اخبار روز

محبی نماینده: جمله «آزاده صمدی» عالی بود/آنچه در کشور می گذرد حجاب واقعی نیست.

ناقلان امنیت اخلاقی اخیراً فعالیت خود را در شهر از سر گرفته اند، اما این بار دستور کار اصلی ماموران، “توجه داشته باشید” است.

سخنگوی فراجا در این باره گفت: پلیس پیگیر مطالبات مردم و مطالبات گروه ها و نهادهای مختلف اجتماعی و همچنین تاکید رئیس جمهور و قوه قضائیه در چارچوب قانون برای گسترش و تقویت امنیت عمومی و تحکیم بنیان خانواده است. وی در عین حال از زنان و دختران کشور عزیزمان ایران که با رعایت موازین اجتماعی و پوشش متعارف به آرامش روانی جامعه کمک می کنند، تجلیل و تشکر می کند و امروز راه اندازی گشت های خودرویی و پیاده در سراسر کشور را آغاز می کند. در اجرای عملیات های متعدد پلیس، که به طور اجتناب ناپذیر منجر به تلفات می شود. «متاسفانه علیرغم تبعات نامتعارف لباس، همچنان بر هنجارشکنی اصرار دارند و تذکر می دهند. در صورت عدم اطاعت از دستورات نیروی انتظامی با برخورد قانونی و معرفی به دستگاه قضایی معرفی خواهند شد.

در همین رابطه بهروز محبی، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات شورای اسلامی و نماینده مردم خراسان رضوی (جغتای/جوین/سبزوار) گفت: عدم رعایت حجاب سیاسی است و شرع آن را منع کرده است. از نظر قانونی تا زمانی که جمهوری اسلامی قانون حجاب را پذیرفته است، همه باید آن را اجرا کنند. قانون مجازات اسلامی برای بی حجابی مجازات تعیین کرده است. البته آنچه در کشور می گذرد مربوط به حجاب واقعی نیست، بلکه حداقل پوششی است که نظام از مردم می خواهد. مقام معظم رهبری صریح و بدون برخورد و نگاه عوام فریبانه فرمودند که بی حجابی سیاسی و شرعا حرام است. وظیفه ما روشن است و معتقدم آنچه امروز به عنوان آغاز حجاب و نمایش بدن در کشور آغاز شد در غرب به پایان رسیده است.

وی ادامه داد: در غرب می بینید که خانواده از بین رفته است. امروز در گروه ها و جریان های مختلف اجتماعی عاقبت به چشم می خورد، حیثیت زن به شدت پایمال شده و جایگاه، حیثیت، ظاهر، اخلاق و توانایی های زن به کلی نادیده گرفته شده است و این پایان راهی است که اگر نظام امروز بخواهد با تسامح با این معضل مقابله کند، نابودی خانواده ها تسریع می یابد. اینکه امروز شرایط نامناسبی داریم به این دلیل است که مردم محدودیت هایی را که باید داشته باشند ندارند و برخی از سیاستمداران پشت این موضوع هستند و از آنها حمایت می کنند یا حداقل از دولت مدارا می خواهند.

حجاب اسلامی تعریف دارد و روشن است

عضو کمیسیون برنامه و بودجه با بیان اینکه حداقل حجابی که امروز در کشور استفاده می شود حجاب نیست، گفت: حجاب اسلامی تعریف دارد و مشخص است که در چه وضعیتی باید باشد. من معتقدم جمهوری اسلامی سیاست مدارا دارد و به مردم آزادی هایی داده شده است. در محیط های بسته و خصوصی به افراد آزادی کامل داده می شود و لذا از فضای خصوصی و بسته غافل نمی شوند، اما اگر بخواهند ابعاد اجتماعی پیدا کنند، امر مجلس و امام به شدت مخالف است. آقایان، مصاحبه آن خانم را به خاطر بیاورید که در زمان حیات امام گفتند الگوی من یک بازیگر خارجی است که امام به شدت به آن واکنش نشان دادند. او نسبت به احکام بسیار حساس واکنش نشان داد.

نماینده مردم خراسان رضوی افزود: معتقدم اگر جمهوری اسلامی ایران می خواهد در مسیر خود موفق باشد باید بیش از بحث حجاب و شفافیت در تصمیم گیری ها در همه امور به ویژه مبارزه با فساد در دستور کار قرار گیرد. امام معیار و معیار است و امروز جانشین ایشان، مقام معظم رهبری، معیار حرکت ماست.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به شرایط موجود جامعه آیا شروع کار ارشاد مناسب است؟ گفت: به هر حال یک طرف قانون شکنی می کند. این کار را حتما باید با روش های آموزشی درست انجام دهید و مشکلی نیست. چون خلاف قانون است و تخلف محسوب می شود. با روش‌های نوین و دوربین‌های هوشمند، قطعاً باید مردم را به دادگاه فراخوانند و از آنها بخواهند که این مسیر اشتباهی را که دشمن و همه دشمنان ملت ایران که همواره منافع ایران را به خطر انداخته‌اند دنبال نکنند.

محبی در پاسخ به این سوال که آیا قبول دارید بازیگران زن تحقیر شده اند؟ وی افزود: اتفاقاتی که در فرانسه رخ داد و فردی با تیر پلیس کشته شد، چند بازیگر در دنیا تا این حد واکنش نشان دادند؟ در همین مجلس نمایندگان مهسا امینی از ابتدا تا انتها فیلمی چهار و نیم ساعته را تماشا کردند تا در صورت کوچکترین توهین و برخورد مجبور به تماس با پلیس شوند که این اتفاق نیفتاد. فرد به دلایلی مانند استرس یا بیماری فوت کرده است. اما سلبریتی های جهان تا چه اندازه موضع گیری کرده اند؟ در فرانسه هم این اتفاق می افتد؟! آیا دنیا در مورد نحوه برخورد پارلمان آمریکا با تیک توک موضع گرفته است؟! اینها مشکلات داخلی هر کشوری است و مشکلات خودش را حل می کند.

قضاوت آزاده صمدی عالی بود

وی یادآور شد: سلبریتی ها مراقب باشند و مانند خانم صمدی که اخیراً به ایشان رای دادند، این حکم بسیار عالی است. به نظر من قضات باید این احکام الگویی را وضع کنند تا سلبریتی ها فکر مخالفت با آرمان های یک ملت را به ذهنشان خطور نکند.

ما نمی توانیم مجلس را به خاطر بی توجهی به نیازهای مردم مقصر بدانیم

محبی در پاسخ به انتقاداتی مبنی بر اینکه مجلس از بحث معیشتی دور شده است، گفت: مجلس یازدهم 106 قانون را تصویب کرد. کدام یک از اینها مربوط به حجاب است؟ هیچ، هیچ، هیچ و همه چیز اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و جهانی است و همه اینها مطابق آمار است و نمی توان مجلس را به خاطر نادیده گرفتن نیازهای مردم مقصر دانست! اگر مشکلاتی در زمینه اجرا وجود داشته باشد، آنها را می پذیریم. دولت باید مسیری را که ما ایجاد می کنیم پیش ببرد، اما اینکه مجلس را متهم به تاکید بر حجاب کنیم، درست نیست.

به خواندن ادامه دهید:

۲۱۶۲۱۷

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا