اخبار روز

ما می خواهیم از گسترش درگیری در منطقه جلوگیری کنیم

اگرچه وزیر امور خارجه آمریکا بر تعهد دیرینه کشورش برای کمک به اسرائیل تاکید کرد، اما تاکید کرد که می خواهد از گسترش درگیری در منطقه جلوگیری کند.

به گزارش فارس، بلینکن که در نشست خبری با همتای فرانسوی خود شرکت کرده بود، گفت: تلاش می کنیم از گسترش درگیری ها جلوگیری کرده و آتش بس در غزه و بازگشت اسرا را محقق کنیم.

وزیر امور خارجه ایالات متحده همچنین خواستار “تحقیقات فوری و بی طرفانه” در مورد قتل کارگران گلوبال مرکزی کیچن شد.

چند روز پیش اسرائیل به خودروی کارکنان این آشپزخانه بین المللی حمله کرد و شش تن از اعضای این «تیم کاملاً خارجی» – علاوه بر راننده خودرو که اهل غزه بود- نیز کشته شدند.

آشپزخانه مرکزی بین المللی یک موسسه خیریه بین المللی است که توسط سرآشپز اسپانیایی خوزه آندرس در سال 2010 پس از زلزله هائیتی تاسیس شد و از آن زمان تلاش کرده است تا کمک های غذایی و غذای گرم را برای بازماندگان بلایای طبیعی فراهم کند.

این سازمان 22 اسفند در گذشته (1402) او اولین محموله مواد غذایی خود را از قبرس به غزه با کشتی ارسال کرد، دومین محموله در 11th. فروردین از این طریق ارسال شد.

تیمی از این سازمان متشکل از شش نفر و یک راننده از مردم نوار غزه پس از هماهنگی با ارتش اسرائیل از انبار این آشپزخانه در دیر بالا (مرکز نوار غزه) عازم ماموریت شدند. اما ارتش اسرائیل خودروی او و هفت نفر از جمله یک آمریکایی را منهدم کرد. او یک انگلیسی، یک کانادایی، یک ایرلندی، یک لهستانی، یک استرالیایی و یک راننده غزه را کشت. این سازمان این حمله را یک فاجعه خواند و تا اطلاع ثانوی فعالیت خود را در غزه متوقف کرد.

آنتونی بلینکن در بخشی دیگر از بیانیه خود بر تعهد دیرینه کشورش برای کمک به اسرائیل تاکید کرد و گفت: ما تعهد دیرینه ای به امنیت اسرائیل و کمک به دفاع از خود داریم.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بسته است
دکمه بازگشت به بالا