اخبار روز

آیا سرعت اینترنت افزایش می یابد؟!/جزئیات

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد: تاکنون 4 میلیون خانه تحت پوشش شبکه فیبر نوری هستند و این رقم تا پایان سال به 8 میلیون خانه می رسد.

به گزارش پی ام آپ به نقل از ایسنا، عیسی زارع پور در حاشیه جلسه امروز شورای دولت و در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در خصوص گسترش فیبر نوری هم اکنون در بیش از 150 شهر کار آغاز شده است. کارها در حدود 70 شهر تکمیل شده است. در 500 شهر، مقدمات انجام کار انجام شده است، یعنی توافق با شهرداری ها و مدیریت شهری. در حال حاضر حدود 4 میلیون خانه تحت پوشش قرار گرفته است. این امکان برای استفاده از این شبکه برای شما فراهم است.

وی همچنین بیان کرد: 8 میلیون خانه تا پایان سال تحت پوشش فیبر نوری قرار می گیرند. اتفاق بسیار بزرگی است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه تصریح کرد: این رویداد بزرگ نسبت به شرایط فعلی سرعت را بین 70 تا 80 برابر افزایش می دهد که میانگین سرعت اتصال ثابت هم اکنون 12 مگابیت بر ثانیه است و اولین استانی است که به طور کامل در سطح شهرها و شهرستان ها تحت پوشش قرار می گیرد. مرکز استان گلستان است که انشاالله تا یک ماه آینده به بهره برداری می رسد.

وی در ادامه تاکید کرد: در خصوص رویدادهای فضایی انشالله تا قبل از پایان سال رویدادهای فضایی دیگری نیز خواهیم داشت. به فضل الهی پروژه های زیادی خواهیم داشت که به مرور زمان اعلام می شود. همچنین رونمایی از دستاوردهای فضایی جدید کشور خواهیم داشت که به مرور زمان اعلام خواهد شد. یکی  کپسول زیستی است که انشالله در آینده نزدیک و در ماه های آینده تست زیر مداری خواهد شد. برای فرستادن یک فضانورد و یک موجود زنده به فضا برای تحقیقات فضایی، محفظه‌ای لازم است که موجود زنده یا فضانورد در آن قرار گیرد. آهن را آهن کپسول زیستی می نامند. ما در مراحل اولیه این امر هستیم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: آزمایش‌های اولیه در قالب آزمایش‌های فضایی در حال انجام است. انشاالله تا پنج سال آینده بتوانیم یک فضانورد ایرانی در فضا داشته باشیم.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا