مجموعه تاریخی «سنگ ملومه» به بخش خصوصی واگذار می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان از واگذاری مجموعه تاریخی «بشکفته سنگ ملومه» به بخش خصوصی خبر داد.

بازتاب آنلاین، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان ولی جهانی در خصوص واگذاری مجموعه تاریخی «بوشکفته سنگ ملومه» به بخش خصوصی گفت: مجموعه تاریخی بشکوفته سنگ در روستای ملومه دهستان دیلمان واقع شده است. شهرستان سیاهکل مجموعه ای است. منحصر به فرد است که در فهرست آثار ملی قرار گرفت.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان با اشاره به جزئیات بیشتر مجموعه در حال شکوفایی سنگ ملوم گفت: این مکان صخره ای است. یکی یکی از جاذبه های گردشگری است که مورد توجه کوهنوردان قرار گرفته و در ایام خاصی از سال کوهنوردان زیادی برای آموزش به این منطقه می آیند.

جهانی با بیان اینکه کنار گذاشتن مجموعه پر رونق سنگ ملوم باعث تخریب این محوطه می شود، گفت: اداره کل میراث فرهنگی گیلان در حال بررسی واگذاری مجموعه فوق به بخش خصوصی است.

به گفته وی، هدف از این واگذاری احیای فرهنگ گذشته دامپروری به همان سبک سنتی و قدیمی است که در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان تصریح کرد: سرمایه گذاران برای واگذاری این مکان ابتدا باید اصل طرح را به این اداره کل تحویل دهند و سپس پس از بررسی و تایید کارشناسان مربوطه، مراحل واگذاری انجام می شود.

جهانی افزود: در گذشته در فصول بهار و تابستان دامداران به این مکان می آمدند و فعالیت های مختلفی از جمله تهیه پنیر محلی، چیدن پشم گوسفند، کفشداری گاو و پخت نان انجام می دادند و می خواهیم این اصالت گیلانی و اصالت را احیا کنیم. فرهنگ ایرانی تا گردشگران هنگام بازدید از این منطقه با فرهنگ دامداری گذشته آشنا شوند.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما