اخبار خودرو

مدیرعامل ب ام و ؛ برنامه اتحادیه اروپا برای ممنوعیت فروش خودروهای احتراق داخلی رویکردی اشتباه است

مدیرعامل ب ام و ؛ برنامه اتحادیه اروپا برای ممنوعیت فروش خودروهای احتراق داخلی رویکردی اشتباه است

مدیرعامل بی ام و به شدت از طرح اتحادیه اروپا برای ممنوعیت فروش خودروهای احتراق داخلی از سال 2035 انتقاد کرد و آن را “رویکرد اشتباه” خواند. الیور زیپس همچنین خواستار تسریع در عرضه سوخت های مصنوعی (سوخت های الکترونیکی) شده است.

ممنوعیت فروش خودروهای تولید کننده گازهای آلاینده و ممنوعیت پنهان خودروهای بنزینی و دیزلی

طبق آخرین گزارش خودرو، بر اساس قوانین جاری، اتحادیه اروپا در نظر دارد از سال 2035 فروش خودروهای جدید تولید کننده گازهای آلاینده را ممنوع کند. بر اساس این قانون، هیچ مانعی برای خودروهای برقی و هیدروژنی وجود ندارد، اما فروش خودروهای داخلی مدل های مجهز به موتور احتراقی که با بنزین و گازوئیل کار می کنند مشکل خواهند داشت. عرضه این مدل ها در بازار تنها در صورتی امکان پذیر خواهد بود که از سوخت های کربن خنثی مانند سوخت های مصنوعی نیز استفاده کنند.

Zipse معتقد است که کمیسیون اروپا باید به سرعت در دسترس بودن سوخت های مصنوعی را افزایش دهد تا استفاده از آنها تا سال 2035 عملی شود. در غیر این صورت، قوانین جدید یک «ممنوعیت پنهان» برای موتورهای احتراق داخلی ایجاد خواهد کرد. مدیر عامل بی ام و این سیاست را “راه حلی نادرست” خواند و افزود: “ممنوعیت قطعی موتورهای احتراق داخلی در سال 2035 رویکرد اشتباهی است.”

محدودیت در دسترس بودن سوخت های مصنوعی به دلیل روش تولید آنها، مانع بزرگی برای مقبولیت و پذیرش آنها ایجاد می کند. شاید بدانید که تولید این نوع سوخت ها به انرژی زیادی نیاز دارد، زیرا «هیدروژن سبز» با الکترولیز آب با استفاده از برق تجدیدپذیر تولید می شود.

مدیرعامل ب ام و ؛ برنامه اتحادیه اروپا برای ممنوعیت فروش خودروهای احتراق داخلی رویکردی اشتباه است
مدیرعامل ب ام و ؛ برنامه اتحادیه اروپا برای ممنوعیت فروش خودروهای احتراق داخلی رویکردی اشتباه است

طبق گزارش آژانس بین‌المللی انرژی در سال 2019، تولید تمام هیدروژن صنعتی از برق امروزه به 3600 ترابایت برق نیاز دارد. این مقدار تقریبا 1000 ترابایت بیشتر از کل تولید انرژی اتحادیه اروپا در سال 2022 است.بد نیست بدانید که تنها 39.4 درصد از این میزان از منابع تجدیدپذیر تامین شده است.

پورشه و فراری، دو حامی بزرگ سوخت های مصنوعی

برخی از خودروسازان سوخت های مصنوعی را به عنوان یک راه حل مناسب برای کربن زدایی ناوگان فعلی خودروهای احتراق داخلی خود در نظر می گیرند. علاوه بر این، از دیدگاه این خودروسازان، سوخت های مصنوعی برای خودروهایی که در حال حاضر با موتورهای تمام برقی سازگار نیستند، مانند مدل های اسپرت، کامیون ها و انواع خودروهای سنگین تجاری مناسب تر است.

پورشه یکی از خودروسازانی است که بیشتر به سوخت های مصنوعی علاقه مند است. از دسامبر 2022، این شرکت آلمانی تولید سوخت مصنوعی را در یک کارخانه اختصاصی واقع در شیلی آغاز کرد. در حال حاضر این شرکت متانول مصنوعی را برای خودروهای سری مسابقات Mobil 1 Supercup تولید می کند.

فراری علاوه بر پورشه، از سوخت های کربن خنثی نیز پشتیبانی می کند. ماه گذشته مدیرعامل این شرکت ایتالیایی بر اهمیت توسعه سوخت های پایدار تاکید کرد و گفت: راه حل معتبر و کافی برای خودروهای احتراقی وجود دارد.

ناگفته نماند که از سال 2026 از سوخت های کربن خنثی در خودروهای فرمول یک استفاده می شود. این تغییر با ارائه مقررات فنی جدید آغاز خواهد شد. با توجه به این تغییرات و ابتکارات می توان گفت که صنعت خودرو همچنان در حال پیشرفت است. بنابراین باید منتظر ماند و دید که این تحولات چه تاثیری بر آینده خودروهای الکتریکی و احتراق داخلی خواهد داشت.

منبع:آخرخودرو

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا