اخبار روز

مخالفت با تعطیلی روز شنبه جدی شد


به نقل از بازتاب آنلاین، رئیس کل دادگستری گفت: تعطیلی روز شنبه به این دلیل که دچار مشکل اقتصادی هستیم اصلا قابل قبول نیست. اکثریت قریب به اتفاق جمعیت ایران هیچ ارتباط اقتصادی با کشورهای خارجی ندارند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری در جلسه شورای معاونین با تبریک دهه کرامت و ولادت امام رضا (ع) به بیان حدیثی از آن حضرت پرداخت و گفت: امام رضا (ع) ) ) می گوید: رحمت خدا بر بنده ای که امر ما را زنده می کند. دانش ما را بیاموزیم و به مردم بیاموزیم، اگر مردم زیبایی کلام ما را می دانستند از ما پیروی می کردند.

رئیس کل دادگستری در ادامه با تشریح اهمیت این حدیث، بیان کرد: بیداری افکار عمومی و دانشجویان در غرب و اروپا و اعتراض آنها به جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه. این یک نمونه کوچک از این حدیث است: اگر حرف حق به گوش مردم برسد فطرت انسان بیدار می شود و راه هدایت را در پیش می گیرند.

وی با انتقاد از مصوبه اخیر شورای اسلامی شهر مبنی بر کاهش ساعات کار گفت: تصویب چنین مصوبه ای از سوی مجمع انقلابی بعید بوده و کاهش ساعت کاری با شعار سال «جهش تولید و تولید» مطابقت ندارد. مشارکت مردمی».

منتظری تصریح کرد: تعطیلی روز شنبه با این استدلال که در مشکلات اقتصادی هستیم، اکثریت قاطع مردم ایران با خارج از کشور ارتباط اقتصادی ندارند قابل قبول نیست و با توجه به آن اقلیت می توان اقدامات دیگری را در نظر گرفت. ویژه و درصد کمی از ادارات و بانک ها می توانند مشکل اقتصادی تجار و کسانی که با کشورهای خارجی ارتباط بین المللی و اقتصادی دارند را حل کنند، بنابراین اگر بخواهیم با تصویب این مصوبه اکثریت را فدای اقلیت کنیم، مخالف است. منطق، منطق و روش. و رویه پیشینیان ما.

رئیس دیوان عالی کشور در بخشی دیگر از سخنان خود بر لزوم توجه به پرونده های مرتبط با اقتصاد کشور برای رعایت شعار سال تاکید کرد: ارجاع پرونده های مرتبط با موضوعات تولیدی، اقتصادی و موارد مشابه را در اولویت قرار دهید. موارد در اسرع وقت و با احتیاط درمان شود.

منتظری تصریح کرد: در مواردی که در جلسه علنی رسیدگی می شود، اصل خلاصه نویسی باید رعایت شود. گزارش ارسالی باید واضح و دارای استنادهای خوب و کامل باشد و از تکرار در گردش کار پرهیز شود.

رئیس کل دادگستری با اشاره به اهمیت مدیریت درخواست اعاده دادرسی در شعب گفت: سوابق پرونده های اعاده دادرسی قبل از ارجاع باید پیوست شود.

منتظری ضمن انتقاد از افزایش پرونده های مطرح شده در دادگاه های تجدیدنظر، بر لزوم توجه به مولفه های تقلب در انتخابات تاکید کرد.

در این دیدار حجت الاسلام والمسلمین سید کریمی معاون قضایی دیوان عالی کشور، حجت الاسلام حجت الاسلام والمسلمین محمد ابراهیم نکونام مستشار دیوان عالی کشور، دکتر عبدالحمید مرتضوی معاون نظارت دیوان عالی کشور دکتر جمال انصاری، معاون برنامه ریزی و امور عمومی دیوان عالی کشور علی اکبر بختیاری معاون عضو و رئیس دیوان عالی کشور با بیان دیدگاه های خود گزارشی از عملکرد مجموعه تحت مدیریت ارائه کردند.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا