بعدی- نیکول اندروز متخصص تغذیه و سرطان شناس هشدار می دهد که مصرف این 6 ماده غذایی خطر ابتلا به سرطان یا بازگشت آن را افزایش می دهد.

بر اساس گزارش نیویورک پست، نیکول اندروز به همه توصیه می کند که از مصرف بیش از حد محصولات گوشتی فرآوری شده، نوشابه، گوشت قرمز، قهوه، غلات سفید و شیرهای گیاهی خودداری کنند.

محصولات گوشتی فرآوری شده

هر مصرف گوشت فرآوری شده خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را افزایش می دهد. اندروز همچنین فاش کرد که از خرید فست فود اجتناب می کند و در عوض نسخه های سالم تری را در خانه تهیه می کند. متخصصان تغذیه نیز با نظر این پزشک متخصص موافق هستند. سازمان جهانی بهداشت در سال 2015 گوشت فرآوری شده را سرطان زا توصیف کرد و اظهار داشت که شواهد کافی در مطالعات اپیدمیولوژیک وجود دارد که خوردن فرآورده های گوشتی فرآوری شده باعث سرطان روده بزرگ می شود. مطالعات اخیر نشان داده است افرادی که از این محصولات 10 درصد بیشتر از دیگران استفاده می کنند، 23 درصد بیشتر در معرض خطر ابتلا به سرطان سر و گردن هستند. کارشناسان معتقدند افزایش خطر ابتلا به سرطان ممکن است به دلیل نیترات های موجود در این فرآورده های گوشتی باشد.

نوشیدنی

اندروز همچنین از نوشیدنی های گازدار اجتناب می کند و به جای آن از آب یا چای سرد استفاده می کند. کالری اضافی در این نوشیدنی ها با افزایش بافت چربی بدن، خطر ابتلا به 13 سرطان مختلف را افزایش می دهد. زنان مسنی که فقط یک نوشابه در روز می نوشند به میزان قابل توجهی در معرض خطر ابتلا به سرطان کبد و مرگ ناشی از بیماری مزمن کبدی هستند. نوشابه های رژیمی به اندازه نوشابه های معمولی برای سلامتی مضر هستند. سال گذشته، شیرین کننده های مصنوعی موجود در نوشابه های رژیمی توسط سازمان بهداشت جهانی سرطان زا اعلام شد. نوشیدن نوشابه خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را نیز افزایش می دهد.

گوشت قرمز

اندروز خاطرنشان می کند که مصرف متوسط ​​گوشت قرمز با افزایش خطر ابتلا به سرطان مرتبط نیست. با این حال، مصرف بیش از 28 گرم گوشت قرمز در هفته با افزایش خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ مرتبط است. اگرچه گوشت قرمز سرشار از مواد مغذی است، اما حاوی آهن است که تولید مواد شیمیایی سرطان‌زا را تسهیل می‌کند. اندروز می‌گوید: «من معمولاً فقط یک وعده گوشت قرمز در هفته می‌خورم یا اصلاً گوشت قرمز نمی‌خورم. من به جای گوشت قرمز از پروتئین های گیاهی مختلف مانند مرغ، بوقلمون، ماهی، غذاهای دریایی و حتی سویا استفاده می کنم.

نوشیدنی های کافئین دار

قهوه فواید بی شماری برای سلامتی دارد و مطالعات نشان داده اند که نوشیدن سه تا چهار فنجان قهوه در روز ممکن است خطر ابتلا به سرطان کبد و سایر بیماری های کبدی را کاهش دهد. یک مطالعه اخیر نشان داد که مصرف متوسط ​​قهوه ممکن است خطر ترکیبی از دیابت، سکته و بیماری قلبی را نیز کاهش دهد. با این حال، نوشیدن قهوه یا قهوه مخلوط با شکر این فواید را ندارد زیرا به دلیل کالری بالا برای سلامتی مضر است.

دانه سفید

وقتی صحبت از غلات می شود، اندروز هرگز انواع سفید را انتخاب نمی کند. غلات کامل برای کاهش خطر سرطان روده بزرگ و سینه بسیار عالی هستند و فیبر و مواد مغذی بیشتری را فراهم می کنند. اگرچه غلات سفید مانند نان سفید به طور مستقیم با افزایش خطر ابتلا به سرطان مرتبط نیستند، محتوای فیبر بسیار پایین آنها را به انتخابی ناسالم تبدیل می کند.

شیرهای گیاهی

با وجود محبوبیت شیرهای گیاهی، اندروز گفت که همیشه محصولات لبنی پرچرب و غنی از مواد مغذی را ترجیح می دهد. شیرهای گیاهی حاوی پروتئین بسیار کمی هستند. کلسیم موجود در شیر گاو خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را نیز کاهش می دهد. متخصصان تغذیه همچنین معتقدند که شیرهای گیاهی به اندازه لبنیات برای بدن مفید نیستند. ترکیب اسید ترانس واکسینیک موجود در محصولات لبنی مانند شیر، پنیر، کره و ماست به سیستم ایمنی بدن کمک می کند تا با میکروب ها و تومورها مبارزه کند و از بدن در برابر بیماری ها محافظت کند.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما