مجوزی برای افزایش قیمت محصولات ایران‌ خودرو نداده‌ایم

مجوزی برای افزایش قیمت محصولات ایران‌ خودرو نداده‌ایم

در پی اجرا و اعلام افزایش قیمت شش محصول گروه صنعتی ایران خودرو توسط این شرکت، معاون صنایع حمل و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت ضمن تاکید بر اینکه افزایش قیمت از سوی شرکت های خودروسازی درخواست شده است. و همچنان در مراحل تحقیقات و مراحل قانونی می باشد. این در حالی است که تاکنون هیچ مجوز رسمی یا ابلاغیه ای مبنی بر افزایش قیمت به این شرکت و سایپا داده نشده است.

گزارش کردن آخرین ماشین به گزارش ایسنا، در حالی که شب گذشته (چهارشنبه) مدیران گروه صنعتی ایران خودرو از افزایش رسمی قیمت شش محصول این شرکت خبر دادند، وزارت صنعت، معدن و تجارت قانونی بودن این افزایش قیمت را رد کرد و صراحتا معاون صنایع وزارت حمل و نقل هنوز افزایش قیمت محصولات ایران خودرو را به وزارت حراست اعلام نکرده است.

باید گفت که از آن زمان دی در ماه گذشته مسئولیت ابلاغ و اعلام قیمت محصولات خودروسازان بر اساس بررسی و تایید نهاد حمایتی به وزارت صنعت، معدن و تجارت محول شد.

در پی اعلام گروه صنعتی ایران خودرو مبنی بر قیمت جدید محصولات این شرکت، آقای احمد آقایی معاون صنایع حمل و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: ایران خودرو درخواست خود را برای افزایش قیمت ارائه کرده است. از محصولات مطابق با اصلاح و به روز رسانی قیمت ها در وزارت حریم خصوصی که این درخواست در دست بررسی است و مراحل قانونی آن باید رعایت شود. بنابراین تا این لحظه هیچ اطلاعیه رسمی به ایران خودرو یا سایپا مبنی بر افزایش قیمت این خودروسازان در سال جاری که ناشی از محاسبات و هزینه ها و … است دریافت نکرده ایم و در واقع هنوز مجوزی ندارد. وزارت صنعت، معدن و تجارت.

خودروسازان مونتاژی قیمت ها را افزایش نداده اند مبادله بر اساس حقوق گمرکی است.

وی در رابطه با افزایش قیمت اعمال شده برای محصولات خودروسازان مونتاژی که موجب اعتراض مشتریان نیز شده است، تصریح کرد: موضوع به 24 دی مربوط به ماه سال گذشته است که برای تغییر در حقوق گمرکی درخواست شده بود. لذا بر این اساس تغییرات را بر اساس تغییر ورودیه ها اعلام کردیم.

آقایی خاطرنشان کرد: بنابراین افزایش قیمتی نداشته است و اگر تغییر قیمتی رخ داده به دلیل تغییر ورودیه ها بوده که به تصویب هیات وزیران رسیده است. تغییرات قیمت به عنوان مثال محصولات گروه صنعتی. یکی توسط خودروسازان مونتاژی (مدیران خودرو) اعمال شده است، تنها به دلیل تغییر حقوق ورودی و حقوق گمرکی بود که خودروساز به گمرک اعلام کرد و میزان تغییری را که به تصویب و تایید هیات رئیسه رسید محاسبه کرد. و به قیمت خودرو اعمال می شود. بنابراین افزایش قیمت به دلایل دستمزد و سایر موارد اعمال نشده است.

منبع:آخرخودرو

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما