به گزارش مانیبان به نقل از ایسنا، بر اساس گزارش عملکرد طرح یارانه دستمزد، بیش از 37 هزار نفر جویای کار موفق به عقد قرارداد کار شدند و استان خوزستان در بین مشمولان یارانه دستمزد پیشتاز است.

یکی یکی از برنامه های موثر در زمینه اشتغال و از جمله سیاست های فعال بازار کار، طرح یارانه دستمزد است که توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به منظور ایجاد و حفظ اشتغال در استان های دارای بیکاری بالا اجرا می شود. نرخ ها

هدف از اجرای طرح کاهش هزینه های استخدام نیروی جدید برای کارفرمایان، حفظ ثبات اشتغال و تولید، افزایش فرصت های شغلی و حمایت از شرکت ها و تعاونی های خصوصی کشور و مناطق محروم و کم اشتغال است. اولویت اجرا از هواپیما

هدف این طرح مبتدیان، فارغ التحصیلان دانشگاهی، جویندگان کار و بنگاه های اقتصادی رسمی فعال در شهرهای کمتر برخوردار هستند.

بر اساس طرح یارانه دستمزد، در صورت استخدام کارفرمایان برای اولین بار در واحدهای اقتصادی، دولت 30 درصد دستمزد مصوب شورای عالی کار را به مدت یک سال به کارفرمایان به صورت یارانه پرداخت می کند.

بر اساس آخرین نتایج گزارش اجرای طرح یارانه دستمزد، تاکنون 43 هزار و 441 نفر در این طرح ثبت نام کرده اند که از این تعداد 37 هزار و 263 نفر موفق به عقد قرارداد کار شده اند. 302 قرارداد در شرف انعقاد است. در این گزارش به استقبال 7018 تاجر نیز اشاره شده است.

استان هایی که بیشترین یارانه دستمزد را دریافت می کنند متقاضیان برای بهره مندی از مزایای طرح و دریافت یارانه باید برای این سامانه اقدام کنند.

در تحلیل توزیع استانی، استان خوزستان بیشترین تعداد متقاضیان کار ثبت شده و قراردادهای منعقد شده را دارد و پس از آن استان های مازندران و کرمانشاه با بیشترین تعداد متقاضیان کار ثبت نام شده و استخدام شده در بازار کار قرار دارند. البته این طرح با مشارکت کمتر تجار استان های بوشهر، ایلام، کردستان، سیستان و بلوچستان و خراسان شمالی مواجه بوده است.

یارانه دستمزد پولی است که ماهانه از محل حقوق نیروی کار اولین شغل به کارفرما پرداخت می شود و وزارت کار این طرح را با هدف کاهش هزینه های نیروی کار جدید برای کارفرما اجرا کرده است. حفظ و توسعه تولید و اشتغال، افزایش فرصت‌های شغلی در بازار، کار و حمایت شرکت‌های تعاونی و خصوصی را اجرا کرده است.

داشتن مدرک دیپلم و بالاتر یکی از شرایط ثبت نام در این طرح است و متقاضیان و داوطلبان برای بهره مندی از مزایای طرح نباید بالای 37 سال سن داشته باشند. حداقل سن برای زنان سرپرست خانوار جویای کار 45 سال تعیین شده است.

از دیدگاه بسیاری از کارشناسان، یارانه دستمزد یک طرح نیست، بلکه یک ابزار تشویقی برای جذب و جذب نیروی جدید توسط کارفرمایان بخش خصوصی در استان های پایین است که با توجه به شرایط فعلی بازار کار، اجرای آن می تواند پاسخگو باشد. نیازهای شغلی بسیاری از جوانان و فارغ التحصیلان. بهبود بنگاه های کاری و اقتصادی.

متقاضیان و کارفرمایان می توانند برای بهره مندی از مزایای طرح و دریافت یارانه دستمزد به سامانه pyd.mcls.gov.ir مراجعه و مراحل ثبت نام را پیگیری کنند.


اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما