اخبار روز

متقاضیان باید در آزمون استخدامی شرکت کنند.


به گزارش مانیبان به نقل از روابط عمومی سازمان اداری و استخدامی کشور، 21 دستگاه اجرایی از پایان سال 1401 تا ابتدای سال 1402 با توجه به میزان بازنشستگی و ترخیص کارکنان خود به سازمان اداری و سازمانی مراجعه کردند. در نهایت با درخواست 17 موسسه موافقت شد و از این تعداد 15 نهاد اجرایی در آزمون بعدی حضور خواهند داشت.

خوش شانس؛ معاون استعدادیابی و استخدامی سازمان اداری و استخدامی کشور با اعلام این خبر گفت: درخواست 21 دستگاه اجرایی برای استخدام نیروی جدید در مجموع نزدیک به 19 هزار نفر بوده که پس از بررسی های انجام شده از ابتدا. اردیبهشت ماه 1402 ق اسفند ۱۴۰۲ با استخدام تصاعدی ۸ هزار و ۴۴۹ نفر در ۱۷ دستگاه اجرایی برای مشاغل مشخص شده، مصوبات و پروانه های مربوطه صادر شده و در آزمون روز جمعه ۱۵ دستگاه برای استخدام ۶ هزار و ۳۴ نفر حضور دارند.

وی در خصوص عدم موافقت سازمان اداری و استخدامی کشور با استخدام کامل ابلاغ نیاز دستگاه ها یعنی 19 هزار نیروی جدید در دستگاه های متقاضی گفت: اعلام نیاز به دستگاه ها دستگاه مبنای صدور مجوز نیست، بلکه مبنای اقدام ما برای صدور مجوز، ماموریت های دستگاه ها در حوزه، تضمین تداوم خدمت رسانی به مردم و ارتقای کیفیت آن است. بنابراین سازمان پس از بررسی نیاز واقعی به دستگاه و تعیین محل کار بر اساس ضوابط و شرایط، پس از دریافت تاییدیه تامین اعتبار از سازمان برنامه و بودجه کشور، مجوز صادر می کند و این به این دلیل است که شما موافقت با تمام درخواست های دستگاه ها

پس از اخذ مجوزهای استخدامی، فرآیند برنامه ریزی و آزمون انجام خواهد شد. در مرحله کتبی آزمون بعدی روز جمعه 21 مردادماه برگزار می شود و سپس مراحل مصاحبه و ارزیابی بیشتر داوطلبان انجام خواهد شد. در ماه های آینده جشن خواهند گرفت.

بر اساس این گزارش، در دوازدهمین آزمون کتبی و جامع حوزه های اجرایی که روز جمعه دوازدهم برگزار شد، 58 هزار و 367 نفر شرکت کردند. مرداد برگزار خواهد شد، ثبت کرده اند که با انجام ارزیابی های تکمیلی در ماه های آینده، 6034 نفر در 15 دستگاه اجرایی استخدام خواهند شد.

بر اساس آمار منتشر شده، از طریق این آزمون 508 نفر در پست بانک، 750 نفر در شرکت مدیریت منابع آب ایران و شرکت های تابعه، 573 نفر در گمرک جمهوری اسلامی ایران، 100 نفر در وزارت امور اقتصادی و دارایی، 360 نفر در هنر انقلاب اسلامی، 15 نفر در روزنامه رسمی کشور، 117 نفر در سازمان بازرسی کل کشور، 309 نفر در سازمان بنادر و دریانوردی، 470 نفر در سازمان تبلیغات اسلامی، 78 نفر در تحقیقات کشاورزی، آموزش و پرورش. و سازمان ترویج، 127 نفر در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، 50 نفر در سازمان فضایی ایران، 2000 نفر در دستگاه های خدمات رسان تابعه و وابسته وزارت کشور، 310 نفر در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری جذب خواهند شد. و صنایع دستی و 267 نفر در وزارت ورزش و جوانان.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا