اخبار روز سینما

مجل با آلبوم «زمین عزیف» چه جنجالی به پا کرد!

مجل با آلبوم «زمین عزیف» چه جنجالی به پا کرد! مجتبی الله وردی در اسفند 1402 با انتشار اولین آلبوم او به نام “سرزمین عجیب” سر و صدای زیادی به پا کرد. آلبوم کشور خارجی در 11 قطعه به عنوان اولین آلبوم …

مجتبی الله وردی در اسفند 1402 با انتشار اولین آلبوم او به نام “سرزمین عجیب” سر و صدای زیادی به پا کرد. آلبوم سرزمین غریب در 11 قطعه به عنوان اولین آلبوم ملی موسیقی مذهبی ایران با اجرای سبک های راک، رپ و پاپ تقدیم مخاطبان شد. پس از بازخورد گسترده مخاطبان، اکنون می خواهیم بررسی کنیم که آلبوم جدید مجال چه نوآوری هایی برای مخاطبان موسیقی مدرن در نظر گرفته است. اگر هنوز مجتبی الله واردی را نمی شناسید، مقاله را در کنار این متن توصیه می کنیم شانس کیست؟ همچنین بخوانید

جوانان را تشویق کنید که در برابر منفی اندیشی مثبت فکر کنند

مجل تلاش خود را برای ارائه محتوای امیدوارکننده در آلبوم زمین عزیف و آهنگ اوج نشان داد. برخی از رپرهای نسل جدید سوار بر موج افکار منفی می شوند یا به مخاطبان خود در راستای ارزش هایی مانند پول و شهرت امید می دهند. اما مجل در راستای ارزش‌های فرهنگی و ایرانی، جوانان را امیدوار می‌سازد که با عشق و ثبات به سیر و سلوک خود ادامه دهند و به ارزش‌های اسلامی پایبند باشند.

هشدار نسبت به آسیب های اجتماعی رسانه ها

در سبک های موسیقی مدرن رپ و هیپ هاپ، تعداد کمی از خوانندگان به نقش رسانه و تأثیر آن بر روان افراد پرداخته اند. اما مجل در آهنگ «سامری» که داستان فریب قوم حضرت موسی توسط یک سامری را روایت می‌کند، آسیب‌هایی را که رسانه‌ها در جامعه ایجاد می‌کنند، برجسته کرد. مجل در ترانه ثمری، مخاطب را وادار کرد تا در مورد ارزش های منتشر شده در رسانه ها تجدید نظر کنند.

اجرای اشعار عرفانی به سبک هیپ هاپ برای جوانان

آهنگ او آلبوم «زمین عیش» شامل دعای عارف فؤاد کرمانی است. این آهنگ به دلیل سبک هیپ هاپ خود که یک نوآوری در موسیقی مدرن است، شناخته شده است. تا به امروز اشعار عرفانی و اسلامی اغلب در موسیقی سنتی شنیده شده است. اما آهنگ ورگشت و او که ریتم آن در بین جوانان طرفدار دارد این خلا را پر کرد.

مجال، معترض در سطح بین المللی

موزیک ویدیو خیره کننده «ناجی جهان» از آلبوم «زمین عزیف» بدون توجه به جلوه های ویژه بصری استفاده شده حاوی پیامی اعتراضی به معضل کودک کشی در اسرائیل بود. این موزیک ویدیو اولین اثر هنری در اعتراض به مسئله فلسطین محسوب می شود. مجل همچنین در آهنگ دنیای وارو به منطق ظالمانه غرب و پیروانش اعتراض کرد.

نگاهی نو به موضوع حجاب و انتخابات

آهنگ آروسک در آلبوم سرزمین غریب عواقب زندگی بدون حجاب را برای مخاطب ملموس می کند. پس از شنیدن این آهنگ می توانید تحلیل جدیدی از بحث حجاب دریافت کنید. همچنین در آهنگ «ما مردم» توجه مردم را به موضوع انتخابات جلب می کند و می گوید مردم باید به نقش خودشان در مسائل اجتماعی توجه کنند.

اعتراض به مسائل سیاسی ملی بدون آسیب رساندن به نظم جامعه

از آهنگ «همشهری» مشخص است که مجال برای اعتراض به ظلم و بی عدالتی چارچوب هایی در نظر گرفته است. او بدون اینکه مردم را به ایجاد اغتشاش در جامعه دعوت کند، اعلام می کند که به سوء مدیریت در بازسازی آبادان و خرمشهر، مشکلات اقتصادی و فساد اداری معترض است.

یادآوری هویت تاریخی و ملی ایرانیان

یکی یکی از وجوه آهنگ ما مردم پیوند اصالت تاریخی ایرانیان با هویت اسلامی آنهاست. مجال با این اثر سعی دارد مخاطب را به تأمل در هویت و ارزش های خود دعوت کند.

مجل با آلبوم «زمین عزیف» چه جنجالی به پا کرد!

آثار مجتبی اللهوردی را از سایت رسمی وی دانلود کنید

برای گوش دادن به آلبوم سرزمین غریب یا تماشای نماهنگ های نفس گیر مجل مانند «القدس لنا»، می توانید به وب سایت مجل به آدرس mojall.com مراجعه کنید و آثار او را به صورت آنلاین گوش داده یا دانلود کنید. علاوه بر این، برای آشنایی بیشتر با آهنگ‌های جدید مجال، می‌توانید او را در شبکه‌های اجتماعی مانند ایتا، تلگرام یا پلتفرم‌های موسیقی مانند ساوندکلاد و اسپاتیفای از طریق بخش فالو در سایت رسمی مجتبی الله وردی دنبال کنید.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا