معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه در تهران مدرسه دو زبانه وجود ندارد، گفت: برخی از پیش دبستانی ها و دبستان ها آموزش زبان انگلیسی را ترویج می کنند و به خود لقب مدرسه دوزبانه را می دهند که «ممنوع» و مرتبط با مدارس است. درمان می شود.

معصومه معصومیان در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه دوره یک ماهه ای در سراسر کشور برای دانش آموزانی که زبان مادری آنها فارسی نیست و قصد رفتن به کلاس اول را دارند اما سابقه مهدکودک ندارند در حال برگزاری است، گفت: زبان مادری این دانش آموزان است. دانش‌آموزان به فارسی صحبت نمی‌کنند، مثلاً به زبان‌های آذربایجانی، ترکی و کردی صحبت می‌کنند، اما در آموزش رسمی فارسی شرکت می‌کنند، زیرا فارسی زبان رسمی آنها محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه تعدادی از مدارس از تخته سیاه و تبلیغات دو زبانه استفاده می کنند که غیرقانونی است، افزود: آموزش زبان ترکی و کردی در این مدارس در دستور کار نیست و هدف آن ها آموزش زبان انگلیسی است که هنوز به آن نرسیده ایم نتیجه گیری می شود. که در دبستان درس زبان خارجی داریم.

معاون آموزش ابتدایی شهر تهران با بیان اینکه در مقطع ابتدایی به غیر از سه تا چهار مدرسه بین المللی دارای مجوز بین المللی هیچ مدرسه دو زبانه نداریم، گفت: مدارس بین المللی فرزندان اتباع خارجی از جمله فرزندان سفیران را می پذیرند. و این مدارس قوانین و برنامه درسی تعریف شده و رسمی خود را دارند.

پذیرش در مدارس برای دانش آموزان با نیازهای ویژه

معصومیان در ادامه در این گفتگو درباره دانش آموزانی که کاشت حلزون انجام داده اند نیز گفت: دانش آموزانی که ناشنوا بوده اند و در سنین پایین کاشت حلزون شنوایی انجام داده اند و اصلا تجربه شنوایی ندارند را در کنار دانش آموزان عادی قرار می دهیم یعنی هستند. اجازه حضور در مدارس ناشنوایان را ندارند زیرا آنها محرک های محیطی دارند و باید در معرض آن محرک قرار گیرند، مورد بحث همسالان خود باشند و یادگیری زبان آنها به تنهایی تقویت می شود.

وی با بیان اینکه سازمان استثنایی اغلب دوره هایی را برای معلمانی که این دانش آموزان را می پذیرند برگزار می کند، افزود: تعدادی از مدارس مدارس را می پذیرند و کودکان با نیازهای متوسط ​​مانند معلولان شنوایی یا بینایی را می پذیرند.

معاون آموزش ابتدایی شهر تهران با بیان اینکه باید جامعه ای فراگیر داشته باشیم که پاسخگوی همه نیازها باشد، تصریح کرد: در آموزش و پرورش نیز باید آموزش فراگیر داشته باشیم، کودک نباید خود را با سیستم تطبیق دهد، بلکه نظام باید منعطف باشد. تا همه افراد با همه تفاوت های فردی، فرهنگی و اقتصادی بتوانند به بهره وری لازم از این سیستم دست یابند تا عدالت آموزشی تضمین شود.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما