اخبار روز

ما هیچ هدف یا فعالیتی برای تأثیرگذاری بر انتخابات آمریکا نداریم

هیئت نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل در نیویورک اعلام کرد که تهران نه هدف و نه فعالیتی برای تأثیرگذاری بر انتخابات ریاست جمهوری 2024 آمریکا دارد.

به گزارش ایرنا، نماینده جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل روز دوشنبه به وقت محلی در پاسخ به سوالی درباره اظهارات مقامات اطلاعاتی آمریکا مبنی بر هدف جمهوری اسلامی ایران از اخلال در انتخابات آمریکا و تأثیر منفی بر دونالد ترامپ، این مطلب را گفت. کمپین ترامپ، نامزد حزب جمهوری خواه برای انتخابات 2024.

نماینده جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد در نیویورک با بیان اینکه ایران نه هدفی دارد و نه قصدی برای تأثیرگذاری بر انتخابات آمریکا دارد، گفت: بسیاری از این اتهامات به عنوان بخشی از عملیات روانی برای دادن شتاب کاذب به مبارزات انتخاباتی مطرح می شود. “

به گزارش ایرنا، «جو بایدن» 81 ساله به عنوان چهل و ششمین رئیس جمهور آمریکا که در مناظره اخیر خود با «دونالد ترامپ» رسوایی به پا کرد، سرانجام در 21 ژوئیه 2024 تحت فشار رئیس جمهور آمریکا قرار خواهد گرفت. اعضای حزب تا 31 ژوئیه 1403 مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری این کشور پس گرفته شد.

اندکی پس از خروج بایدن از کمپین انتخابات ریاست جمهوری 2024 آمریکا، کامالا هریس گفت که او به دنبال نامزدی برای انتخابات ریاست جمهوری کشورش از طرف حزب دموکرات برای شکست دونالد ترامپ است.

این در حالی است که کامالا هریس هنوز رسما از سوی حزب دموکرات به عنوان نامزد این حزب برای انتخابات ریاست جمهوری 2024 آمریکا معرفی نشده است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق ایالات متحده و نامزد حزب جمهوری خواه برای انتخابات 2024، در جریان سخنرانی انتخاباتی خود در باتلر، پنسیلوانیا در 13 جولای 2024، یعنی 23 ژوئیه 1403، در حین سخنرانی انتخاباتی خود برای هوادارانش مورد حمله قرار گرفت و مجروح شد. ترامپ از تیراندازی جان سالم به در برد و تنها از ناحیه گوش راستش مجروح شد.

نماینده جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل در پی انتشار برخی اخبار ادعایی مبنی بر نقش ایران در ترور دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا گفت: این ادعاها بی اساس و مغرضانه است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، نماینده جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد در نیویورک روز سه شنبه در واکنش به گزارش های ادعایی درباره نقش ایران در ترور ترامپ گفت: این اتهامات بی اساس و مغرضانه است از دیدگاه جمهوری اسلامی ایران، ترامپ جنایتکاری است که به دلیل دستور ترور سردار (قاسم) سلیمانی باید محاکمه و مجازات شود. ایران راه قانونی را برای پاسخگویی او انتخاب کرده است.»

روز سه‌شنبه، شبکه تلویزیونی آمریکایی سی‌ان‌ان مدعی شد که سرویس‌های اطلاعاتی این کشور در هفته‌های اخیر نقشه احتمالی ایران برای کشتن دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق این کشور را کشف کرده‌اند.

در همان زمان، این رسانه های آمریکایی در گزارش خود اعلام کردند که هیچ ارتباطی با سوءقصد به او توسط «توماس متیو کروکس» در راهپیمایی پنسیلوانیا ندارند. به گزارش سی ان ان، اطلاعات به دست آمده از منابع انسانی مقامات را به افزایش امنیت در اطراف ترامپ در هفته های اخیر سوق داده است.

ترامپ با انتشار ویدئویی از بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم کودک کش اسرائیل که در آن مدعی شده ایران او را تهدید به کشتن کرده است، گفت که اگر چنین حادثه ای برایش اتفاق بیفتد، خواهان نابودی ایران است.

ترامپ در پیامی در شبکه‌های اجتماعی نوشت: «اگر ترامپ را ترور کنند، که همیشه این احتمال وجود دارد، امیدوارم آمریکا ایران را از روی زمین محو کند، اگر این اتفاق نیفتد، به رهبران آمریکا نگاه می‌شود.» ترسوهای “بی اراده”

آمریکایی در روز سه شنبه، 5 نوامبر 2024 (15 آبان 1403) برای انتخاب رئیس جمهور بعدی ایالات متحده به پای صندوق های رای بروید. برنده این انتخابات دوره چهار ساله ریاست جمهوری خود را از ژانویه 2025 آغاز خواهد کرد.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا