اخبار روز

محلول منیزیم مورد استفاده برای درمان اضطراب/اضطراب، میزان مصرف و خطرات جدی مصرف بیش از حد

عصر ایران – تحقیقات جدید انجام شده توسط مجله پیشرفت خواب در اختیار علاقه مندان قرار گرفته است، این چیزی است که آنها نشان می دهند منیزیم می تواند با آرام کردن سیستم عصبی، بهبود خلق و خو و افزایش احساس آرامش، اضطراب و استرس را از بین ببرد. از آنجایی که انواع مختلفی از منیزیم و مکمل های مرتبط با این ترکیب در حال حاضر در بازار دارویی کشور موجود است، انتخاب گزینه مناسب می تواند کمی دشوار باشد. بنابراین توصیه می شود با متخصص خود مشورت کنید و سپس اقدام به آماده سازی هر گونه بزرگ کردن گونه کنید.

چه نوع منیزیم برای اضطراب بهتر است؟

منیزیم یک ماده معدنی ضروری که در بیش از 300 فرآیند بدن از جمله عملکرد عضلانی و عصبی، کنترل قند خون، عملکرد سیستم ایمنی و تنظیم خلق و خوی نقش دارد.

منیزیم به طور طبیعی در بسیاری از غذاها (مانند سبزیجات برگدار، آجیل، غلات کامل) وجود دارد، اما تقریبا نیمی از جمعیت بزرگسال در ایالات متحده منیزیم کافی را از طریق رژیم غذایی خود دریافت نمی کنند. از آنجایی که ارتباط بین کمبود منیزیم و اضطراب به خوبی ثابت شده است، مصرف مکمل های پزشکی مختلف حاوی منیزیم ممکن است برای افراد مبتلا به اضطراب مفید باشد.

این اطلاعات از مقالات منتشر شده در تعدادی از مجلات بدست می آید MDPI; ناشران مجلات علمی معتبر در دسترس هستند.

انواع منیزیم

– منیزیم گلیسینات

منیزیم گلیسینات یک بیوفرم شناخته شده با فراهمی زیستی بسیار بالای منیزیم است که به سرعت توسط بدن جذب می شود. این مکمل منیزیم ترکیبی از منیزیم و گلیسین است. آمینو اسیدی که به عنوان یک انتقال دهنده عصبی (پیام رسان شیمیایی) عمل می کند و به دلیل اثرات آرام بخشش بر روی سیستم عصبی شناخته شده است.

مکمل منیزیم گلیسینات همچنین می تواند منجر به آرامش و بهبود کیفیت خواب شود، دو عامل مهم در مدیریت اضطراب! همچنین نسبت به سایر اشکال منیزیم برای سیستم گوارشی ملایم‌تر است و برای افرادی که معده حساس دارند گزینه خوبی است.

– تورات منیزیم

منیزیم تاورات ترکیبی از منیزیم و تورین است که یک اسید آمینه با خواص ضد التهابی و محافظت کننده عصبی است. تائورین تولید گاما آمینوبوتیریک اسید (GABA) را افزایش می دهد. یک انتقال دهنده عصبی که اثر آرام بخشی بر مغز دارد و می تواند به تسکین اضطراب و بهبود خلق و خو کمک کند.

مطالعاتی که اثربخشی تورات منیزیم را برای اضطراب با استفاده از مدل‌های حیوانی بررسی کرده‌اند، نشان می‌دهند که مکمل‌های تورات منیزیم پتانسیل آرام کردن سیستم عصبی را دارند و در عین حال به طور قابل توجهی احساس اضطراب و استرس را کاهش می‌دهند.

– ال ترئونات منیزیم

منیزیم ال ترئونات از سد خونی مغزی عبور می کند و سطح منیزیم را در مغز افزایش می دهد. یعنی مکانی که با گیرنده های دخیل در تنظیم خلق و خو، عملکرد شناختی و پاسخ استرس در تعامل است. مطالعات اولیه در مدل های حیوانی کاهش قابل توجهی در سطح اضطراب و بهبود عملکرد شناختی نشان داده است. همچنین به تنظیم عاطفی و عاطفی پس از مصرف مکمل های منیزیم ال ترئونات کمک می کند یکی یکی دیگر از مزایای بی شمار این مکمل فوق العاده است.

یک مطالعه در سال 2022 که اثرات منیزیم ال ترئونات را بر روی افراد مسن مبتلا به استرس و اضطراب بررسی کرد، نشان داد که شرکت کنندگان روزانه بین 1.5 تا 2 گرم منیزیم ال ترئونات مصرف کردند و پس از 12 هفته مصرف مکمل، علائم اضطراب خود را کاهش دادند.

– کلرید منیزیم

کلرید منیزیم به راحتی توسط بدن جذب می شود و برخی تحقیقات نشان می دهد که ممکن است باعث آرامش، بهبود خواب و تسکین علائم افسردگی و اضطراب شود. یک مطالعه در سال 2017 که اثرات مکمل منیزیم را در افراد مبتلا به افسردگی بررسی کرد، نشان داد که 248 میلی گرم کلرید منیزیم منجر به بهبود قابل توجهی در علائم اضطراب و افسردگی می شود.

در مطالعه دیگری، افراد مبتلا به فیبرومیالژیا روزانه 100 گرم کلرید منیزیم به مدت یک ماه مصرف کردند. در پایان ماه، شرکت کنندگان در مطالعه به طور قابل توجهی درد کمتر و سطح استرس کمتری را گزارش کردند.

فواید منیزیم در درمان اضطراب راه حلی بی دردسر

برای اضطراب چقدر منیزیم مصرف کنیم؟

مقدار غذای توصیه شده برای منیزیم از همه منابع، از جمله غذاها و مکمل ها، 400-420 میلی گرم در روز برای مردان بالغ و 310-320 میلی گرم در روز برای زنان بالغ. این مقدار نیازهای اولیه بدن ما به منیزیم را پوشش می دهد و فقط برای مقابله با اضطراب استفاده نمی شود.

دوز منیزیم برای اضطراب بسته به سن، جنسیت، سلامت عمومی و نوع منیزیم متفاوت است زیرا انواع مختلف منیزیم میزان جذب متفاوتی در بدن دارند.

مانند هر مکمل غذایی دیگر، بهتر است با پزشک یا داروساز خود در مورد نوع و دوز مکمل بر اساس شرایط خاص خود مشورت کنید.

منیزیم غذا را جذب کنید

خوردن یک رژیم غذایی متعادل بهترین راه برای اطمینان از دریافت منیزیم کافی است. غذاهای خوشمزه و مغذی زیادی وجود دارد که سرشار از منیزیم هستند، از جمله:

– سبزیجات برگ سبز: اسفناج، کلم پیچ

– آجیل و دانه ها: بادام، بادام هندی، تخم کدو تنبل و دانه چیا

– حبوبات: لوبیا، نخود

– غلات کامل: برنج قهوه ای، کینوا

– میوه ها: آووکادو، موز و میوه های خشک شده مانند کشمش و زردآلو

– شیر: شیر گاو و جایگزین های شیر مانند شیر سویا

عوارض مصرف منیزیم

اگرچه منیزیم به طور کلی بی خطر در نظر گرفته می شود، برخی از افراد ممکن است عوارض جانبی خفیفی را تجربه کنند، به خصوص اگر بیش از مقدار توصیه شده مصرف کنند. عوارض جانبی احتمالی مکمل های منیزیم عبارتند از:

– گرفتگی و درد معده

– اسهال

– حالت تهوع

در صورت بروز عوارض جانبی هنگام مصرف منیزیم، با پزشک یا داروساز خود تماس بگیرید. آنها ممکن است تنظیم دوز یا مصرف اشکال جایگزین منیزیم را توصیه کنند.

مصرف بیش از 5000 میلی گرم منیزیم در روز می تواند باعث مسمومیت با منیزیم شود که به نوبه خود عوارض جانبی جدی تری ایجاد می کند و نیاز به مراقبت فوری پزشکی برای جلوگیری از عوارضی مانند نارسایی کلیه یا ایست قلبی دارد. علائم مسمومیت با منیزیم عبارتند از:

– فشار خون پایین

– استفراغ

– برافروختگی صورت (قرمزی)

– بی حالی

– ضعف عضلانی

– مشکل در تنفس

– آریتمی قلبی

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا