اخبار روز

محبوب ترین باشگاه های فوتبال جهان در شبکه های اجتماعی; رئال مادرید در صدر این لیست قرار دارد

به تازگی لیستی از پرطرفدارترین باشگاه های فوتبال جهان در شبکه های اجتماعی بر اساس تعداد دنبال کنندگان منتشر شده است.

امروزه دیگر حمایت از یک باشگاه فوتبال به خرید بلیط و تشویق بازی ها محدود نمی شود.

به گزارش روزیاتو، در حالی که هواداران هنوز پایگاه اصلی پشتیبانی تیم ها در بازی ها هستند، بسیاری از هواداران تنها باشگاه های مورد علاقه خود را به صورت آنلاین دنبال می کنند.

این به هواداران فوتبال در سراسر جهان اجازه داد تا عملکرد تیم محبوب خود را دنبال کنند.

البته باشگاه های بزرگی مانند رئال مادرید و بارسلونا در صدر این لیست قرار دارند.

این در حالی است که حضور ستاره های بزرگی مانند کریستیانو رونالدو و لیونل مسی تعداد فالوورهای برخی باشگاه ها را در شبکه های اجتماعی به میزان قابل توجهی افزایش داده است.

در زیر نگاهی به 20 باشگاه برتر امسال و روند رشد تعداد فالوورهای آنها از سال 2023 می اندازیم.

همانطور که انتظار می رفت، رئال مادرید قهرمان لیگ قهرمانان اروپا با 410.9 میلیون دنبال کننده در فیس بوک، تیک تاک، اینستاگرام و ایکس جایگاه اول را به خود اختصاص داد.

با 48.4 میلیون فالوور جدید از سال گذشته، این باشگاه بیشترین رشد فالوور را در بین هر تیمی داشته است و بیشترین فالوور را در تمام پلتفرم ها دارد.

بارسلونا با 360.7 میلیون دنبال کننده در رتبه دوم قرار دارد و از سال 2023 تاکنون 18.4 میلیون دنبال کننده جدید به دست آورده است.

بارسلونا در تمامی شبکه های اجتماعی به جز تیکتوک در جایگاه دوم قرار دارد که پاری سن ژرمن و تاتنهام در رده های دوم و سوم قرار دارند.

منچستریونایتد با مجموع 216.3 میلیون دنبال کننده در شبکه های اجتماعی و 10.2 میلیون دنبال کننده جدید از سال گذشته، اولین باشگاه انگلیسی در این لیست است که در رده سوم قرار دارد.

منچستریونایتد با بیش از 200 میلیون دنبال کننده آخرین باشگاه این لیست است.

پاری سن ژرمن با از دست دادن مسی و حالا کیلیان امباپه در رده چهارم قرار دارد یکی این یکی از دو تیمی است که در کنار موناکو در بین 100 باشگاه برتر قرار دارد و روند منفی در تعداد دنبال کنندگان خود را تجربه می کند.

PSG 2.7 میلیون دنبال کننده از دست داد اما هنوز 184.1 میلیون دنبال کننده دارد.

پس از آنها منچسترسیتی قرار دارد که با پشت سر گذاشتن یوونتوس در رده پنجم قرار دارد و اکنون با 27.5 میلیون دنبال کننده جدید، در مجموع 158.4 میلیون دنبال کننده دارد.

لیورپول کمی بیشتر از چلسی با 144.5 میلیون دنبال کننده دارد و همچنین در تمام پلتفرم ها به جز فیس بوک رهبری این باشگاه را دارد.

بایرن مونیخ با 137.1 میلیون دنبال کننده در رتبه بعدی قرار دارد، در حالی که آرسنال با 102.4 میلیون دنبال کننده، ده تیم برتر را تکمیل می کند و آنها را به جوان ترین باشگاه با بیش از 100 میلیون دنبال کننده تبدیل می کند.

اگر تاتنهام بتواند رشد خود را در سال جاری با 12.8 میلیون دنبال کننده جدید حفظ کند و تعداد فالوورهای کل باشگاه به 96.4 میلیون افزایش یابد، سال آینده به باشگاه ملحق خواهند شد.

دو تیم ایتالیایی AS و اینترمیلان به ترتیب با 68.8 و 61.8 میلیون دنبال کننده در رده های دوازدهم و سیزدهم قرار دارند و بالاتر از اتلتیکو مادرید با 60.4 میلیون دنبال کننده هستند.

شگفتی ساز این لیست باشگاه النصر عربستان است.

با قرار گرفتن رونالدو در نصر، تعداد کل فالوورها به 54.3 میلیون نفر افزایش یافته است که 42.7 میلیون آن متعلق به اینستاگرام و تیک تاک است.

با این حال، ورود مسی به اینترمیامی با 1348 درصد بیشترین افزایش را به همراه داشت. تعداد کل دنبال کنندگان اینترمیامی این باشگاه را در رده بیست و سوم این لیست قرار داده است، البته حضور مسی در یک سال دیگر می تواند باعث شود اینترمیامی در لیست 20 باشگاه برتر قرار بگیرد.

باشگاه دیوید بکهام MLS به 33.4 میلیون دنبال کننده رسیده است که 31.1 میلیون نفر از سال گذشته این تیم را دنبال کرده اند.

فلامنگو برزیل با 54.3 میلیون دنبال کننده در رده شانزدهم قرار دارد و بروسیا دورتموند با 52.9 میلیون دنبال کننده بالاتر است.

الاهلی مصر با 51.1 میلیون هوادار تنها باشگاه آفریقایی این لیست است.

باشگاه گالاتاسرای ترکیه با 45.1 میلیون دنبال کننده در رده نوزدهم و رم با 36.4 میلیون دنبال کننده در رده بیستم قرار دارند.

باشگاه سلتیک اسکاتلند با 4.8 میلیون دنبال کننده در رده 100 این لیست قرار دارد.

سایر باشگاه های انگلیسی در بین 100 تیم برتر عبارتند از لستر (22.7 میلیون)، وستهم (17.5 میلیون)، استون ویلا (16 میلیون)، نیوکاسل (13.4 میلیون)، اورتون (13.2 میلیون)، ولورهمپتون (13.2 میلیون). برایتون (8.3 میلیون)، ساوتهمپتون (7.4 میلیون)، کریستال پالاس (6.3 میلیون)، لیدز (5.4 میلیون) و واتفورد (5.2 میلیون) به هواداران لیگ برتر انگلیس علاقه نشان می دهند.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا