اخبار روز سینما

ما فیلم طعم چیزها را ارائه می دهیم.

پایگاه خبری تحلیلی بازتاب آنلاین (rimino.ir):

نام فیلم: طعم چیزها

سال انتشار: 2023

ژانر: درام، تاریخی و عاشقانه

کارگردان: Tran An Hung

محصول: فرانسه و بلژیک

زبان فرانسوی

امتیاز (imdb): 7.6

بازیگران: ژولیت بینوش، گالاتیا بلوگی، بانی چاگنو راور و…

خلاصه

The Taste of Things 2023 در سال 1885 فرانسه اتفاق می افتد و درباره زنی به نام یوژنی است که به مدت 20 سال به عنوان سرآشپز برای صاحب رستوران معروفی به نام دودین کار کرده است. همانطور که یوژنی و دودین سال‌ها را با هم در آشپزخانه گذراندند، شور و اشتیاق بین آن‌ها شکل گرفت و عشق مشترکشان به آشپزی باعث ایجاد غذاهایی شد که حتی مشهورترین سرآشپزهای جهان را تحت تاثیر قرار می‌داد. با این حال، هنگامی که دودین با بی میلی یوژنی برای ازدواج مواجه می شود، برای اولین بار شروع به آشپزی برای معشوقش می کند و…

در مورد فیلم

بافت، صدا و رنگ مهمترین مولفه برای کارگردان فیلم مورد نظر است. بافت نرم و کرمی کیک را به همراه صدای گربه دیده نشده و همچنین لطافت و رنگ زرد ملایم گلابی را به گونه ای به تصویر می کشد که حس آشنایی و لامسه را به مخاطب القا می کند. از اشیاء طعم اشیا یک رمان عاشقانه آرام اما پیچیده است که بر نمادگرایی یا عمق اجباری اصرار ندارد. همه چیز با ظرافت انجام می شود.

یک ظرافت صمیمانه، آموخته شده اما راحت. مثل خوردن یک کیک خوشمزه با دست است. در پایان باید گفت که این فیلم فراز و نشیب های قوی ندارد اما فیلمی خوش ساخت و با بازی های عالی است. مثل نگاه کردن به یک بشقاب رنگارنگ و زیباست.

افتخارات

فیلم ایستاق دودن بوفان پس از شرکت در جشنواره های متعدد بین المللی برنده 5 جایزه از جمله بهترین فیلمبرداری، بهترین کارگردانی و بهترین فیلم شد و نامزد دریافت 19 جایزه دیگر از جمله بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر زن و بهترین فیلم خارجی زبان شد. و بهترین فیلمبرداری; فیلم The Passion of Dodin-Bouffant بر اساس رمان La Vie et la Passion de Dodin-Bouffant ساخته شده است که توسط Marcel Rouff نوشته شده است. این فیلم به عنوان فیلم برگزیده فرانسه برای شرکت در اسکار 96 بهترین فیلم بلند بین المللی بازتاب آنلاین شد و در فهرست 15 فیلم قرار گرفت.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا