اخبار روز

مجبور شدیم مادرم را به خانه سالمندان در فرانسه بفرستیم

سینما اعتماد نوشت: پس از انتشار عکس ها و اطلاعاتی مبنی بر انتقال خانم گلی ترقی نویسنده سرشناس ایرانی به خانه سالمندان در فرانسه، فرهاد داریوش، پسر بزرگ گلی ترقی در این باره اظهاراتی کرد.

فرهاد داریوش گفت: متأسفانه عده ای بدون اطلاع از اصل ماجرا مرا مقصر انتقال مادرم به سرای سالمندان دانستند که اینطور نیست.

وی افزود: هر کشوری قوانین خاصی دارد که باید رعایت شود.

اگر کودکان در فرانسه نتوانند از والدین خود مراقبت کنند، قانون موظف است دولت از آنها مراقبت کند. اتفاقی که برای ما افتاد هم به همین موضوع مربوط می شود.

داریوش توضیح داد: «می‌دانم که گاهی قرار دادن والدین معلول یا بیمار در خانه سالمندان می‌تواند راه‌حل خوبی باشد، اما در کل از خانه‌های سالمندان متنفرم. همانطور که والدین ما در دوران نوزادی و ناتوانی ما از ما مراقبت می کردند، وظیفه ما نیز این است که وقتی پیر و ضعیف هستند از آنها مراقبت کنیم.

گفت: باور کنید من هیچ وقت مادرم را در این شرایط قرار ندادم، خیلی دوستش دارم. من هر روز می جنگم تا زندگی او را بهتر کنم و او را آنطور که می خواهد به ایران برگردانم.

فرزند گلی ترقی در پایان گفت: از قضاوت های عجولانه عده ای ناآگاه که مرا مقصر می دانستند ناراحتم اما گلایه ای ندارم. من تقریباً هر روز پیش مادرم می روم و پیام هایی را که از طریق من برای او ارسال می شود، به او اطلاع می دهم.

به گزارش صدا و سیما سیدرضا اورنگ، بانو گلی ترقی (با نام اصلی زهرا مقدم ترقی) یکی از مشهورترین داستان نویسان ایران است که کتاب هایش طرفداران زیادی دارد.

توسعه راه 17 مهر در سال 1318 در تهران به دنیا آمد. پدرش لطف الله ترقی مدیر مجله ترقی بود. گلی ترقی در شمیران به مدرسه رفت و سپس به دبیرستان انوشیروان دادگر رفت.

پس از اتمام سال های اول دبیرستان به آمریکا رفت. وی به مدت 6 سال در آمریکا زندگی کرد و تحصیلات خود را در رشته فلسفه به پایان رساند. چون زندگی در آمریکا را دوست نداشت به ایران بازگشت. پس از بازگشت به داستان نویسی روی آورد.

گلی ترقی با هژیر داریوش، سینماگر و منتقد مشهور ازدواج کرد و صاحب دو فرزند شد.

به مدت نه سال در دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران در رشته اسطوره شناسی و نمادهای اولیه تدریس کرد.

«درخت گلابی»، «بتا»، «بانوی بزرگ روح من»، «اتوبوس شمیران» و «خانه ای در آسمان» از جمله داستان های معروف این نویسنده است که سال ها در فرانسه زندگی می کند.

داستان های «بتا» و «درخت گلابی» اثر گلی ترقی توسط هژیر داریوش و داریوش مهرجویی فیلمبرداری شده است.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا