اخبار روز

مردی که از میدان خراسان به هامبورگ آمد!

به گزارش خبرگزاری بازتاب آنلاین؛ مرداد در سال 1356 پسری به دنیا آمد که به یقین می توان گفت که خانواده و اقوام آن زمان او باور نمی کردند که او به این همه شهرت و اعتبار در ورزش ایران دست یابد.

در این خبر آمده بود: مهدی مهدوی کیا از میدان خراسان تهران پله پله پله های ترقی را طی کرد و در اوایل دهه 70 به عضویت تیم ملی جوانان کشورمان درآمد. این بازیکن خوش اخلاق که قبل از فوتبالش هندبال بود و به دو و میدانی نیز علاقه داشت، خیلی زود در تیم بانک ملی خوش درخشید و از ابتدای سال 74 پرسپولیسی شد.

مهدوی کیا که برای اولین بار توسط محمد مایلی خان به تیم ملی بزرگسالان دعوت شد، در سال 1375 در جام ملت های امارات به همراه سایر ملی پوشان این دوره از مسابقات عنوان سومی را کسب کرد و این افتخار در جام ملت های 2004 برای او تکرار شد.

حضور در جام جهانی 1998 و 2006، قهرمانی در بازی های آسیایی 1998 بانکوک، بهترین بازیکن آسیا و البته یازده سال حضور در بوندسلیگا، مهدویکیا را به چهره ای بین المللی در فوتبال ایران تبدیل کرد. بازیکنی که زمانی در رسانه های آلمانی از او با عنوان موشک ایرانی هامبورگ یاد کردند و سرانجام در پاییز 2013 در سفر پیشکسوتان میلان به تهران از فوتبال خداحافظی کرد (البته او مراسم خداحافظی دیگری داشت. آنجا). در بهار همان سال وقتی پرسپولیس مقابل سپاهان قرار گرفت در فینال جام حذفی حضور داشت که برای پرسپولیس به شدت تلخ بود.

مهدوی‌کیا امروز وارد چهل و هشتمین سالگردش شده و به نظر می‌رسد سال آینده به همکاری با آکادمی کیا و مربیگری در رده‌های پایه ادامه خواهد داد.

251 251

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا