اخبار روز

محدوده تعیین تکلیف / افزایش حقوق به معلمان داده نشد مهر


به گزارش پی ام آپ به نقل از تسنیم; دعای مراد صحرای; وزیر آموزش و پرورش در برنامه تلویزیونی احراز صلاحیت معلمان اظهار داشت: ابتدا اعلام شد که این احراز صلاحیت برای همه معلمان واجد شرایط اجرا می شود و برای اجرای اولیه آن 38 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شد. زمانی که در پایان سال گذشته قانون احراز صلاحیت را اجرا کردیم، چالشی بود که با آن مواجه بودیم.

وی افزود: رئیس جمهور دستور داد 5 میلیارد تومان دیگر به بودجه احراز صلاحیت اضافه شود و این قانون با 43 میلیارد تومان اجرا شد. همچنین اعتراض معلمان به احراز صلاحیت بررسی شد و در هفته جاری مرحله دوم اجرای احراز صلاحیت برای اعمال اعتراض معلمانی که اعتراضشان وصول شد اجرا می شود.

صحرایی درباره معلمان فاقد صلاحیت گفت: اگر فردی با 20 سال سابقه تدریس صلاحیت ندارد، ممکن است به این دلیل باشد که مراحل احراز صلاحیت را انجام نداده و یا برای صلاحیت درخواست نکرده است که طبقه بندی یک، دو، سه، چهار است. و پنج.” . و احکام افراد از هفته جاری اجرا می شود و مراحل اعمال محدوده آغاز شده است.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه در خصوص تاکید بر عدم اعطای مجوز به مدارس غیردولتی در دوره ابتدایی گفت: در حال کند شدن روند توسعه مدارس غیردولتی هستم و البته باید سطح کیفی این مدارس ارتقاء یابد. در حال حاضر بسیاری از مدارس غیردولتی فضای یک آپارتمان یا منزل را به مدرسه تبدیل کرده اند. تا جایی که امکان دارد در دوره ابتدایی به مدارس غیردولتی مجوز ندهیم زیرا نمی توانیم دانش آموزان دبستانی را به دست افراد دیگری غیر از خودمان بسپاریم و به همین دلیل به مدارس غیردولتی مجوزهای سخت تری خواهیم داد.

صحرایی ادامه داد: در دوره مدیریت من بیش از هزار مدرسه غیردولتی تعلیق یا اخطار جدی داشتند که البته باید از 18 هزار مدرسه غیردولتی که بیش از 2 میلیون و 400 هزار دانش آموز پذیرش کردند تشکر کرد.

وی در خصوص تقویت مدارس دولتی گفت: معلمان آموزش دیده تمایل به تدریس در مدارس استثنایی دارند اما برای سال تحصیلی جدید اعلام می کنیم معلمان باید 12 ساعت در مدارس استثنایی و 12 ساعت در مدارس عادی تدریس کنند. معاون رئیس جمهور ابتدا اعلام کرد که در صورت نیاز لایحه ای در این زمینه تنظیم می شود که در حال حاضر در حال بررسی هستیم.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا