اخبار روز

مبارزه با موش‌های پایتخت به روش جدید :: بازتاب آنلاین

مدیر کنترل جانوران مضر شهری سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران از روش جدید مبارزه با موش‌ها در مناطق مرکزی پایتخت خبر داد.

به گزارش بازتاب آنلاین، داوود گودرزی؛ مدیر کنترل جانوران مضر شهری سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران پیرامون آخرین وضعیت ساماندهی سگ‌های بلاصاحب و مبارزه با جانوران موذی اظهار کرد: برای مبارزه با موش‌ها، اولین‌بار از نانو پودر غیرسمی «شوک بوم» به صورت پایلوت در مناطق 11و 12 استفاده شد. با توجه به اینکه موش موجود باهوشی است و بدن آن به سم عادت می‌کند، هر سه ماه، سم را تغییر می‌دهیم. در روش فیزیکی مبارزه با موش‌ها از تله چسبی و دریچه‌های یک‌طرفه هم استفاده می‌کنیم‌ و بکارگیری روش مکانیکی هم آغاز شده است.

وی با بیان اینکه فصل گرما زمان زاد و ولد موش است، افزود: تعداد تماس و شکایت شهروندان درخصوص موش‌ها با سامانه 137 در خردادماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 17 درصد کاهش یافته است، اما با این حال ما باید بیشتر تلاش کنیم و در این مسیر به کمک و همراهی شهروندان نیازمندیم.

گودرزی گفت: نریختن زباله در معابر و انهار که در واقع غذای موش‌ها را تأمین می‌کند و باعث افزایش جمعیت آنها می‌شود، یکی از موثرترین شیوه‌های مبارزه و کنترل جمعیت این جوندگان موذی است.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا