اخبار روز

مخالفت این سازمان با تخصیص اعتبار برای احیای حقوق کارکنان

به گزارش پی ام آپ به نقل از تسنیم: درخواست سازمان اداری و استخدامی مبنی بر عدم تخصیص اعتبار مازاد به دستگاه های اجرایی به منظور تأمین اعتبار مربوط به پرداخت مبالغ مربوط به تأثیر «ترمیم حقوق» بر سایر اجزای پرداخت به سازمان برنامه و بودجه کشور ابلاغ شد. 

در نامه نگاری اخیر رئیس سازمان استخدامی و اداری کشور با داود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه آمده است؛

بازگشت به نامه شماره 301769 1402/06/14 در مورد تأثیر میزان اعاده حقوق موضوع بند (1) ماده واحده قانون اصلاح قانون بودجه سال 1401 کل کشور و اعاده. حقوق و دستمزد کارکنان کشوری و لشکری ​​و بازنشستگان در سایر مولفه های پرداختی به استناد ماده (74) قانون مدیریت خدمات کشوری در جلسه شورای حقوق و دستمزد در تاریخ 21/06/1302 شاهد هستید. و به منظور هماهنگی در تعیین حقوق و مزایای کارکنان دستگاههای اجرایی با توجه به تأثیر میزان اعاده حقوق موضوع بند (1) ماده. واحد حقوقی مذکور نسبت به سایر اجزای پرداخت تصمیم گرفته و با استناد به مفاد جزء مذکور و رأی مجمع عمومی دیوان عدالت اداری به شماره نامه رسمی 140231390000199136 مورخ 29/01/1402 تصمیم گرفته شد. 1401/01/07 در محاسبه پاداش پایان خدمت و اندوخته مرخصی استحقاقی در زمان بازنشستگی و مستمری افراد واجد شرایط و مبلغ ناشی از اعمال امتیاز این جزء بدون تأثیر بر سایرین منظور می شود. اجزاء نرخ های پرداخت مربوطه در احکام استخدام و قراردادهای کارمندان گنجانده شده است.

لذا با توجه به عدم تفسیر مفاد مصوبه مذکور توسط برخی دستگاههای اجرایی و تأثیر میزان استرداد حقوق مذکور، خارج از موارد مذکور، بر سایر مؤلفه‌های پرداخت اعم از فوق‌العاده و اضافه کار و پرداخت این موارد.

به میزان کارکنان خود، برخی از این سازمان ها نسبت به تمدید غیرقانونی مذکور اقدام کرده و با توجه به اطلاعاتی که در اختیار دارند و بررسی موارد مندرج در سامانه حقوق و مزایا، نسبت به این موضوع اقدام کرده اند. بر این اساس مقتضی است با رعایت مفاد اصل 126 قانون اساسی در تنظیم امور بودجه، اداری و کار کشور دستوری مبنی بر عدم تخصیص اعتبارات بیش از اعتبارات مصوب دستگاه های اجرایی که به این منظور اقدام می کنند.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا