اخبار روز

متقاضیان دریافت کمک نقدی این مطلب را بخوانند چرا کمک هزینه نقدی این خاتوارها واریز نمی شود؟ + نحوه اعتراض به یارانه 1403

کمک نقدی | اخیراً سیستم یک دهم یارانه دقیق تر و کارآمدتر شده است. با به روز رسانی اطلاعات معیشتی مردم هر شش ماه یکبار برخی از افراد از لیست یارانه ها حذف می شوند یا سطح یارانه آنها تغییر می کند. اگر می خواهید با جزییات این تغییرات، نحوه دهش دهی و اعتراض به یارانه آشنا شوید، این مقاله را از دست ندهید!

چگونه از واریز کمک نقدی مطلع شوم؟

برای استعلام واریز وجه از طریق سامانه پیشخوان 24، سامانه تامین مالی، کد دستوری *6369* و ارسال پیامک به شماره 6369; با این حال، اگر می‌خواهید با استفاده از شماره تلفن همراه بدون نیاز به کد کشور و شماره حساب درخواست کمک هزینه کنید، می‌توانید از روش 24 شمارش استفاده کنید. در زیر خواهید دید که چگونه می توانید وضعیت بودجه خود را با استفاده از شماره تلفن همراه در باجه 24 ساعته بررسی کنید.

مراحل درخواست واریز یارانه با استفاده از شماره تلفن همراه

درخواست پرداخت فاند با استفاده از شماره همراه از طریق پیشخوان 24 در سه مرحله انجام می شود:

وارد سایت یا اپلیکیشن 24 Counter شوید.

گزینه «یارانه» را انتخاب کنید.

در فرم استعلام متقابل 24 شماره تلفن همراه سرپرست خانواری که قبلا در سامانه gov.ir ثبت نام کرده اند را وارد کرده و سپس کد تایید ارسالی به شماره تلفن همراه را وارد نمایید.

در نتیجه استعلام کمک هزینه نقدی و زندگی، می توانید جزئیاتی از جمله اطلاعات کاربر، شماره دوره سپرده، مبلغ سپرده، شماره حساب کمک هزینه و بانک را مشاهده کنید.

کمک نقدی

چرا یارانه نقدی واریز نمی شود؟

عدم پرداخت یارانه به دو دلیل عمده رخ می دهد:

مشخصات حساب بانکی شما اشتباه وارد شده است.

عدد اعشاری شما تغییر کرده است.

در صورتی که اطلاعات حساب بانکی به اشتباه ثبت شده باشد، باید با تماس با پلیس +10 و سپس بانک، این اطلاعات در سامانه هدفمندی یارانه ها تغییر یابد.

اگر اعشار تغییر کرده باشد، ممکن است به دلایل زیر باشد:

افزایش درآمد و هزینه خانوار

کاهش اعضای خانواده به هر دلیلی؛ مانند کاهش یارانه ها

اگر این دلایل برای شما قابل قبول است، هیچ کدام، اما اگر این دلایل برای شما قابل قبول نیست، می توانید اعتراض خود را مطرح کنید. در ادامه همین مقاله نحوه اعتراض به عشریه نیز توضیح داده شده است اما قبل از آن روش اطلاع رسانی عشر یارانه را آموزش دادیم.

روش های شناخت عشر یارانه ای برای امرار معاش

برای اطلاع از عشر یارانه می توانید با در دست داشتن مدارک شناسایی خود با دفاتر پیشخوان محل سکونت تماس بگیرید و عشر خانوار را برای امرار معاش جویا شوید و یا در صفحه یارانه با سرعت و سهولت بیشتری از دهک یارانه خود مطلع شوید. در پیشخوان 24

رویه تحقیق، کمک هزینه نقدی برای یک دهم

برای پرس و جو در مورد عشر زنده در سیستم 24 شمارش نیازی به اطلاعات خاص یا فرآیندهای پیچیده ندارید. کافی است شماره تلفن همراه سرپرست خانوار را که قبلاً در سامانه gov.ir ثبت شده است وارد کنید. مراحل استعلام دهک معیشتی با شمارنده 2 به شرح زیر است:

وارد سیستم شوید و در قسمت «خدمات اجتماعی» «Tithing for Living» را انتخاب کنید.

شماره تلفن همراه سرپرست خانوار را وارد کرده و دکمه استعلام را فشار دهید.

کد تایید پیامکی را وارد کنید و جزئیات را مشاهده کنید.

چه کسانی می توانند به کمک هزینه زندگی خود اعتراض کنند؟

همه می توانند به میزان یارانه اعتراض کنند یا ثبت نام کنند و از یارانه انصراف دهند. کارشناسان با ثبت اعتراض، دلایل درخواست و شرایط سرپرست خانوار را بررسی و در صورت احراز شرایط لازم، آن را تایید می کنند.

کمک نقدی

نحوه اعتراض به یارانه نقدی 1403

شما می توانید به صورت حضوری یا حضوری به یارانه اعتراض کنید. برای اعتراض به کمک هزینه زندگی 1403 می توانید از روش های زیر استفاده کنید:

ثبت اعتراض از طریق سامانه پشتیبانی به نشانی hemayat.mcls.gov.ir

با سامانه های تلفنی 0216369 یا 09200006369 تماس بگیرید

با دفاتر پیشخوان دولت تماس بگیرید

سوالات متداول در مورد اعتراض به یارانه معیشتی

سوالات متداول در مورد درخواست تجدید نظر در مورد کمک هزینه زندگی 1403 در زیر آمده است.

در این صورت آیا امکان اعطای درخواست اعتراض به کمک هزینه نگهداری دولت وجود دارد؟

تایید اعتراض یارانه بستگی به ماهیت اعتراض و شرایط درخواست شخص دارد و به عوامل مختلفی بستگی دارد. با وجود این، از دلایل کلی تایید اعتراض به یارانه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

وجود خطا در اطلاعات درآمد و هزینه خانوار

خطا در ثبت اطلاعات ملک

تایید مشکلات حساب بانکی

و…

پاسخ به اعتراضات یارانه ها چقدر طول می کشد؟

پاسخ به اعتراضات یارانه بسته به گزارش و تعداد درخواست های موجود متفاوت است. این برنامه می تواند از یک هفته تا یک ماه ادامه داشته باشد.

مهر

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا