bato-adv

در فیلم کوتاه معمولاً فیلمسازان به دنبال نشان دادن مهارت، استعداد و توانایی خود در داستان نویسی و فیلمسازی هستند. برای آنها فیلم کوتاه دروازه ای برای ساخت یک فیلم بلند است. به شرطی که بتوانند استعدادهای بالقوه خود را به فعلیت برسانند.

به گزارش جوان، متأسفانه با افت کیفیت فیلم های بلند و داستانی، فیلم های کوتاه نیز با افت کیفی مواجه شده اند، یعنی دیگر آن عنصر خلاقانه شگفت انگیز در فیلم ها وجود ندارد و کمتر فیلم می تواند مخاطب را به وجد بیاورد. . فیلم کوتاه «مرتد» به کارگردانی مشترک داود مرادیان و امیر ابیلی که در چهل و یکمین جشنواره فیلم کوتاه تهران حضور دارد. یکی از آن دسته فیلم هایی است که توانایی غافلگیری مخاطب خود را ندارد و همه چیز در حالت عادی انجام می شود. این فیلم داستانی پلیسی و جنایی دارد و مانند دیگر فیلم‌های این ژانر، پلیس در ماجرای قتل سردرگم و دچار مشکل می‌شود و به دنبال قاتل می‌گردد و در نهایت قاتل کسی است که کمترین شک را داشت. و فیلم با نوعی غافلگیری به پایان می رسد. . «مرتد» از تمام قواعد ژانر جنایی پیروی می کند و مشکل دقیقاً اینجاست که کارگردان فیلمش را طبق مدلی که از قبل وجود داشته ساخته است و هیچ تلاشی برای بهبود کارش نکرده است، در حالی که فیلم فوق العاده یکنواخت است. و ریتم خسته کننده در برخورد با همان داستان. گره های داستان چندان برای مخاطب جذاب و هیجان انگیز نیست، حتی پایان کار هم تاثیر لازم را ندارد، یعنی با وجود اینکه معلوم می شود قاتل شخص دیگری است، تعجب نمی کنیم و شوکه نمی شویم. پلیس به راحتی قاتل بودن وکیل را می پذیرد و او را به سرنوشت خود می رساند.

در پایان سیگاری را که از اول فیلم روشن نکرده بود روشن می کند و به افق خیره می شود. اولین اصل فیلمسازی، روایت داستانی جذاب برای مخاطب است. تا زمانی که فیلمی این پایه اولیه را نداشته باشد، نمی تواند کاری انجام دهد. حالا به نظر می رسد مشکل فیلمنامه نویسی و داستان نویسی از فیلم بلند به فیلم کوتاه رسیده است. اگر قبلا به برخی از فیلم‌های بلند می‌گفتیم که اگر خیلی خسته کننده نبودند می‌توانستند تبدیل به یک فیلم کوتاه خوب شوند، حالا نمی‌دانیم به فیلم‌های کوتاه چه بگوییم چون خیلی معمولی هستند.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما