اخبار روز سینما

اولین تصاویر منتشر شده از آرامگاه پروانه معصومی در فرحزاد تهران+ تصاویر

ایسنا نوشت: آرامگاه که قرار است چند ساعت دیگر  میزبان پیکر پروانه معصومی بازیگر سینما و تلویزیون ایران باشد، در حال آماده سازی در امامزاده ابوطالب فرحزاد تهران است.

این آرامگاه برای خاکسپاری پروانه معصومی که امروز ۸ آذر ماه درگذشت، آماده می شود.  او در کنار پدرش در مقبره خانوادگی به خاک سپرده می شود.

علی دهکردی بازیگر و مدیرعامل خانه سینما،سید احمد میرعلایی و طلابیگی نیز از جمله کارگردانان سابق حاضر هستند.

مراسم خداحافظی پروانه معصومی بازیگر سابق سینما و تلویزیون (سه شنبه هفتم آذر این ماه) در مجتمع فرهنگی هنری حاتم الانبیاء(ص) رشت برگزار شد و سپس پیکر مطهرش به تهران منتقل شد.

پروانه معصومی – بازیگر سینما و تلویزیون دوشنبه – 6 آذر ماه – گیلان در بیمارستانی در رشت درگذشت.

اولین تصاویر از مقبره پروانه معصومی در فرحزاد تهران

این بازیگر فقید برای بازی در فیلم «گل‌های داوودی» (۱۳۶۳) برنده جایزه بهترین بازیگر نقش اول از جشنواره فیلم فجر شد و لوح زرین بهترین بازیگر نقش اول برای فیلم های «جهیزیه‌ای برای رباب» و «شکوه زندگی» (هر دو در ۱۳۶۶) را گرفت.

تنها حضور این بازیگر در تئاتر، ایفای نقش در نمایش «جنایت و مکافات» به کارگردانی علی رفیعی است.

اولین تصاویر از مقبره پروانه معصومی در فرحزاد تهران

معصومی اولین بار در سال 1363 در مجموعه تلویزیونی «کوچک جنگلی» به کارگردانی بهروز افخمی و بعد از آن در سریال های  «امام علی (ع)»، «مسافر ری»، «پلیس جوان»، «یوسف پیامبر (ع)» و «مثل هیچکس» در تلویزیون ظاهر شد.

آخرین حضور پروانه معصومی در قاب عکس سریال «در کنار پروانه ها» به کارگردانی داریوش یاری بود که در سال 1400 از شبکه دو پخش شد.

همچنین مراسم تشییع پیکر مرحومه پروانه معصومی روز یکشنبه دوازدهم آذر ساعت 14:00 با حضور هنرمندان، پیشکسوتان و مسئولان در مسجد بلال سازمان صدا و سیما برگزار می شود.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا