bato-adv

Arthropleura، نام یک تیره منقرض شده؛ این هیولا یکی این یکی از بزرگترین بندپایان تاریخ بود که در دوره کربونیفر زندگی می کرد.

به گزارش بازتاب آنلاین؛ محققان پارک دایناسورها آرتروپلورای منقرض شده را بازسازی کردند. این بازسازی با استفاده از یافته های فسیلی اخیر این حیوان و شناسایی ویژگی های فیزیکی آن انجام شده است.

نزدیک به دو قرن است که دانشمندان در تلاش برای حل یک معمای ماندگار در مورد حیوان صدپا مانندی به نام Arthropleura بوده اند که بیش از 300 میلیون سال پیش روی زمین روی پاهای بی شمارش پرسه می زد.

اکنون، دو فسیل به خوبی حفظ شده از این موجود که در فرانسه کشف شده‌اند، سرانجام نشان داده‌اند که سر Arthropleura چه شکلی بوده است و بینش‌هایی را در مورد نحوه زندگی این بندپایان غول‌پیکر ارائه می‌دهد.

امروزه، بندپایان; گروهی که شامل حشرات، سخت پوستان، عنکبوت ها و خویشاوندان آنها و Arthropleura منقرض شده است. یکی این یکی از بزرگترین بندپایان شناخته شده ای است که تاکنون در این سیاره زندگی کرده است.

دانشمندان بریتانیایی برای اولین بار در سال 1854 فسیل های Arthropleura را پیدا کردند. طول برخی از آنها به 2.6 متر رسید. با این حال، هیچ یک از فسیل ها سر نداشتند. این به محققان کمک نکرد تا جزئیات مهمی را تعیین کنند، مانند اینکه آیا این موجود یک شکارچی بوده یا صرفاً از مواد آلی در حال پوسیدگی تغذیه می‌کند.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما