اخبار روز

متری 20 میلیون تومان هزینه ساخت مسکن/ اظهارات قاضی زاده هاشمی درباره تولید مسکن کلی گویی است.

به گزارش بازتاب آنلاین به نقل از بازتاب آنلاین، هیت هینجمن نجمن تهر تج تج ست هزینه‌ها نظر مهندسی مهندسی ب ز ز ک هزینه‌ها هزینه‌ها هزینه‌ها، هزینه‌ها، هزینه‌ها، هزینه‌ها، هزینه‌ها، هزینه‌ها، هزینه‌ها، هزینه‌هاست.

مسکن به مشکلی برای مردم و دولت تبدیل شده است. این منطقه با چالش های زیادی هم از سوی بازار تجاری و هم در صنعت ساخت و ساز مواجه است.

تحارت نیوز در پیامی نوشت: افزایش هزینه های ساخت و ساز یکی از معضلاتی است که سازندگان و مردم در حال حاضر با آن دست و پنجه نرم می کنند. کاهش حاشیه سود باعث شده است که بسیاری از شرکت های بزرگ ساختمانی ساخت و ساز را رها کنند و مردم حتی نتوانند به ساخت خانه های خود ادامه دهند. به دلیل این شرایط، توجه برخی از نامزدهای ریاست جمهوری به هزینه ساخت مسکن معطوف شده است.

امیرحسین قاضی زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید و کاندیدای فعلی ریاست جمهوری در یک برنامه تلویزیونی اخیر درباره هزینه ساخت مسکن مدعی شد: کمتر از نیمی از هزینه ساخت مسکن برای ساخت و نیمی دیگر برای مجوز و کارت است. صادر شده.

وی همچنین توضیح داد که با در نظر گرفتن هزینه‌های ساخت، می‌توان زنجیره تولید را ارزان‌تر کرد و هزینه‌های ساخت را تا 40 درصد کاهش داد. اما اکنون این سوال مطرح می شود که چند درصد از هزینه های مجوز و نقشه باعث کاهش هزینه های ساخت می شود؟ و آیا می توانید در هزینه های جاری صرفه جویی کنید؟

هزینه ساخت واحدهای مسکونی مهر و نهضت ملی مسکن تخفیف ویژه می دهد

حسن محتشم، عضو هیئت مدیره انجمن انبوه سازان مسکن شهر تهران، درباره هزینه های مربوط به پروانه ساخت و نظام مهندسی گفت: هزینه نظام مهندسی و اخذ پروانه در صورت وجود ساختمان، بخش زیادی از قیمت ساخت را به خود اختصاص می دهد. مناطق گران و ثروتمند کلان شهرها.»

وی افزود: واحدهای مورد نظر دولت برای تامین مسکن. مهر و نهضت ملی به ساخت و ساز مسکن مشغول است، پولی برای زمین ندارد، بنابراین صرفه جویی در این زمینه فایده ای ندارد. ارقام بیشتر را می توان در پروژه مسکن پیدا کرد مهر هزینه های سازمان فنی و شهرداری کمتر از شرایط سنتی صدور مجوز و پروانه بود. مثلاً مجوزها با نصف قیمت مصوب گرفته شد.

محتشم توضیح داد: این پرونده هنوز در نهضت ملی مسکن به نتیجه نرسیده است، اما مشخص است که برای صدور پروانه ساختمانی نسبت به قیمت سنتی تخفیف جزئی داده می شود. اما ممکن است حتی به 10 درصد هم نرسد.»

امکان کاهش 40 درصدی هزینه های ساخت وجود ندارد.

یکی از اعضای هیئت مدیره انجمن صنفی مسکن سازان شهر تهران تاکید کرد: به همین دلیل مقایسه این گونه است. یکی کاندیداهای ریاست جمهوری بسیار کلی بود و اگر بخواهیم آن را بررسی کنیم، نمی توان انتظار داشت که بتوانیم هزینه های ساخت و ساز را تا 40 درصد به این شکل کاهش دهیم.

وی ادامه داد: هزینه های ساخت و ساز امروز بر اساس شرایط کلان اقتصادی کشور تعیین می شود. یکی یکی از عوامل موثر در این زمینه دستمزد است که وزارت کار آن را مبنای آن قرار داده است. استخدام کارمندی که حقوق او کمتر از حقوق تعیین شده توسط وزارت کار باشد امکان پذیر نیست. علاوه بر این، شاید 30 درصد از کل هزینه های ساخت را دستمزد تشکیل می دهد که نمی توان در آن صرفه جویی کرد.

دولت نمی تواند هزینه مصالح ساختمانی را کاهش دهد

محتشم درباره کاهش قیمت تمام شده مصالح ساختمانی نیز گفت: امروزه بحث قیمت تمام شده مصالح ساختمانی نیز مطرح است که در حال حاضر کارخانه ها محصولات خود را با قیمتی روانه بازار می کنند دیوانه کردنشان بنابراین در این زمینه نیز نمی توان در هیچ هزینه ای صرفه جویی کرد.»

یکی از اعضای هیئت مدیره اتحادیه مسکن تهران در خصوص قیمت سیمان و فولاد گفت: قیمت سیمان و فولاد را دولت تعیین می کند در این صورت دولت باید وارد این بخش شود و قیمت را کاهش دهد.

وی افزود: بحث هایی برای کاهش قیمت سیمان و فولاد مطرح شده اما آن طور که باید عملی نشده است، گفت: برای مصالح باقیمانده دولت نمی تواند قیمتی تعیین کند یا قیمت را کاهش دهد.

هزینه آپارتمان یک متری نهضت ملی مسکن بین 17 تا 20 میلیون تومان است.

وی همچنین درباره کاهش هزینه ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن گفت: قیمت تمام شده و قابل استفاده یک متر مربع آپارتمان جنبش ملی مسکن در شرایطی که یک واحد قابل استفاده و بهره برداری باشد، اکنون بین 17 تا 20 میلیون تومان قیمت دارد. “

محتشم افزود: دولت نمی تواند این قیمت ها را تغییر دهد مگر اینکه از طریق یارانه به سازندگان کمک کند و از متقاضیان پول نگیرد.

پیشنهاد انبوه سازان به دولت همچنان روی میز است

محتشم همچنین گفت: انبوه سازان پیشنهادی برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن به دولت ارائه کرده اند که همچنان روی میز است. وی تصریح کرد: پیشنهاد انبوه کشاورزان این بود که دولت در زمینی که واگذار می کند با انبوه کاران شریک شود و بابت سهمی که به انبوه کاران می کند پول نگیرد و در محاسبه متقاضی لحاظ کند. “

وی ادامه داد: در این صورت قیمت کل زمینی که به انبوه ساز داده می شود کمی کمتر می شود و متقاضی نیز سهم خود را پرداخت می کند البته این کافی نیست زیرا متقاضیانی هستند که فقط دارند پول وام را می توان دریافت کرد و پولی برای پرداخت ندارید.»

یکی از اعضای هیئت مدیره اتحادیه مسکن تهران گفت: گفته می شود متقاضیان قرار است یک میلیارد تومان بپردازند اما برخی از متقاضیان آن را ندارند و در نهایت در صورت لزوم بخشی از آن را دولت باید برای آنها بسازد این واحدها به صورت اقساطی در اختیار متقاضی قرار می گیرد تا در آینده به طور کامل در اختیار متقاضی قرار گیرد.»

زمین کم نداریم!

قاضی زاده هاشمی نیز در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه در حال حاضر مشکل زمینی وجود ندارد و میزان زمین های ارائه شده در دو سال دولت سیزدهم در تاریخ انقلاب بی نظیر است، اظهار داشت: در حال حاضر مشکل زمین وجود ندارد.

این با وجود کمبود زمین یکی یکی از مشکلات اساسی نهضت ملی مسکن همین پروژه بود نبود تامین فضای کافی ساختمان در واقع با دو سال تاخیر انجام شد.

در حال حاضر بیشتر این واحدها در زمینی ساخته شده اند که شبیه پروژه مسکونی است مهر در سرزمین های خارج از شهر به آنها شهرهای جدید می گویند.

به نظر می رسد تاکنون مطالعات تخصصی در خصوص وعده های مسکن نامزدهای ریاست جمهوری صورت نگرفته و آنها از این حوزه و چالش های آن آگاهی کامل ندارند. مشکلی که باعث می شود دولت ها بدون در نظر گرفتن شرایط اقتصادی کشور، بدون در نظر گرفتن شرایط اقتصادی کشور، تولید انبوه را آغاز کنند، بدون توجه به اینکه می توانند بدون کنترل رکود، روند افزایش قیمت ها را کاهش دهند.

217.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

همچنین ببینید
بسته است
دکمه بازگشت به بالا