Solnica به معنی “مزرعه نمک” یک سکونتگاه مستحکم ماقبل تاریخ بود که در حدود 4000 تا 4200 قبل از میلاد ساخته شد. این بنا در دوران کالکولیتیک (عصر مس) ساخته شده است. برخی آن را قدیمی ترین شهر اروپا می دانند.

به گزارش فرادید؛ رونق این شهر مدیون صنایع سرامیک و نمک بوده است. نمک در دوران باستان یک کالای ارزشمند بود که سونیکا آن را به سراسر منطقه بالکان صادر می کرد.

ساکنان این آبادی نمک را از چشمه های آب شور نزدیک شهر کنونی پروادیا جمع آوری کرده و در کوزه های سفالی که در گودال کم عمقی ردیف شده بودند می ریختند.

آتشی در فضای بین کوزه ها روشن شد که دمای آب نمک را به نقطه جوش رساند و لایه ای نیمه خشک نمک را پشت سر گذاشت.

مجسمه‌هایی در یک گودال آیینی در قدیمی‌ترین شهر اروپا کشف شدند

در طی این فرآیند، کوره های مخصوص تولید نمک صنعتی ساخته شد که می توانست دمای داخلی را تنظیم کند و تا 30 کیلوگرم نمک را از یک بار تولید کند.

در نتیجه چندین زمین لرزه بزرگ، شهر آسیب قابل توجهی دید که منجر به فروپاشی سیستم دفاعی آن و کاهش تولید نمک (که منشأ رونق اقتصادی سولنیکا بود) شد.

مجسمه‌هایی در یک گودال آیینی در قدیمی‌ترین شهر اروپا کشف شدند

حفاری‌های اخیر در نزدیکی قلعه مرکزی، که قرن‌ها در زیر یک تپه پنهان شده بود، گودالی را کشف کرد که حاوی هدایای آیینی است. این اشیاء شامل یک ظرف سفالی به شکل گاو نر است که اغلب در فرهنگ عصر حجر و عصر مس اروپا نماد قدرت و باروری بوده است.

این گودال همچنین حاوی یک ظرف سالم با نقش‌های هندسی، پیکره‌های کوچک انسان‌مانند و اشیایی ساخته شده از استخوان یا سرامیک بود.

مجسمه‌هایی در یک گودال آیینی در قدیمی‌ترین شهر اروپا کشف شدند

کاوش‌های در حال انجام اخیراً بقایای چندین خانه باستانی و همچنین بخشی از یک خانه تراسیایی با قدمت چند صد ساله را کشف کرده است.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما