اخبار روز

مدیرعامل بورس می‌گوید برنامه‌ای برای افزایش دامنه نوسان در کار نیست!

به گفته پی ام آپ، مجید عشقی، رییس سازمان بورس در خردادماه در مورد آخرین جزییات تغییر دامنه نوسان گفته بود: افزایش تدریجی دامنه نوسان به این معنا نیست که در هر فصل اقدام به تغییر آن کنیم، بلکه اکنون قرار بر این است تا تغییر دامنه نوسان با اصلاح طبقه‌بندی بازار‌ها انجام شود. امیدواریم در آینده اقدام به تصمیم‌گیری برای تغییر دوباره دامنه نوسان کنیم؛ اما اکنون نمی‌توان زمان دقیقی را برای این اقدام اعلام کرد. تغییر مداوم دامنه نوسان و نیز انتظار بازار برای تغییر فصلی دامنه نوسان باعث می‌شود تا بازار در حالت انتظار برای تغییر زیرساخت‌ها بماند.

اما در اعلام اخیر، مدیرعامل شرکت بورس تهران اعلام کرد که فعلا برنامه‌ای برای افزایش دامنه نوسان در دستور کار این شرکت نیست.

محمود گودرزی، مدیرعامل شرکت بورس اوراق بهادار تهران با اشاره به راهکارهای افزایش آگاهی سرمایه گذاران از بورس، افزود: موضوع آموزش مالی نکته ای است که اخیرا بارها مطرح شده است. زیرا نیازی به آشنایی لایه های مختلف جامعه ایران با آموزش کسب و کار نیست.

وی بیان کرد: منظور از آموزش مالی این است که همه افراد در بورس باید در مورد معامله در بازار آموزش ببینند در حالی که افرادی که مفاهیم سود و زیان را می دانند تا حدودی از آموزش مالی آگاه هستند.

گودرزی خاطرنشان کرد: این موضوع باید مورد توجه قرار گیرد تا اکثر افرادی که دانش و تجربه کافی برای سرمایه گذاری ندارند بدانند چگونه می توانند پول خود را در برابر تورم و نوسانات پوشش دهند.

مدیرعامل شرکت بورس اوراق بهادار تهران معتقد است این اقدام از طریق ابزارهای موجود در بورس از جمله صندوق ضمانت سهام، صندوق سرمایه گذاری و صندوق اهرمی قابل اجرا است.

وی اظهار داشت: افراد دارای سطوح مختلف تحمل ریسک هستند و نمی توان برای همه سهامداران یک پیشنهاد تجویز کرد.

گودرزی خاطرنشان کرد: در آینده نزدیک رویکرد جدیدی را در بورس تهران دنبال خواهیم کرد و فراخوانی برای حضور تلویزیون های اینترنتی در این طرح خواهد بود. از این حیث اگر شرایط بورس تهران را بپذیرند فضایی برای ترویج فرهنگ سرمایه گذاری به آنها داده می شود.

مدیرعامل بورس تهران تاکید کرد: آموزش مالی موضوعی نیست که فقط یک متولی داشته باشد، بلکه آموزش و پرورش، سازمان بورس و وزارت اقتصاد باید در افزایش مالی آموزش و پرورش مشارکت داشته باشند.

وی در ادامه اظهار کرد که انجام این فعالیت، نوعی اقدام بلندمدت است و برنامه‌هایی برای اجرای درست این هدف باید در دستور کار قرار بگیرد.

در پایان، گودرزی به سوالی مبنی بر برنامه شرکت بورس برای افزایش یک درصدی دامنه نوسان پاسخ داد و اعلام کرد: در حال حاضر برنامه‌ای برای افزایش دوباره دامنه نوسان در دستور کار شرکت بورس نیست.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا