دانستنی ها

مراقبت از پوست با ماسک های ورقه ای + روش استفاده

ماسک های ورقه ای یکی از موثرترین روش های مراقبت از پوست است که سال هاست در آسیا مورد استفاده قرار می گیرد و فواید زیادی برای انواع پوست دارد.

بهترین راه برای تسکین و تغذیه پوست صورت استفاده از ماسک است. ماسک‌ها انواع مختلفی دارند، اما ماسک‌های کاغذی به دلیل سهولت استفاده در بین مردم بسیار محبوب هستند. اثرات جادویی ماسک های ورقه ای بر هیچکس پوشیده نیست.

این ماسک‌ها ماسک‌های طبیعی نیستند و استفاده از آن‌ها برای روشن‌کردن، مرطوب‌کردن و تجدید پوست است و از این رو رژیم زیبایی را متحول کرده است. این ماسک ها با یک مایع مغذی یا اسانس آغشته شده اند و پارچه ای که به عنوان مانع استفاده می شود با جلوگیری از خروج مواد مغذی اثر ماسک را به حداکثر می رساند.

ماسک ورقه ای چیست؟

محتویات ماسک های ورقه ای بیشتر از ماسک های معمولی شبیه محتویات سرم است. این ماسک ها از پنبه یا پنبه مصنوعی و آغشته به مواد سرم مانند هستند. مانند سایر ماسک ها چرب و چرب نیست و نیازی به تمیز کردن ندارد. ترکیب ماسک ها تمیز و شیری مانند ژل مایع نازک است.

ماسک های کاغذی از قبل دارای سوراخ هایی روی بینی و چشم ها هستند. ماسک تمام قسمت های صورت را به جز این نقاط می پوشاند.

ماسک های کاغذی پس از استفاده به راحتی از روی صورت پاک می شوند. حتی گرفتن سلفی با ماسک های کاغذی هم سرگرم کننده است. برای استفاده از ماسک ورقه ای، مواد ماسک تنها به 20 دقیقه زمان نیاز دارد تا به پوست نفوذ کند.

ماسک های ورقه ای برای انواع پوست موجود است. این ماسک ها به روشن شدن پوست، رفع آکنه، نرم شدن پوست و غیره کمک می کند. ویژگی های زیادی دارد و استفاده از آن به ترجیح شما بستگی دارد.

کره ای ها برای اولین بار از ماسک های ورقه ای استفاده کردند. مردان و زنان کره ای زمان و تلاش زیادی را صرف مراقبت از پوست خود می کنند. استفاده از ماسک های ورقه ای یکی از روتین های همیشگی زیبایی و مراقبت از پوست است.

اکثر مردم هفته ای یک بار از ماسک های ورقه ای استفاده می کردند. اما امروزه مصرف آن به یک یا حتی دو برابر در روز رسیده است. حتی استفاده از آن یک بار در هفته نیز می تواند اثرات بسیار خوبی بر روی پوست داشته باشد.

قبل از استفاده از ماسک ورقه ای، باید نیازهای پوست خود را بشناسید. در مرحله بعد ماسکی تهیه کنید که ترکیبات آن مشکلات پوستی شما را برطرف کند. زمان استفاده از این ماسک ها خیلی مهم نیست، می توانید صبح، ظهر یا عصر که احساس راحتی بیشتری دارید، ماسک را روی صورت خود بزنید.

برای به دست آوردن نتایج بهتر از ماسک ورقه ای، نکات زیر را دنبال کنید:

قبل از استفاده صورت را تمیز کنید. ماسک های ورقه ای هیچ تاثیری روی پوست کثیف و شسته نشده نخواهد داشت. با مخلوط کردن مواد شوینده و آب گرم کف ایجاد کنید و روی صورت خود ماساژ دهید سپس صورت خود را بشویید و با حوله خشک کنید.

تونر با بستن منافذ پوست pH پوست را کنترل می کند و هرگونه آلودگی باقیمانده را از بین می برد. این باعث می شود ماسک ورقه ای روی صورت موثرتر باشد. چند قطره تونر را روی یک پد پنبه ای بریزید و آن را روی صورت خود بمالید. برای استفاده از تونر، باید تونر مناسب با نوع پوست خود را خریداری کنید.

اثر ماسک ورقه ای

ماسک ورقه ای را با احتیاط از بسته بردارید و مایع داخل بسته را روی کف دست خود بمالید. سپس ماسک را دوباره داخل بسته قرار دهید و مایع کف دست را روی صورت، دست ها و گردن خود ماساژ دهید.

مدت زمان استفاده از ماسک فقط 20 دقیقه است. نگه داشتن آن بیشتر از این مدت باعث التهاب پوست می شود. اگر در بروشور ماسک نوشته شده که باید کمتر از 20 دقیقه روی پوست بماند، حتما این کار را انجام دهید. قبل از استفاده حتما بروشور ماسک را به طور کامل مطالعه کنید. هرگز با ماسک روی صورت نخوابید.

برای برداشتن ماسک ورقه ای از روی صورت، آن را از ناحیه چانه بلند کرده و به سمت بالا بکشید تا کاملا از روی پوست پاک شود.

پس از برداشتن ماسک از شستن صورت خودداری کنید. اگر از سرم همراه با ماسک استفاده می کنید، آن را به آرامی بعد از ماسک روی صورت خود بمالید تا مطمئن شوید که کاملا جذب پوست می شود. بعد از برداشتن ماسک نیز می توانید از مرطوب کننده استفاده کنید.

اگر در معرض نور خورشید هستید، پس از برداشتن ماسک حتما از ضد آفتاب استفاده کنید.

از ماسک های حاوی رنگ های مصنوعی، پارابن یا روغن های معدنی استفاده نکنید. زیرا به پوست آسیب می رسانند.

مرطوب کننده ها منافذ را آبرسانی کرده و خطوط ریز را کاهش می دهند. ماسک ورقه ای حاوی مرطوب کننده هایی مانند هیالورونیک اسید، بوتیلن گلیکول و گلیسیرین از پوسته پوسته شدن پوست جلوگیری می کند.

آلوئه ورا خاصیت پاک کنندگی و مرطوب کنندگی دارد. با التیام زخم ها و کاهش آکنه از پیری پوست جلوگیری می کند. کیوی همچنین پوست را صاف و محکم می کند.

انواع ماسک ورقه ای برای انواع پوست

آکنه را با ماسک عصاره حلزون از بین ببرید

ماسک اسانس حلزون برای افرادی که مشکلات آکنه دارند بسیار مناسب است. زیرا پوست را مرطوب می کند و درمانی برای پوست های آسیب دیده است. اگر پوست شما روشن است، ماسک های ژله ای در حل مشکل موثرتر از ماسک های ورقه ای نخی معمولی هستند. بهترین انتخاب برای افرادی که پوست معمولی دارند، ماسک عصاره حلزون است.

ماسک مرطوب کننده طبیعی برای پوست مختلط

در پوست های مختلط، بینی و پیشانی چرب و سایر قسمت های صورت خشک هستند. ماسک مرطوب کننده و پاک کننده انتخاب خوبی است. بهتر است این ماسک از مواد طبیعی مانند جلبک دریایی تشکیل شده باشد که به سم زدایی و مرطوب شدن پوست نیز کمک می کند.

ماسک ماست برای پوست های چرب

این نوع ماسک ها منافذ پوست را کاهش داده و تولید چربی را کنترل می کنند. علاوه بر این، ماست به عنوان لایه بردار عمل می کند و منافذ را به خوبی تمیز می کند.

ماسک ژل شفاف که پوست را تسکین می دهد

این نوع ماسک با مرطوب کردن نواحی ملتهب پوست آنها را تسکین می دهد. پس از استفاده پوست را به زیبایی نرم و مرطوب می کند. افرادی که از اگزما رنج می برند می توانند از این ماسک برای کاهش و از بین بردن درد استفاده کنند.

به برچسب روی محصول توجه کنید

نوع پوست مناسب معمولا روی بسته بندی ماسک های ورقه ای درج می شود. به اطلاعات روی بسته توجه کنید تا متوجه شوید.

منبع: نمناک

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا