اخبار روز سینما

مدیر سابق دفتر موسیقی ارشاد: ​​تتلو باید مجوز می گرفت، او یک پدیده موسیقی است. این را قبلا در مورد شادمهر عقیلی گفتم / یاس هیچ وقت اجازه نگرفت

پایگاه خبری تحلیلی بازتاب آنلاین (rimino.ir):

همشهری آنلاین: مدیر سابق دفتر موسیقی ارشاد درباره تتلو و نوع موسیقی اش گفت که این نوازنده یک پدیده است و باید در زمان خودش مجوز می گرفت.

پیروز ارجمند مدیرکل سابق دفتر موسیقی ارشاد درباره امیر مقصودلو (تتلو) گفت: اگر بخواهم به عنوان آهنگساز نظر بدهم تتلو یک پدیده موسیقی است. او ملودی های خوبی دارد، ترکیب شعر و موسیقی را بلد است، خوب می خواند و هنرمند خوبی است. یادم می آید سال ها پیش این را درباره شادمهر عقیلی گفتم. آنها استعدادهای خاصی در موسیقی دارند و به همین دلیل مخاطبانشان زیاد و تاثیرگذار است. اما من رفتار تتلو و نوع شعرهایش را تایید نمی کنم.

تتلو یک پدیده در موسیقی است.
وی ادامه داد: یک بار در جایی گفته بودم که دوست ندارم پسرم تابلوی تتلو را به دیوار آویزان کند، تتلو پاسخ داد: باید افتخار کنی که نقاشی من روی دیوار است، اما به هر حال نمی‌دانم می‌توان انکار کرد. که تتلو یک پدیده در موسیقی است. اینگونه بود که برای اولین بار در عرصه هنر با ایشان آشنا شدم و ملاقات ما ادامه یافت. آنچه در تتلو دیدم جوانی ساده و آرام و علاقه مند و شیفته موسیقی بود. پس این شخص باید کار کند.

تتلو باید مجوز می گرفت
ارجمند افزود: در عین حال معتقد بود تتلو باید مجوز می گرفت و کار می کرد. به نظر من اگر با تتلو خوب رفتار می کردیم (با وجود اینکه او در دوره بعد از من بود) می توانست سرمایه ای برای موسیقی این کشور باشد. من هنوز معتقدم افرادی مانند تتلو می توانند چیزهایی را بگویند که من و شما نمی توانیم به جوانان بگوییم. او می تواند خیلی چیزهای خوب بگوید.

مدیر کل سابق دفتر موسیقی گفت: نسل آلفا و نسل زد امروز اصلا به حرف ما گوش نمی دهند پس باید به زبان خودشان صحبت کنیم. تتلو یکی از افرادی است که می داند چگونه با جوانان ارتباط برقرار کند. این فرصتی بود که نباید از دست داد. هنوز معتقدم تتلو را می توان کنترل کرد، او ایران را مانند کشورش دوست دارد و اگر اشتباه کرد، می توانیم با او صحبت کنیم.

هیچ وقت اجازه نخواستی
ارجمند درباره یاسر بختیاری (یاس) و موضوع صدور مجوز نیز گفت: با او جلسه ای داشتم. ایمان داشتن یکی او یکی از بهترین رپرهای ایرانی است که به متن احترام می گذارد. یاس یکی از کسانی است که من به عنوان یک نوازنده از موسیقی و رپ او بدم نمی آمد. من معتقد بودم او خوب است و اگر اختیار داشتم به او اجازه می دادم.

وی افزود: اما خود یاس درخواست نداد و هرگز درخواست نداد. اگر می خواست حتما پیگیری می کرد و کارش را انجام می داد اما خیلی ها به من مراجعه کردند و من به خواسته شان رسیدم. بسیاری از خوانندگانی که امروز کار می کنند به دوره من آمدند (بعضی به میل خود و برخی دیگر به دعوت من) و من به آنها کمک کردم تا ممنوعیت هایشان برداشته شود. امروز همه آهنگ می‌سازند، می‌خوانند و رهبری می‌کنند. پس دید من منفی نیست بلکه مثبت و فرهنگی است. من یک نوازنده هستم و از من انتظار نمی رود که نگاه ایمنی به موسیقی داشته باشم. امیدوارم همه نوازندگان این کشور بتوانند کار کنند.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا