دانستنی ها

متهم درجه یک به بیماری قلبی

دانش آموخته دانشکده پزشکی ایران و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: عاقلانه; قلب به عنوان اندام مرکزی بدن برای حفظ، بهینه سازی و توزیع گرمای غریزی مطابق با فیزیولوژی بدن در نظر گرفته می شود. هر اتفاقی که گرمای فیزیولوژیکی و خشکی قلب را مختل کند می تواند عامل بیماری قلبی عروقی باشد.

به گزارش ایسنا، صادق شکری اظهار کرد: اگر سردی یا رطوبت غیرطبیعی بر خلق و خوی دل حاکم باشد; بخش مهمی از فرآیند تولید و ارسال پیام برای ایجاد و تنظیم عملکرد طبیعی بدن، توزیع هوشمند گرما و انرژی مختل می شود، بنابراین اگر رطوبت اندام به شکلی ناسالم افزایش یابد، فرآیندهای مورد نظر آسیب می بینند و ایجاد می کنند. یک بار قلب باید کوچکتر شود.

وی تصریح کرد: افرادی که تغذیه سالم دارند، تغییرات غیرطبیعی در قلب و عروق خونی آنها بسیار کم است و خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی به میزان قابل توجهی کاهش می یابد. وی خاطرنشان کرد: میوه‌ها، سبزیجات، فیبر، غلات کامل، برخی از غذاهای دریایی، غذاهای کم‌اثر بر قند خون مانند نخود و فلافل خانگی، خورش‌ها و سوپ‌های سبزیجات، سوپ‌های کم فیبر و سبزیجات و مصرف متعادل چربی‌های غیراشباع مانند روغن زیتون اسیدهای چرب ترانس یا اسیدهای چرب (از ماهی یا گیاهان) به جای چربی های اشباع، اجزای یک رژیم غذایی سالم هستند.

یکی از فارغ التحصیلان دانشکده پزشکی ایران و مدرس دانشگاه علوم پزشکی مشهد بر اساس شواهد علمی گفت: کسانی که بیشتر سبزیجات و میوه جات مصرف می کنند کمتر در معرض ابتلا به بیماری های قلبی عروقی هستند. این افراد کمتر گوشت و چربی اشباع شده را زیاد مصرف می کنند.

وی آنتی اکسیدان های فراوان در میوه ها و سبزی ها را جزء رژیم غذایی سالم ارزیابی کرد و اظهار داشت: مصرف مداوم آنها به صورت دارویی نیازمند مطالعات بیشتر برای پیشگیری است.

یک مدرس دانشکده پزشکی ایران و دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: از نظر طب ایرانی، هر غذایی که سبک و متوسط ​​نباشد در برخی موارد سلامت قلب را به خطر می اندازد. وی گفت: سوسیس، کالباس، مواد غذایی و آشامیدنی های صنعتی، غذاهای مانده و منجمد، مصرف زیاد قارچ، کشک و پنیر کهنه، نان، فست فودهایی که با تخمیر و پخت نامناسب تهیه می شوند از این دست غذاها هستند و جزو غذاهای «کیمیا فاسد» محسوب می شوند. گفته می شود که ماده بیولوژیکی (مخلوط) حاصل ناپایدار است.

شوکری با بیان اینکه برخی از غذاها باعث تنظیم جریان خون، تقویت و هماهنگی کار محور مغز-قلب و سایر اعضا و محورهای بدن می شود، اظهار داشت: این گروه از محصولات طبیعی خوشایند قلب (تنظیم و تقویت مزاج) هستند. قلب). و عملکرد). گل صد تومانی، گلابی، گل رز، زعفران، دارچین، هل، تخم گشنیز، زالزالک، بادام، فندق و بیدمشک از این جمله هستند. مربا، خورش، عرقیات، ادویه و … راه‌های آشنا و دلپذیری برای خردمندان وجود دارد که می‌توانند این غذاها/داروهای طبیعی را در چرخه تغذیه روزانه بیمار و خانواده بگنجانند.

وی غذاهایی مانند آب انگور، کباب گوسفند، سوپ ماهیچه گوسفند، زرده تخم مرغ با عسل، زیتون و سیب را برای تقویت عضله قلب دانست.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا