سبک زندگی

مردم این استان باز هم در انتخابات شگفتی آفریدند

بازتاب آنلاین: پس از اعلام نتایج دور اول انتخابات به تفکیک استان، محبوبیت و اعتبار نامزدها تا حد زیادی در نقاط مختلف کشور مشخص شد. این در حالی است که آرای استان اصفهان به عنوان یکی این استان یکی از تاثیرگذارترین استان های کشور به شمار می رود. خب سعید جلیلی در این استان بیش از دو برابر شد. پزشکیان رای آورد و مشخص بود که اولین گزینه اصفهانی ها رفتن به پاستور است. اما اینکه اصفهان با وجود آبادانی زیاد و محله های گاه مدرنش، از نامزدی چون جلیلی خوشش می آید، سوال عجیبی است. اگر به عنوان مسافر از اصفهان عبور کنید، متوجه می شوید که کافه ها و بارهای مدرن زیادی در این شهر وجود دارد. حال و هوایی که به این شهر داده است، اما چرا مردم این شهر در هر انتخاباتی به دورترین گزینه ممکن رای می دهند، هر چقدر افکار سنتی در این شهر ریشه دوانده باشد، اما به هر حال نسل های جوانی که در این شهر زندگی می کنند. جمعیت قابل توجهی هستند؟ . چگونه ممکن است رزی احمدی نژاد و رزی جلیلی رای اول را در این شهر داشته باشند؟ آنچه در اینجا جای تعجب دارد این است که از اصفهان به عنوان یک کلان شهر، تعصب سیاسی دیگری انتظار می رود. ای کاش کارشناسان پژوهشی حال و هوای سیاسی و اجتماعی اصفهان را تشخیص می دادند. جالب اینجاست که این آسیب در شهرهای اطراف اصفهان وجود ندارد. نمونه نجف آباد حال و هوای دیگری دارد. این که گفتیم مضر است به این معنا نیست که رای دادن به امثال جلیلی مضر است، به این معناست که این عدم تمایل به ترقی، این غوطه ور شدن در دل نشانه قهقرایی است. وگرنه هم جلیلی و هم پزشکیان قطعا مورد احترام هستند.

اما در مجموع نگاه ما به یک افتخار تاریخی بر اصفهان است. خب این شهر پایتخت درخشان سلسله صفویه بوده و با وجود بناهایی مثل علی قاپو، سی و سه پل و …. یکی یکی از مراکز گردشگری و یکی از برجسته ترین نمادهای ایران در جهان به شمار می رود. اما اصفهان این روزها بر خلاف گذشته شیرین خود حال و روز خوبی ندارد، تولد رودخانه بی جان، جایگاه این شهر را تغییر داده و البته دلایل دیگری نیز ممکن است در این امر نقش داشته باشد.

مردم اصفهان در سال 84 از محمود احمدی نژاد که به او «معجزه هزاره سوم» نیز می گویند، حمایت کردند. اما تنها یک سال بعد تصمیم گرفت بزرگترین رودخانه فلات مرکزی ایران را نابود کند. وی در سفر سال 85 به چهارمحال و بختیاری گفت: چون آب از استان شما می آید متعلق به شماست و مدیریت یکپارچه زاینده رود به دو قسمت تقسیم می شود.

اهالی این ولایت بار دیگر در انتخابات غافلگیر شدند

الان پشت سر جلیلی 84 هستند، خوب، اقتصاد اصفهان به شدت وابسته به کشاورزی است و موضوع «آب» بیش از هر چیز برای مردم این منطقه مهم است. سعید جلیلی همیشه در مناظره ها روی زمین چمن روستاییان قدم می زد و ستادهای تبلیغاتی او نسبت به بقیه کاندیداهای روستاها موفق تر بودند.

نظر مردم در مورد رای گیری در اصفهان چیست؟

نتایج انتخابات اصفهان نیز بحث داغی را در فضای مجازی به راه انداخت و کاربران دلایل آن را مطرح می کنند، برخی وعده های سعید جلیلی در زمینه کشاورزی و آب را دلیل موفقیت وی در این استان می دانند و برخی معتقدند شبح جلیلی به این استان نزدیکتر است. تفکر غالب مردم استان اصفهان. در ادامه به سراغ برخی از محبوب ترین نماها می رویم، با ما همراه باشید.

اهالی این ولایت بار دیگر در انتخابات غافلگیر شدند

به نمک: از این 56 درصد، شک نکنید که 99 درصد کسانی هستند که وقتی حتی در توییتر یا دیگر پلتفرم ها می نویسند، در انتهای جملات خود یک A می گذارند: ماشین، کفش، قدیمی.

مهراد: تمام روستاهای استان اصفهان با وعده آب و … به جلیلی رای دادند دقیقا همان طور که برای احمدی نژاد اتفاق افتاد.

علیرضا یکی از مخالفان جلیلی نوشت: علت پیشرفت نکردن اصفهان را از این تصویر می توان فهمید.

اهالی این ولایت بار دیگر در انتخابات غافلگیر شدند

صنم بر فراز اصفهان: اصفهان از دیرباز افتخار این سرزمین بوده و هست. درست است که این اتفاق در سال های 1984 و 1403 رخ داده است، اما چیزی را نمی توان به کل تاریخ این منطقه تعمیم داد. آیا به خاطر رای و نظر ایشان نمی توانید اصفهان را با این عظمت زیر سوال ببرید؟ پس دموکراسی چیست؟

مهسا به 84 اشاره کرد: جلیلی در اصفهان تقریباً همان تعداد رای احمدی نژاد 19 سال پیش را به دست آورد. در همان زمان اصفهان در ایران بیشترین رای را به احمدی نژاد داد.

اهالی این ولایت بار دیگر در انتخابات غافلگیر شدند

راضیه: یک نکته را باید بگویم این آمار رای استان اصفهان است نه کلانشهر اصفهان. قبل از قضاوت درباره جمعیت شش میلیونی، این نکته را در نظر بگیرید. گفتم شاید شما اشتباه متوجه شدید.

سعید یکی از حامیان جلیلی: آیا به نوعی از جلیلی می ترسید که انگار فراموش کرده اید در دولت های مطلوب شما چه بر سر این افراد آمده است؟ ما پشت سر جلیلی بودیم.

و سهیل: اصفهان هنوز جمعه در پیش دارد. همه چیز ممکن است هنوز متفاوت باشد.

منبع:برترینها

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا