اخبار روز

مردم نباید برای حل و فصل اختلافات به دادگاه مراجعه کنند

رئیس مرکز حل اختلاف قوه قضائیه: برای حل و فصل اختلافات به هیچ وجه نباید به دادگاه مراجعه کرد. بسیاری از اختلافات کوچکتر که هزینه و زمان زیادی را در دادگاه هزینه می کنند، می توانند به سرعت و به صورت قانونی در شورای حل اختلاف حل و فصل شوند.

رئیس مرکز حل اختلاف قوه قضائیه گفت: مردم برای حل و فصل اختلافات به دادگاه مراجعه نکنند.

گزارشی مهر حجت الاسلام هادی صادقی در میز خدمت قضایی در مسجد امام رضا گلستان با اشاره به حجم بالای پرونده ها در دستگاه قضایی و تعداد زیاد قضات که با وجود تلاش شبانه روزی قضات گاهی اوقات اشتباهات هنگام رسیدگی به پرونده ها رخ می دهد.

وی گفت: به همین منظور در محاکم قضایی و شورای حل اختلاف نقاط خدماتی راه اندازی شده تا مردم بدون تشریفات قضایی و رایگان به مشکلات خود در این حوزه رسیدگی کنند.

رئیس مرکز حل اختلاف قوه قضائیه با تاکید بر اینکه قوه قضائیه تنها مسئول قضاوت نیست، افزود: بسیاری از اختلافات با صلح و سازش قابل حل است. به همین منظور شورای حل اختلاف با افراد معتمد و کارشناسان حوزه های مختلف برای حل مسالمت آمیز اختلافات بین مردم تشکیل شد.

صادقی در ادامه گفت: مردم برای حل و فصل اختلافات از هر نوع به دادگاه مراجعه نکنند و بسیاری از اختلافات کوچکتر که هزینه و زمان زیادی از دادگاه ها می گیرد، به سرعت و به صورت قانونی در شورای داوری حل و فصل می شود.

رئیس مرکز حل اختلاف قوه قضائیه در پایان با اشاره به حضور داوران و کارشناسان میانجی‌گری در کنار شورای حل اختلاف، خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت‌های داوران و میانجی‌گران می‌تواند به تسریع رسیدگی به پرونده‌ها و کاهش اطاله دادرسی کمک کند. مردم می توانند با مراجعه به میز خدمت قضات و شورای حل اختلاف و یا با مرکز توسعه حل اختلاف کشور سوالات و مشکلات خود را در حوزه قضایی مطرح کنند.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا