به گزارش البرز بازتاب آنلاین و به نقل از روزنامه اقتصاد البرز; آیت اللهسید محمدمهدی حسینی همدانی وی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر کرج افزود: جبهه مقاومت همچنان به سیاست بازدارندگی فعال خود که گاهی تهاجمی و گاهی تدافعی است ادامه می دهد.

وی تصریح کرد: جبهه مقاومت آماده جنگی همه جانبه است که دشمن را به ندامت وا دارد.

امام جمعه کرج گفت: این افراد که اینگونه می اندیشند، راهبرد رهبر معظم انقلاب در مدیریت میدان را درک نکرده اند و به فضل الهی نتیجه آن روشن و بر همگان روشن خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در استان البرز در این بخش از سخنان خود که با اقامه نماز همراه بود با تاکید بر شعار مرگ بر آمریکا خاطرنشان کرد: ما به زوال آینده آمریکا و نابودی رژیم غاصب اعتقاد داریم و تا آن روز ما آمریکا را که مادر فساد است، نفرین خواهد کرد.

وی یادآور شد: اکنون در شرایطی هستیم که انواع تحلیل ها درباره جبهه مقاومت انجام می شود و برخی از این تحلیل ها مغرضانه دشمن و با هدف تعمیق جنگ روانی در جهت تغییر رفتار مردم است.

آیت الله حسینی همدانی افزود: در تحلیل های دیگر افراد ترسو از ترس تهدید دشمنان تحلیل می کنند، به حرف های غلو شده دشمن اعتماد می کنند و می خواهند به این نتیجه برسند که باید تسلیم شوند.

وی گفت: این افراد ترسو همه دارایی خود را کنار می گذارند و در دشمن جز اصرار بر عقب نشینی چیزی نمی بینند.

امام جمعه کرج گفت: برخی دیگر بر اساس شنیده ها تحلیل هایی دارند که منجر به یأس، تحقیر و تضعیف جبهه مقاومت می شود و در این زمینه گاهی نیروهای ارزشی در دام این گروه می افتند.

وی افزود: اما عده ای تحلیل بصیرتی و بصیرتی دارند و زمانی تحلیل درستی به جامعه می دهند که شرایط را درست درک کنند و به فرمایشات ائمه انقلاب تکیه کنند.

اسرائیل در تلاش است تا موجودیت خود را پس از طوفان الاقصی حفظ کند

نماینده ولی فقیه در استان البرز خاطرنشان کرد: بازدارندگی غیرقابل نفوذ و تامین امنیت از جمله مواردی است که اسرائیل از دست داده و پس از طوفان الاقصی سعی در حفظ موجودیت خود دارد در حالی که قبل از مشروعیت خود می خواست حفظ کند. .

وی افزود: جنگ می تواند ادامه پیدا کند زیرا رژیم غاصب می خواهد موجودیت خود را حفظ کند و همیشه یک حمله انفعالی دارد پس فقط باید واکنش نشان دهد.

امام جمعه کرج گفت: امروز جبهه مقاومت به یک شبکه یکپارچه با برنامه ریزی دقیق و تقسیم کار مسئول تحولات آینده تبدیل شده است.

وی در این بخش که با تکبیر مؤمنان همراه بود، ادامه داد: به همین دلیل است که آینده چیزی جز ناپدید شدن اسرائیل نیست و اگر کشورهایی مانند آلمان می‌گفتند که ایران نباید موشک شلیک می‌کرد، می‌خواستند این کار را انجام دهیم. هیچ دفاعی ندارد.

نماینده ولی فقیه در استان البرز افزود: امروز شاهد وابستگی ایران اسلامی به غرب هستند.

خانواده، مدرسه و مسجد نقش اساسی در تربیت جوانان دارند

امام جمعه کرج با اشاره به هفته همکاری اولیا و مربیان گفت: خانه (خانواده)، مسجد و مدرسه نقش اساسی در تربیت جوانان دارند، بنابراین باید با هم همکاری کنند.

وی افزود: تربیت فرزندان در خانواده به قدری مهم است که کودکان در پنج سال اول زندگی به اندازه کل زندگی خود یاد می گیرند.

آیت الله حسینی همدانی ادامه داد: البته عناصر دیگری مانند الگوسازی که والدین و روابط خوب بین فرزندان از بهترین آنهاست نیز تأثیرگذار است.

تحقیر فرزندان، مقایسه نادرست فرزندان با دیگران و اختلافات خانوادگی از جمله موارد مسموم امام جمعه کرج در تربیت جوانان بود.

وی تاکید کرد: مدرسه نیز نقش موثر خود را دارد و در این زمینه والدین باید ارتباط موثر خود را با معلمان حفظ کنند و معلم را زیبا جلوه دهند.

امام جمعه کرج یادآور شد: معلمان نباید تنها نقش تربیتی داشته باشند و نقش تربیتی آنان مهمتر است.

وی مسجد را با توجه به روحیه جمعی و جمع گرایی علاوه بر بیان مشکلات جامعه از دیگر عوامل موثر در تربیت فرزندان دانست و تاکید کرد: ما در حال ایجاد نسلی متعادل در حال حرکت به سمت تمدن هستیم، باید مراقب باشیم. و با حوصله همراه با خلاقیت برویم

مراسم روز فرهنگی کرج در شکوه این شهر نبود

نماینده ولی فقیه در استان البرز در ادامه با بیان اینکه هدف از نامگذاری این ایام گفتمان سازی و گرامیداشت وقایع است، گفت: مراسم روز فرهنگی کرج در شکوه خود است. نبود .

وی افزود: روز کرج یکی 20 اکتبر یکی از مهم ترین مناسبت های تاریخی است و به همین دلیل با دقت انتخاب شده است.

امام جمعه کرج گفت: باید کمیته ای برای معرفی هنرمندان دوران انقلاب، دفاع مقدس و علمای بزرگ تشکیل شود که مظاهر طبیعی، صنایع و اقوام زیادی در کرج وجود دارد.

مصلی کرج آماده دریافت کمک های نقدی برای محور مقاومت است

نماینده ولی فقیه استان البرز در ادامه بیان کرد: مصلی امام خمینی (ره) این شهرستان به دستور رهبر معظم انقلاب آماده دریافت کمک های نقدی است که با برپایی نصر اقدامات موثری انجام شده است. پایگاه عملیاتی و حمل و نقل و همچنین کالاها و وجوه نقد تا به امروز جمع آوری شده است.

وی گفت: با هدایا و یادداشت هایی که جلوه های ویژه است از دفترم بازدیدهایی شده است، لذا از حوزه هنری درخواست می شود تا با ثبت هنر، این نقشه موفقیت ایرانی را در تاریخ ایران جاودانه کند.

برخی ترفندها در نان غیرقابل قبول است

امام جمعه کرج در ادامه با بیان اینکه سازمان مربوطه باید بر کیفیت و قیمت نان نظارت داشته باشد، گفت: برخی ترفندها در توزیع نان قابل قبول نیست.

وی افزود: اتحادیه متولی باید مواظب باشد زیرا برخی افراد بدرفتاری می کنند و من و برخی از دوستانم این موضوع را مشاهده کرده ایم. برخی نانوایی ها برای سه نان پول می گیرند و یک نان عرضه می کنند.»

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما