آمار بالای طلاق در سال های اول ازدواج نگران کننده است. سوال اینجاست که چرا عشق آتشینی که در ابتدای آشنایی بین بسیاری از دخترها و پسرها حکمفرماست به سرعت کم رنگ می شود و جای خود را به نفرت می دهد؟

به گزارش خراسان، از سال 1375 تا 1402، بسته به مدت زمان ازدواج، بیشترین طلاق ها در 1 تا 5 سال اول ازدواج رخ داده است. زوج ها چه کار می کنند؟

ازدواج را بدیهی نگیرید

آمار بالای طلاق در سال های اول ازدواج نگران کننده است. سوال اینجاست که چرا عشق آتشینی که بین خیلی از دخترها و پسرها در ابتدای آشنایی وجود دارد به سرعت کمرنگ می شود و جای خود را به نفرت می دهد؟ آنچه مهم است این است که چگونه می توان با تصمیم گیری درست در ازدواج و ایجاد یک رابطه سالم به خصوص در سال های اولیه زندگی مشترک، رابطه موفقی را بین زن و شوهر حفظ کرد. مهمترین چیزی که مردم نادیده می گیرند این است که ازدواج یک امر سطحی نیست بلکه یک راز است. مهر این است که این راز با درک درست و اجرا آشکار خواهد شد.

باورهای غلط ذهنی در مورد همسر ایده آل

ما در طول زندگی خود از کودکی تا بزرگسالی بر اساس ویژگی های فردی، جامعه و خانواده خود دنیایی مطلوب و ایده آل در ذهن خود می سازیم و رسیدن به این دنیای ایده آل انگیزه تلاش و پیشرفت ماست. یکی یکی از مهم ترین بخش های این دنیای ایده آل، تصویر همسر ایده آل ما در آینده است. فرد مجموعه ای از ویژگی ها را برای شریک زندگی آینده خود با الگوبرداری از والدین یا زندگی در جامعه، فردی مطلوب می داند. پس از ازدواج، فرد به تدریج متوجه تفاوت های دنیای ذهنی ایده آل خود با آنچه در واقعیت است، می شود و در این مرحله شروع به انجام یک سری رفتارهای مخرب مانند تحقیر، انتقاد، سرزنش، برچسب زدن، تمجید و … می کند. و غیره نسبت به این موضوع واکنش نشان می دهد و این خود منجر به اختلاف و سردی در روابط زن و شوهر می شود. برای حل این مشکل، انسان باید بر روی دنیای ایده آلی که در ذهن خود ایجاد کرده است تمرکز کند و بپذیرد که نمی تواند تصویر ذهنی ای که از همسرش داشته است بسازد و سعی کند خودش را تغییر دهد نه اینکه طرف مقابل را به تناسب تغییر دهد. در این دنیا باید به خواسته و آرمانی که در ذهن می پروراند نزدیک شد.

به جای کنترل بیرونی به رفتار خود توجه کنید

فرض اصلی کنترل بیرونی این است که اگر من در زندگی احساس نارضایتی کنم، این من نیستم که مسئول آن احساس هستم، بلکه دیگران مسئول آن هستند. تنها فردی که می توان آن را کنترل کرد، خودمان هستیم، اگر رابطه ما شکست خورده است، باید به این فکر کنیم که برای بهبود رابطه چه کاری باید انجام دهیم و سعی نکنیم طرف مقابل را تغییر دهیم. وقتی تلاش برای تغییر و کنترل همسرمان را متوقف می کنیم، در بسیاری از موارد او نیز تغییر می کند.

عاداتی که باعث می شود زندگی مشترک خوبی داشته باشید

1- نظرات یکدیگر را بشنوید 2- در مشکلات جسمی و روحی از یکدیگر حمایت کنید 3- احترام بگذارید 4- اعتماد کنید 5- شخص را آنطور که هست بپذیرید نه آنطور که انتظار داریم 6- درباره تفاوت ها بحث کنید.

رفتار مخرب رابطه در سالهای اول ازدواج

1- سعی کنید حرف خود را برجسته کنید 2- صحبت را با کلمات کنایه آمیز و کنایه آمیز تمام کنید 3- سعی کنید به همسرتان بفهمانید که او اشتباه کرده است نه ما 4- در صورت اشتباه به همسرتان گناه بدهید 5- اولویت خود را به همسرتان بدهید. نیازهای زندگی و نادیده گرفتن نیازهای زن 6- عصبانیت طولانی مدت هنگام ناراحتی

حرف آخر

اگر به تازگی ازدواج کرده اید یا در پنج سال اول زندگی مشترک خود هستید، هر از چند گاهی تکرار کنید: اگر از زندگی مشترکم ناراضی هستم، حالا که فهمیدم بیشتر مشکلاتم به تصمیمات خودم بستگی دارد، این کار را خواهم کرد. تصمیم گرفته اند در زندگی انتخاب های بهتری داشته باشند، مانند: ب- رفتار مخرب ذکر شده در این مقاله را متوقف کنید.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما