اخبار روز سینما

مراسم بانو دیار دیلم در رشت برگزار شد

دومین دوره محفل بانوان «بانوی دیلم» با هدف تبیین گفتمان سومین الگوی بانوان در حرم حضرت فاطمه اخری (س) رشت برگزار شد.

بازتاب آنلاین، دومین دوره رویداد بانوان بانوی دیار دیلم با هدف تبیین گفتمان سومین الگوی بانوان و تجلیل از جمعی از بانوان برگزیده و فعال در عرصه های فرهنگی و هنری عصر امروز برگزار شد. حوزه های اجتماعی در حرم حضرت فاطمه اخری (س) رشت.

رئیس امور بانوان قرارگاه فرهنگی خاتم الاوصیا (ص) در این مورد در خصوص مقام و عظمت حضرت فاطمه اخری (س) گفت: برخورد شما با شخصیت این بانوی والا مقام بوده است بسیاری از ما برای آشنایی با شما

سیدی با اشاره به 7 هزار شهید زن در کشور خاطرنشان کرد: مادران شهدا بهترین الگو برای معرفی و تبیین نقش سومین الگوی زنان هستند.

وی با تاکید بر اینکه امروز باید دستاوردهای زنان مسلمان ایرانی را به همه دنیا بازگو کرد، گفت: امروز دشمنان با استفاده از ظرفیت رسانه ای مانع از معرفی زنان مقتدر، تاثیرگذار و وفادار ایرانی به عنوان الگو برای زنان جهان شدند. “

رئیس امور بانوان قرارگاه فرهنگی خاتم الاوصیة (ص) کشور با بیان اینکه زنان و بانوان جوان امروز ایران، وارثان راه مادران شهدایی هستند که تمام جان خود را برای حفظ اسلام و انقلاب فدا کردند، افزود: : امروز باید حصار رسانه ای با استفاده از ابزار روایت ساخته شود. بیایید وضعیت موجود را بشکنیم و نشان دهیم که زنان بسیاری هستند که نمونه سومین الگوی زنان در جامعه هستند و دشمن نمی خواهد دیده شود.

طاهره سیدی تصریح کرد: زن مسلمان، محجبه و توانمند ایرانی نباید از توانایی ها و مهارت های خود آگاه باشد. بلکه باید به همه دنیا اطلاع داده شود.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان گیلان نیز در این مراسم به تشریح وضعیت کنونی جهان در عصر آخرالزمان پرداخت و گفت: امروز در آغاز ظهور هستیم دورانی که در آن عدالت واقعی حاکم است.

حجت الاسلام و المسلمین مجتبی پوریوسفی، تحقق جامعه اسلامی را لازمه تحقق ظهور دانست و گفت: بسیاری از کشورهای دنیا ادعا کردند که می خواهند دنیا را بسازند، اما می بینیم که همه این ادعاها . تهی بودند زیرا جامعه در دوران امام زمان (عج) عاری از ظلم و ستم بود.

وی گسترش مفهوم «برابری زن و مرد» از سوی غرب را ظلم به زنان جهان دانست و تصریح کرد: باید بدانند که جامعه اسلامی با تربیت نسلی توانمند، مؤمن و کارآمد به وجود آمده است.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان گیلان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص موضوع سومین الگوی زنان، افزود: الگوی سوم زنان یعنی زنی که بتواند در همه عرصه های فرهنگی و اجتماعی نقش آفرینی کند. با رعایت موازین اسلامی و شرعی.

پوریوسوفی با بیان اینکه انقلاب اسلامی به جایگاه زن عزت بخشید، خاطرنشان کرد: استان گیلان پیش از همه استان های کشور به تشیع گروید و زنان نقش آفرین و حاکم بزرگی را به وجود آورد.

وی خاطرنشان کرد: استان گیلان در تاریخ است یکی بوده افزود: نقش عظیم مردم گیلان در توسعه دین مبین اسلام و مذهب تشیع، دشمن را بر آن داشت تا فضای این استان را از فضای مذهبی جدا کند.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان گیلان هدف دشمن از جنگ نرم را دوری زنان ایرانی از اعتقادات دینی و اخلاقی دانست و تصریح کرد: جایگاه زنان قبل از این جنگ به دلیل اینکه شما هستید، بالاست. زنانی که نسل بعدی را تربیت خواهند کرد.

پوریوسوفی تصریح کرد: امروز زنان مسلمان معتقد به مبانی دینی و اخلاقی باید به جای واکنش عمل کنند و دستاوردهای زنان مسلمان و زنان متدین ایرانی را به جهانیان نشان دهند.

وی خاطرنشان کرد: امروز برای هدایت نسل جوان به سمت حجاب، ارزش های اخلاقی و مسیر صحیح موفقیت، باید به زبان روز مسلط باشیم تا بتوانیم با این نسل جوان و پویا ارتباط موثر برقرار کنیم. .
اصلا
یکی از دفتر بانوان جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان گیلان وی ضمن گرامیداشت مقام شامخ شهدا گفت: شهادت این عزیزان فصل جدیدی را به روی ما باز کرد که ایشان می توانستند یک سیاستمدار باشند اما عمل کردند. به طوری که او در رنجی به شهادت رسید.

فاطمه حاجی هادی به ضرورت وحدت بانوان فعال فرهنگی در عرصه های مختلف اشاره کرد و اظهار داشت: ضرورت تحقق جبهه سازی و شکل گیری واقعی جبهه فرهنگی نیازمند اتحاد و هم افزایی است.

یکی یکی دیگر از اعضای دفتر بانوان جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان گیلان نیز در این مراسم با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در مورد الگوی سوم زنان اظهار داشت: در روایت غربی ها از نقش زنان، زنان نقش دارند. «من هرگز در متن حوادث نبودم و همیشه در حاشیه بودم.

صاحب جنگ یکی وی با بیان اینکه استان گیلان در طول تاریخ زنان برجسته و تاریخ ساز را پرورش داده است، گفت: شکوفایی زنان گیلان در دوران پس از انقلاب اسلامی بسیار بیشتر شده است.

وی با بیان اینکه روایت بانوی گیلانی وظیفه اصلی مراسم «بانوی دیلم» است، خاطرنشان کرد: در مجموع یک هزار و 876 نفر از سوی تیم 12 نفره دبیرخانه جبهه زنان به عنوان زنان فعال و نقش آفرین شناسایی شدند. استان گیلان.

نبرد یکی وی با بیان اینکه هیئت داوران برگزیدگان مسابقه بانوی دیلم دیلم را در هشت حوزه معرفی کردند، افزود: برگزاری مسابقه نقاشی در بیش از 20 مدرسه دخترانه استان گیلان از جمله اقداماتی بود که در راستای این رویداد انجام شد. بانوی دیار دیلم» در مراسم دیار دیلم گرفته شده است.

وی دیدار با خانواده شهدا و غبارروبی قبور شهدای زن استان گیلان را از دیگر اقدامات انجام شده برشمرد و افزود: مسابقه آیینه کتابخوانی ماه نیز از جمله اقدامات انجام شده در رابطه با بانو شد. دیار دیلم.

در پایان این مراسم آجیل از چهره های برتر و برگزیده دومین دوره مراسم بانوی دیلم که از بانوان فعال و تاثیرگذار در هشت حوزه مختلف فرهنگی و اجتماعی بودند، معرفی شد.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا