به گزارش مانی بان، وقتی صحبت از انتقال پول از کارتی به کارت دیگر می شود، دو نوع انتقال پول بین کارت های بانکی وجود دارد که می توان با پرداخت هزینه انجام داد. نوع اول کارت به کارت درون بانکی است که بین دو حساب سپرده در یک بانک انجام می شود. نوع دوم تسریع شده کارت به کارت نام دارد که بین دو بانک مختلف انجام می شود.

قرار دادن کارت سقف با کارت یکی یکی از اقدامات کلیدی در سیستم بانکی است که می تواند به افزایش امنیت و بهبود مدیریت مالی کمک کند. از این رو بانک مرکزی به منظور مبارزه با پولشویی و جلوگیری از سفته بازی در سیستم بانکی کشور، محدودیت روزانه برای انتقال وجوه از طریق کارت تعیین کرده است. بنابراین انتقال وجه از طریق کارت به هر مبلغی مجاز نمی باشد.

محدودیت کارت بسته به نوع روش انتقال متفاوت است. به طور کلی دو نوع انتقال پول بین کارت های بانکی وجود دارد:

1. کارت به کارت در داخل بانک: این نوع انتقال پول بین دو حساب در یک بانک انجام می شود.

2. کارت به کارت شطابی – این روش برای انتقال وجه بین دو بانک مختلف است.

این تفاوت ها در روش های انتقال تأثیر مستقیمی بر حداکثر محدودیت های تعیین شده دارد.

در این گزارش به بررسی حداکثر و سقف انتقال کارت به کارت در سال 1403 می پردازیم و سپس به صورت جداگانه این حد را برای موارد مختلف اعم از تلفن، درگاه اینترنتی بانکی، دستگاه خودپرداز و دستگاه خودپرداز به صورت روزانه بررسی می کنیم.

سقف کارت به کارت در سال 1403

وقتی صحبت از انتقال وجه کارت به کارت می شود، دو نوع انتقال پول بین کارت های بانکی وجود دارد که می توان با پرداخت هزینه انجام داد. نوع اول کارت به کارت درون بانکی است که بین دو حساب سپرده در یک بانک انجام می شود. نوع دوم تسریع شده کارت به کارت نام دارد که بین دو بانک مختلف انجام می شود.

ضمناً برای تعیین سقف انتقال کارت به کارت در سال 1403 باید توجه داشت که محدودیت کارت به کارت بستگی به نوع انتقال دارد. به عبارت دیگر سقف انتقال کارت به کارت هنگام استفاده از دستگاه خودپرداز با محدودیت کارت به کارت با تلفن همراه بانک ها و نرم افزارها و درگاه های اینترنتی متفاوت است.

محدودیت کارت به کارت با تلفن

اگرچه سقف انتقال وجه از بانک به کارت در سال 1403 به طور کلی روزانه 10 میلیون تومان و برای افراد حقیقی بدون اظهارنامه مالیاتی ماهانه یک میلیارد ریال است، اما باید توجه داشت که سقف کارت به کارت دیگر. بستگی به روش انتقال پول دارد. بنابراین، بسته به روش نقل و انتقال و بانک های مختلف، این حد می تواند تفاوت قابل توجهی داشته باشد.

یکی یکی از راه های انتقال وجه و کارت به کارت در سیستم بانکی کشور استفاده از گوشی های هوشمند است. با پیشرفت تکنولوژی، امروزه همه افراد می توانند با نصب اپلیکیشن های بانکی خاص و برنامه های پرداخت مانند App بر روی تلفن همراه خود به راحتی از کارتی به کارت دیگر پول انتقال دهند.

نکته ای که در مورد کارت به کارت و انتقال مبالغ هنگفت تلفنی باید در نظر داشت این است که این روش نیز مانند سایر روش ها دارای محدودیت و محدودیت هایی است. همچنین در تمامی بانک ها سقف انتقال پول از طریق تلفن معمولا کمتر از سایر روش های کارت به کارت است.

در گذشته محدودیت کارت به کارت با تلفن و انتقال پول از طریق اپلیکیشن های پرداخت در سال 1403 در بانک های مختلف رقم ثابتی بود. نبود و بسته به بانک و نوع اپلیکیشن موبایل یا اینترنت بانک متفاوت بود. اما امسال این میزان در همه بانک ها یکسان بوده است.

محدودیت مبلغ کارت اینترنت به کارت

درگاه های اینترنتی هر یک از بانک ها و موسسات مالی و اعتباری کشور، علاوه بر کارت به کارت و انتقال وجه از طریق انواع سپرده های بانکی بر روی تلفن و دستگاه های خودپرداز بانکی، امکان انتقال وجه و کارت را نیز فراهم کرده است به کارت کردن حواله های بانکی برای مشتریان و دارندگان کارت بانکی شما.

همچنین اینترنت کارت به کارت مانند کارت به کارت با تلفن و خودپرداز محدودیت روزانه دارد و متقاضیان نمی توانند مبلغی را از طریق درگاه های اینترنتی بانک ها انتقال دهند.

در حال حاضر سقف اینترنت کارت به کارت در تمامی بانک ها و موسسات مالی و اعتباری کشور روزانه 100 میلیون ریال (معادل 10 میلیون تومان) تعیین شده است. ضمناً برای افراد فاقد اظهارنامه مالیاتی سقف ماهیانه یک میلیارد ریال (معادل 100 میلیون توکن) می باشد. از این نظر تفاوتی بین بانک ها و مؤسسات مالی وجود ندارد.

محدودیت کارت به کارت با خودپرداز و عابر بانک

در حال حاضر کارت به کارت و انتقال وجه از طریق دستگاه های خودپرداز بانکی از اصلی ترین و پرکاربردترین روش های انتقال وجه در کشور ما محسوب می شود. اما این روش نیز مانند سایر روش های کارت به کارت دارای محدودیت و محدودیتی است و بدون رعایت این محدودیت ها امکان انتقال وجه از طریق حواله بانکی وجود ندارد.

در حال حاضر سقف انتقال کارت به کارت با دستگاه های خودپرداز در کلیه بانک ها و مؤسسات مالی و اعتباری کشور روزانه ۱۰۰ میلیون ریال (معادل ۱۰ میلیون تومان) و ماهانه ۱۰ میلیارد ریال (معادل میلیارد تومان) است. برای افراد حقیقی بدون مالیات یا حداکثر 200 تراکنش. از این نظر تفاوتی بین بانک ها و مؤسسات مالی وجود ندارد. همچنین سقف خرید روزانه خودپرداز یا خودپرداز برای هر کارت از 50 میلیون تومان تا 200 میلیون تومان برای تمامی کارت های هر فرد متغیر است.

محدودیت روزانه کارت به کارت

محدودیت روزانه کارت به کارت در حال حاضر بسته به روش انتقال و بانک های مختلف متفاوت است. اما به طور کلی انتقال پول از طریق درگاه های اینترنتی برای افراد حقیقی 10 میلیون تومب برآورد می شود.

نحوه افزایش محدودیت کارت به کارت

به طور کلی امکان افزایش سقف انتقال کارت به کارت توسط افراد وجود ندارد و این سقف تعیین شده توسط بانک مرکزی الزامی است. با این حال، روش هایی وجود دارد که به وسیله آن کاربران می توانند محدودیت را از کارتی به کارت دیگر افزایش دهند. این روش ها عبارتند از:

کارت به کارت درون بانکی: متقاضیان افزایش سقف انتقال کارت به کارت می توانند بسته به سیستم بانکی با مراجعه به شعب بانک و با استفاده از دستگاه های ویژه مستقر در آنجا سقف کارت به کارت را تا سقف مشخصی افزایش دهند.

استفاده از سامانه های ساتنا و پایا: انتقال وجه با شماره شبا از طریق سامانه های ساتنا و پایا مانند سامانه پایای بانک سینا. یکی یکی دیگر از راه های افزایش سقف، انتقال کارت به کارت برای متقاضیان است. با این روش حداکثر مبلغ انتقال کارت به کارت به صورت حضوری 200 میلیون تومان و حضوری در شعبه بانک 400 میلیون تومان است.

نکته: سامانه پایا یک سامانه واریز و انتقال وجه است که برای پرداخت از بانکی به بانک دیگر در مقادیر کم و مکرر طراحی شده است.


اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما