اخبار روز

مراقب صدا ربایی باشید پزشکیان در روستاها و شهرهای کوچک باشید

عصر ایران; صادق آبسالان – برخلاف تصور عموم، رای در دور اول وجود دارد پزشکیان این امر در برخی مناطق روستایی و شهرهای کوچک قابل توجه بود. در انتخابات گذشته این انتقاد متوجه نامزدهای اصلاح طلب بود که گفتمان و برنامه های آنها نمی تواند به اقشار پایین جامعه برسد.

اما در انتخابات آن زمان دکتر پزشکیان (کاندیداهای جنبش اصلاحات) اقشار پایین جامعه را بیشتر از سایر کاندیداها هدف قرار دادند. جدای از دال محوری گفتمان آن که تحقق «عدالت» و رفع «تبعیض» است. شخصیت، شخصیت، زبان بدن و گفتار او بیش از دیگران به مردم عادی نزدیک بود. اغراق نیست اگر او را نماینده طبقه پایین جامعه در میان شش نامزد دور اول بدانیم.

این قدرت توسط تیم حریف به خوبی آنالیز شد و سعی کرد آن را خنثی کند. بر اساس اخبار موثق در سراسر کشور، کمپین جلیلی با تلاش دولت مستقر و سایر نهادهای موثر، قصد دارد این صداهای به اصطلاح فوتبالیست ها را “ربایش” کند.

صندوق پر جلیلی در مقایسه مشخص است پزشکیان، توانایی زیادی برای افزایش ندارد. کمپین او نمی تواند روی 60 درصد آرایی که شرکت نکرده اند حساب کند. و هیچ رای جناحی/گفتمانی پزشکیان فقط بخشی از آرا را بگیرید پزشکیان می توان آن را به سمت جلیل هل داد، آرا مناطق روستایی و پیرامونی شهرها است. این مناطق به دلایلی در حوزه نفوذ حامیان جلیلی است. آنها سعی دارند از طریق انتخابات مستقیم نهادهای خود را در این مناطق فعال و بسیج کنند پزشکیان بازی را در دست بگیرید و به قول بازیکنان فوتبال، یک گل شش امتیازی به حریف بزنید.

توزیع اقلام مختلف در روستاها و حاشیه شهرها، پرداخت معوقه دولت به برخی صنوف، اعزام دانش آموزان به مناطق روستایی که دکتر پزشکیان وی با کسب اکثریت آرا، بسیج شبکه فعال برق در مناطق مذکور… از جمله اقدامات موثر امروز برای حضور بخشی از صندوق های رای بود. پزشکیان است.

«همراهان» و «هواداران» دکتر پزشکیان در سه روز سرنوشت ساز باقی مانده تا رای گیری، این موضوع را جدی بگیرید و سعی کنید چنین تلاش هایی را خنثی کنید. متاسفانه دکتر پزشکیان و ستاد آن در شرایط کنونی از مقابله با این شبکه گسترده و تأثیرگذار قدرت که با بسیج امکانات و نیروها و در قالب یک تشکیلات قوی و متشکل وارد عمل شده است، عاجز است.

تنها راه مقابله با این جریان تأثیرگذار احساس مسئولیت تک تک مداحان و جوانانی است که با «قلب» و «هست» خود به این عرصه می پردازند و امیدی به سود انتخابات ندارند.

در روزهای باقیمانده سعی کنید در روستاها، شهرهای کوچک، مناطق محروم و حاشیه شهری حضوری پر رنگ داشته باشید. اجازه ندهیم عده ای «استراق سمع» و «کفشی» به برخی هموطنان محروم و پرتلاش کشورمان اطلاعات نادرست بدهند. اگر بی تفاوت از این موضوع بگذریم، تجربه تلخ انتخابات 88 و بسیج امکانات دولت وقت برای کسب آرا از مجاری غیرقانونی تکرار خواهد شد.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا