اخبار روز

جزئیات طبقه بندی مدارس غیردولتی!

مجلس شورای اسلامی در یک مقررات قرار داد که مدارس غیردولتی برای افزایش شفافیت و تقویت منابع رقابتی علمی و منطقی رتبه‌بندی شوند.


در جلسه علنی امروز (دوشنبه 30 آذرماه) شورای اسلامی و در جریان بررسی دومین گزارش کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری درباره اصلاح موادی از قانون تشکیل و اداره مدارس غیردولتی و مراکز آموزشی، نمایندگان با ماده 5 این طرح موافقت کردند.

بر اساس این مصوبه، در بند ج ماده 5 قانون عبارت «مراکز آموزش و پرورش غیردولتی در سطح ملی و استانی» به جای عبارت «مراکز غیردولتی» جایگزین می‌شود. بند د) به ماده 5 به شرح زیر اضافه می شود:

در اجرای راهکار 19/3 از فصل هفتم سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، الگوی نظام مند رتبه بندی سالانه مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی و غیردولتی را به منظور شفاف سازی عملکرد و ارتقای کیفی و کیفی تدوین کنید. تقویت انگیزه‌های رقابت منطقی و علمی میان آنان بر اساس شاخص‌های کیفی آموزشی و آموزشی برنامه‌های درسی، نیروی انتظامی و فضا و تجهیزات و تصویب آن در شورای عالی آموزش و پرورش.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا