اخبار روز

محصولی شگفت انگیز از اپل که در راه است!

بعد از یک ماه از معرفی آیفون ۱۵، اپل به طور رسمی نسل جدیدی از رایانه‌های خانگی مک را با پردازنده‌ی M3 معرفی می‌کند.
بر اساس گزارش‌ها، اولین دستگاه‌هایی که با این پردازنده مجهز خواهند شد، شامل مک بوک ایر ۱۳ اینچ، مک بوک پرو ۱۳ اینچ و آی مک ۲۴ اینچ خواهند بود. از طرف دیگر، افشاگر خوش‌سابقه‌ای در یک گزارش غیرمنتظره اعلام کرده‌است که به نظر می‌رسد ساخت و عرضه‌ی مک‌بوک با پردازنده‌ی M3 توسط اپل به سال آینده موکول شده باشد.

مینگ چی کو، افشاگر معروف، در گزارشی غیرمنتظره می گوید بعید است اپل امسال مک بوکی با پردازنده M3 عرضه کند.

چندی پیش خبرگزاری بلومبرگ اعلام کرد که اپل یک ماه پس از معرفی آیفون 15 نسل جدید رایانه های خانواده مک را با پردازنده M3 معرفی خواهد کرد. بلومبرگ به طور مشخص گفت اولین مک ها شامل مک بوک ایر 13 اینچی، مک بوک پرو 13 اینچی و آی مک 24 اینچی خواهد بود.

مینگ چی کو به سادگی اشاره کرد که مک بوک جدیدی وجود نخواهد داشت. این بدان معناست که هنوز گزینه آی مک 24 اینچی با پردازنده M3 وجود دارد.

اگر مهم ترین پردازنده در تاریخ اپل نباشد، M3 مطمئنا یکی از مهم ترین هاست. شایعات حاکی از آن است که M3 از لیتوگرافی 3 نانومتری TSMC استفاده می کند. اگرچه این لیتوگرافی عملکرد پردازنده ها را افزایش می دهد، اما مصرف انرژی آنها را نیز کاهش می دهد. با این حال، هزینه لیتوگرافی 3 نانومتری بالا است که مستقیماً بر قیمت CPU و قیمت مک بوک تأثیر می گذارد. هر تغییر دیگری در مک بوک می تواند قیمت لپ تاپ های اپل را بیش از پیش افزایش دهد.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا