هسته ای خورشید و سلاح های گرما هسته ای ما را نیرو می دهد. این پدیده زمانی رخ می دهد که هسته اتم ها به یکدیگر جوش می خورند و مقدار زیادی انرژی تولید می کنند.

اگر بتوانیم از قدرت همجوشی استفاده کنیم، تقریباً چهار میلیون برابر بیشتر از سوختن نفت یا زغال سنگ انرژی تولید خواهد کرد. به همین دلیل است که دانشمندان در سراسر جهان برای چندین دهه تلاش کرده اند تا دستگاهی بسازند که بتواند همجوشی هسته ای را برای مدت طولانی حفظ کند.

دستگاه هسته ای نازوردین یک نمونه اولیه است. نمی‌تواند همجوشی هسته‌ای ایجاد کند، اما می‌تواند پلاسمایی را ایجاد کند که در آن همجوشی هسته‌ای اتفاق می‌افتد که گام مهمی در فرآیند کلی است. رسیدن این پلاسما به حالتی که اتم‌ها با هم ترکیب می‌شوند، به دستگاه قدرتمندتر و بودجه بیشتری نیاز دارد.

نازوردین از انجمن های آنلاین دستورالعمل دریافت کرد و از دوستان و هم اتاقی ها کمک گرفت. او همچنین از دستیار هوش مصنوعی ابر استفاده کرد و در مورد خطرات چنین رویکردی پرسید.

نازوردین اکثر موارد مورد نیاز خود را از سایت های فروش اینترنتی سفارش می داد.

مرد 20 ساله ای در خانه اش تاسیسات همجوشی هسته ای ساخت!

پس از سفارش چندین ترانسفورماتور و کشف اینکه آنها کار نمی کنند، او نتوانست ترانسفورماتور مناسب را آنلاین پیدا کند. در نهایت به تمام مغازه های تابلو نئون شهر زنگ زد چون این نوع ترانس را به نام ترانس تابلو نئون می فروشند که ولتاژ بسیار بالایی دارد.

کارلوس پاز سولدان، دانشیار فیزیک کاربردی در دانشگاه کلمبیا که در پروژه نازوردین شرکت نداشت، می‌گوید ساخت چنین نمونه‌های اولیه آسان نیست.

اگرچه این دستگاه ها ارزش واقعی زیادی ندارند، اما ابزارهای یادگیری عالی هستند.

مرد 20 ساله ای در خانه اش تاسیسات همجوشی هسته ای ساخت!

دانش آموزانی که این کار را انجام می دهند بسیاری از مهارت های مرتبط را یاد می گیرند. شما در مورد ولتاژ بالا و خلاء، بلوک های ساختمانی سیستم های همجوشی بزرگتر، یاد خواهید گرفت.

هدف بعدی نازوردین ساخت دستگاه دیگری است که بتواند عملاً همجوشی هسته ای تولید کند. او پیش بینی می کند که هزینه آن حدود 10000 دلار باشد.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما