اخبار روز

ما کنترل هزار کیلومتر مربع از منطقه کورسک روسیه را به دست گرفته ایم

فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین امروز (دوشنبه) مدعی شد که نیروهای مسلح این کشور تاکنون بیش از 1000 کیلومتر مربع از خاک روسیه را در منطقه کورسک تصرف کرده اند.

به گزارش ایرنا از سایت اوکراینی پراودا، الکساندر سیرسکی مدعی شد که نیروهای مسلح اوکراین امروز 12 دسامبر (22 دسامبر) مردادکنترل حدود هزار کیلومتر مربع از منطقه “کورسک” در روسیه.

فرمانده کل ارتش اوکراین مدعی شد که اوضاع تحت کنترل ماست.

بر اساس این گزارش، ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین در نشستی با ستاد فرماندهی نیروهای مسلح این کشور در جریان عملیات نیروهای مسلح اوکراین در منطقه کورسک روسیه قرار گرفت.

از سوی دیگر، این رسانه اوکراینی همچنین گزارش داد که الکسی اسمیرنوف، سرپرست فرمانداری منطقه کورسک، به ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه اطلاع داده است که 28 شهر در استان کورسک “تحت کنترل دشمن” هستند.

نیروهای مسلح اوکراین در روز سه شنبه 6 اوت (16). مرداد) از مرز روسیه وارد خاک روسیه شد و منطقه کورسک روسیه هدف حمله گسترده کی یف قرار گرفت. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در 17 ژانویه مرداد حمله اوکراین به زیرساخت های غیرنظامی در کورسک را محکوم کرد و آن را یک تحریک بزرگ خواند.

در بحبوحه بزرگترین حمله اوکراین به خاک روسیه از زمان آغاز جنگ در سال 2022 (1400)، مسکو امروز (دوشنبه) و به دنبال تشدید درگیری ها در منطقه مرزی کورسک، بخش هایی از مناطق مسکونی غیرنظامیان را تخلیه کرد.

روسیه و اوکراین همچنین در بیانیه‌هایی یکدیگر را به گلوله باران نیروگاه هسته‌ای Zaporizhzhia متهم کردند، اما گفتند که هیچ یک از آنها هیچ نشانه‌ای از تشعشعات رادیواکتیو ندیده‌اند.

از سوی دیگر، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه دیروز (یکشنبه) اعلام کرد: «واکنش سخت» مسکو به حملات اخیر نیروهای مسلح اوکراین به خاک روسیه دیری نخواهد آمد.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا