اخبار روز

مبلغ دقیق افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی اعلام شد

توجه: این خبر با عنوان : مبلغ دقیق افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی اعلام شد
که اکنون درحال مطالعه آن هستید به نقل از رسانه اقتصاد نوشته شده است

پی ام آپلود- در تعریف مستمری یا حقوق بازنشستگان به زبان عامیانه، می توان گفت، مقدار پولی است که ماهانه، به طور معمول و تا پایان عمر، به افراد دارای شرایط بازنشستگی در قانون تامین اجتماعی و قانون مدیریت خدمات کشوری بر اساس احکام جدید بازنشستگان کشوری. و تامین اجتماعی، تعلق می گیرد.

سه میلیون و ۶۰۰ هزار بازنشسته در انتظار اجرای قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان هستند. حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی ۱۴۰۱ مقداری از حقوق بازنشستگان کشوری کمتر می باشد.

حقوق بازنشستگان و وظیفه بگیران مشمول صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان تامین اجتماعی، تامین اجتماعی و سایر صندوق‌های وابسته به دستگاه‌های اجرایی به میزان ۲۰ درصد افزایش می‌یابد.

حقوق بازنشستگان موضوع چالش همه دولت ها بوده است . مقدار دریافتی حقوق بازنشستگان همیشه باعث نارضایتی قشر عظیمی از بازنشستگان ا .

تعیین میزان حقوق بازنشستگان در هر سال با تنش همراه است. طبق نظر حقوق بازنشستگان با فرمول جدید بیشتر می شود. جزئیات جدید از حقوق بازنشستگان را بخوانید. ضیفه‌بگیران و مشترکان صندوق‌های بازنشستگی کشوری و لشکری ​​و سایر صندوق‌ها در حقوق خرین حکم سال ۱۴۰۱ افزایش می‌یابد.


بیشتر بخوانید: افزایش حقوق بازنشستگان از چه اعمالی می‌شود؟


حداقل حکم حقوق بازنشستگان، وظیفه بگیران و مشترکان صندوق‌های بازنشستگی مذکور در سال ۱۴۰۲ معادل (۱/۲) برابر حداقل حقوق سال ۱۴۰۱، موضوع جزء(۲) بنده(الف) تبصره(۱۲) قانون بودجه سال ۱۴۰۱ با اعمال افزایش جزء (۲) قانون اصلاح قانون بودجه سال ۱۴۰۱ و حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشگری خواهد بود.

حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در ۱۴۰۲

پرداخت عیدی مستمریبگیران و حقوق بازنشستگانی ادامه داد: عیدی مستمری ‌بگیران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر در تعیین ضوابط و مقرری ت صندوق و مطابق با مصوبه هیئت مدیره صندوق از محل سرمایه گذاری صندوق سرمایه گذاری شده است.

شریعتی گفت: کلیه مستمری‌بگیرانی که تاریخ اجرای احکام مستمری آن‌ها تا تاریخ ۱۴ ۰۱/۰۶/۱۳ مبلغ ۷ میلیون ریال و مستمری‌بگیرانی است که بعد از تاریخ این مشمولان آن و اعیاد درآمد صندوق‌ها تبدیل شد و ۵۰ درصد مبلغ پرداخت شده است، لازم به ذکر است. کل کل تا پایان سال ۱۴۰۱ مشمول بهره‌مندی از سرمایه‌گذاری بلندمدت یا خواهد شد از مبلغ عیدی بهره‌مند خواهد شد.

جدول افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۲

حقوق ماهانه سال 1100 (بر ارزش ریال) حقوق ماهانه سال 1001 (بر ردیف امتیاز) میزا ن افزایش

۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰ ۵۵,۸۰۰,۰۰۰

۲۳۷,۰۰۰,۰۰۰ ۵۵,۸۰۰,۰۰۰ ۵۰.۸%

۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰ ۵۵,۸۰۰,۰۰۰ ۳۹.۵%

۴۴۳,۰۰۰,۰۰۰ ۵۵,۸۰۰,۰۰۰ ۲۹.۸%

%

۶ ۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ۶۱,۵۰۰,۰۰۰۲۳

%

۹۶۵,۰۰۰,۰۰۰ ۷۸,۰۰۰,۰۰۰ ۲۰%

۱۰ ۷۰,۰۰۰,۰۰۰ ۸۳,۵۰۰,۰۰۰ ۱۹.

۱۱ ۷۵,۰۰۰,۰۰۰ ۸۹,۰۰۰,۰۰۰ ۱۸.۷%

۱۲۸۰,۰۰۰,۰۰۰ ۹۴,۵۰۰,۰۰۰ ۱۸.

۱۳۸۵,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ۱۷.

۱۴ ۹۰,۰۰۰,۰۰۰ ۱۰۵,۵۰۰,۰۰۰ ۱۷.۲%

۱۵۹۵,۰۰۰,۰۰۰ ۱۱۱,۰۰۰,۰۰۰ ۱۶.

%

۱۷۱۱۰، مختلف

۱۸۱۰، مختلف

%

بر اساس منتشر شده از سوی هیئت وزیران، تصویب شده تا حداقل حقوق بازنشستگی تامین اجتماعی از حداقل میزان دریافت اخبار تصویب شده در همان سال کمتر نباشد. حقوق و دستمزد کارگران برای سال ۱۴۰۱ مبلغ ۵ میلیون و ۵۸۰ هزار تومان بود.

بنابر این مصوبه مقرر شده است تا حداقل حقوق و دستمزد مستمری بگیران تامین اجتماع ی برای سال ۱۴۰۱ و مجموع مستمری ازکار افتگان و بازماندگان از حقوق حداقل کارگران همان سال کمتر نباشد. به این قوانین ۹۶ و ۱۱۱ تامین اجتماعی و با تصویب مصوبات شورای عالی کار میزان در یافتن این دسته نباید از ۵ میلیون و ۵۸۰ هزار تومان کمتر باشد و با کمتر از ۵۷.۴ در صد افزایش رو به رو شود.

همچنین بر اساس احکام قانون بودجه در خصوص صندوق‌های بازشستگی بر رشد ۱ ۰ درصدی حقوق این دسته و در زمینه هماهنگ سازی پرداخت حقوق این گروه برای مشمولی نی که بیشتر از حداقل و حقوق دریافت می‌کند، ده درصد کار را افزایش می‌دهد و برای کمک. معیشت این دسته مبلغ ماهانه ۶ هزار تومان به صورت ماهانه تصویب ۵۰ می‌برد. این میزان برای تمام سقف دریافتی ۱۰ میلیون تومان اجرایی می شود. بر همین اساس جمعیت دستمزد بازنشستگان به صورت جدول کاربری بازنشستگان است :

مبلغ بر ریال

حق معیشت ۲,۰۰۰,۰۰۰
حق عائله مندی ۳,۷۰۰,۰۰۰

حق اولاد ۹۷۰۰۰۰

حق مسکن ۱,۵۰۰,۰۰

بر این اساس به نظر می رسد، مزایای حقوقی بازنشستگان تامین اجتماعی به صورت صورت عرفی و مطابق با قوانین سازمان تامین اجتماعی صورتد.

منبع: ایلنا

تحریریه بازتاب آنلاین

من امیر هستم از کرمان و خیلی خوشحالم که میتونم از طریق بازتاب آنلاین صدای رسای اخبار ایران و جهان باشم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا