اخبار روز

متقاضیان وام خودرو باید وام 100 میلیونی خودرو بدون ضامن را بخوانند

اگر تصمیم به خرید ماشین دارید یکی آنها از شرکت های خودروسازی ایرانی حمایت شده اند وام خودرو مال توست هرکسی می تواند برای دریافت این تسهیلات اعتباری به شرکت های لیزینگ، خودروسازان، بانک های دولتی و خصوصی مراجعه کند که هر کدام شرایط خاصی دارند.

پیش نیاز استفاده از وام خودرو از بانک های دولتی و خصوصی این است که شما تصمیم به انجام آن داشته باشید یکی از شرکت های خودروسازی ایرانی خودرو بخرید در غیر این صورت برای خرید خودروهای خارجی وام دریافت نمی کنید. در سال های اخیر وام خودرو به دلیل افزایش قیمت خودرو مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است.

اولویت بندی دریافت خدمات خودرو بستگی به میزان اعتبار مشتری نزد بانک دارد. مواردی که اعتبار شما و ضامن(های) شما نزد بانک را افزایش می دهد، شغل، موجودی حساب و مبلغ سپرده حقوق و دستمزد شما است. ادامه مقاله به شما کمک می کند تا انتخاب بهتری داشته باشید.

شرایط وام خودرو

وام خودرو یکی یکی از انواع وام های بانکی است که هر ساله محبوبیت بیشتری پیدا می کند. همانطور که گفته شد این وام به افرادی تعلق می گیرد که قصد خرید از یک شرکت تولیدی داخلی را دارند. جدای از آن شرایط دیگری نیز وجود دارد.

البته در زمان درخواست این وام باید بالای 18 سال سن داشته باشید. متقاضی وام نباید سابقه چک دریافتی یا وام معوق در کل سیستم بانکی کشور را داشته باشد. با توجه به این شرایط، میزان حقوق دریافتی شخص یا ضامن باید نشان دهد که متقاضی در هر شرایطی قادر به بازپرداخت اقساط موسسه است.

شرایط اخذ وام خودرو با انواع بانک ها، شرکت های لیزینگ و خودروسازان متفاوت است. به عنوان مثال، زمانی که از شرکت های لیزینگ و خودروسازان وام دریافت می کنید، سند وسیله نقلیه شما در گرو شرکت فروشنده است و تا پایان اقساط وام در رهن آنها باقی می ماند. در مورد بانک های دولتی و خصوصی اینطور نیست، بانک ها در مورد ضمانت نامه سخت گیرتر هستند و گاهی اوقات طول می کشد تا اعتماد آنها جلب شود.

برای دریافت وام خودرو قطعا به یک یا چند ضامن نیاز دارید. برای دریافت وام، ضامن(های) شما باید کارمندان رسمی یا مشتریان تایید شده بانک مورد نظر شما باشند. نکته مهم این است که پس از گذراندن مراحل احراز صلاحیت وام، حواله وام خودرو به نام و پول گروه خودروساز و نه شما صادر می شود. به این معنی که هیچ وجه نقدی از بانک به حساب متقاضی واریز نمی شود.

در مورد میزان وام خودرو از بانک های مختلف

مبلغ این وام تا سقف 2000 میلیون ریال می باشد. تقریباً همه بانک ها این گزینه را در قالب کارت اعتباری به مشتریان خود ارائه می دهند. اقساط وام خودرو به گونه ای محاسبه می شود که بازپرداخت آن معمولاً در 36 ماه یا 3 سال صورت می گیرد. برای دریافت وام خودرو باید حساب قرض الحسنه نزد بانک داشته باشید. اگر می خواهید در اخذ وام اولویت داشته باشید، بهتر است مدت زمان مشخصی از افتتاح حساب قرض الحسنه شما گذشته باشد.

این دوره معمولا بین سه تا شش ماه و گاهی یک سال متغیر است. برخی از بانک ها با برخی تغییرات شرایط مشابهی را ارائه می دهند. بنابراین بهتر است قبل از مراجعه به بانک به سایت بانکی که برای وام انتخاب کرده اید مراجعه کنید تا از آخرین تغییرات مطلع شوید.

مدارک مورد نیاز برای دریافت وام خودرو

مدارک مورد نیاز برای وام خودرو عبارتند از:

  1. اصل و کپی کلیه صفحات شناسنامه (شامل صفحه اول شناسنامه ضامن)
  2. اصل و کپی کارت ملی متقاضی و اصل و کپی کارت ملی ضامن
  3. گواهی اشتغال به کار یا فیش حقوقی از متقاضی (در این مورد ذکر میزان حقوق نیز مهم است)
  4. ارائه ضامن مورد قبول بانک (شامل مدارک شناسایی و گواهی)
  5. اصل و رونوشت صورت قانونی ضامن یا ضامنین
  6. عکس متقاضی
  7. پیش فاکتور خرید خودرو یکی از نمایندگی های مجاز کشور
  8. سه تمبر مالیاتی (از خود بانک موجود است)
  9. اصل و کپی اسناد مالکیت، کارت وسیله نقلیه و بیمه نامه با امضای نمایندگی خودرو

در جدولی که مشاهده کردید مقایسه تسهیلات وام خودرو در سال 1403 در تمامی بانک ها را مشاهده می کنید.

سوالات متداول در مورد وام خودرو

آیا پس از دریافت وام خرید خودرو، خودرو در بانک گرو گذاشته می شود؟

نزد بانک ها خودرو رهن نمی شود و برای ضمانت سخت گیری می کنند. پرداخت را تنها پس از تایید صلاحیت مشتری برای دریافت تسهیلات و صحت خرید خودرو انجام می دهند. اما شرایط خودرو شرکت های مختلف تولیدی و لیزینگ می باشد که می توانید در صفحه مشاهده دسته بندی وام خودرو توضیحات دقیق تری در مورد آن ها بیابید.

آیا برای خودروهای خارجی وام خودرو تعلق می گیرد؟

خیر، وام خودرو فقط برای خودروهای ساخت داخل اعمال می شود.

مبلغ وام خودرو چقدر است و آیا این مبلغ برای همه بانک ها یکسان است؟

مبلغ وام خودرو بین 15 تا 50 میلیون است. از آنجایی که این مبلغ بین بانک ها متفاوت است، می توانید جزئیات بیشتر را در جدول مقایسه وام خودرو مطالعه کنید.

وام گیرنده برای دریافت وام خودرو چه شرایطی را باید رعایت کند؟

سن وام گیرنده باید بالای 18 سال باشد. متقاضی وام نباید در کل سیستم بانکی کشور سابقه چک دریافتی یا وام معوق داشته باشد. علاوه بر میزان حقوق دریافتی شخص، ضامن یا ضامن باید ثابت کنند که متقاضی در هر شرایطی قادر به بازپرداخت اقساط وام است.

آیا وام خرید خودرو به حساب وام گیرنده واریز می شود؟

خیر، انتقال وام خودرو به نام خودروساز انجام می شود.

برای دریافت وام خودرو چند ضامن به بانک بدهم؟

بستگی به این دارد که از کدام بانک وام خودرو گرفته اید. گاهی برای ضمانت نامه سند عنوان لازم است. در صفحه وام خودرو می توانید از نوع ضمانت نامه ای که بانک ارائه می دهد مطلع شوید.

آیا ارائه فاکتور خرید خودرو هنگام اخذ وام خودرو الزامی است؟

بله، پیش فاکتور خرید خودرو یکی توسط نهادهای مجاز در کشور الزامی است.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا