داشتن لبخندی زیبا آرزوی همه ماست. آرزویی که اعتماد به نفس ما را افزایش می دهد و چهره ما را شادتر و جذاب تر نشان می دهد. بنابراین خدماتی به نام دندانپزشکی زیبایی بسیار مفید خواهد بود. خدماتی که به ما کمک می کند با ارائه طیف وسیعی از درمان های دندانپزشکی به لبخندی که همیشه آرزویش را داشتیم برسیم.

این مقاله فرصت خوبی است تا در مورد بهترین و رایج ترین خدمات و درمان های دندانپزشکی زیبایی صحبت کنیم. پس برای کسب اطلاعات بیشتر تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

خدمات در زمینه دندانپزشکی زیبایی

دندانپزشکی زیبایی شاخه ای از دندانپزشکی است که بر بهبود ظاهر لبخند و دندان ها تمرکز دارد. این مجموعه خدماتی است که بر روی دندان افراد انجام می شود که منجر به زیباتر شدن لبخند آنها می شود. به عنوان مثال سفید کردن دندان ها با استفاده از روش های خاص یا اصلاح و درمان ناهنجاری های دندان های نامرتب و نامرتب.

محبوب ترین درمان های زیبایی دندان عبارتند از:

1. ارتودنسی دندان

اولین و مهمترین راه برای زیباتر کردن دندان ها، مرتب کردن آنهاست. هدف این است که همه دندان ها در یک راستا قرار گیرند و دندان های کج و نامنظم با استفاده از ارتودنسی دندان صاف شوند. این روش برای افراد در هر سنی قابل انجام است. با این حال، معمولاً در کودکان و نوجوانانی که فک و دندان آنها هنوز در حال رشد است انجام می شود.

2. سفید کردن دندان

سفید کردن دندان که اصطلاح فنی آن “سفید کردن دندان” است. یکی یکی از محبوب ترین روش های دندانپزشکی زیبایی است. این روش با روشن کردن دندان ها با تغییر رنگ و تغییر رنگ عمیق، دندان های شما را سفیدتر می کند.

فواید سفید کردن دندان ها

  • بلیچینگ تغییر رنگ دندان ها را از بین می برد و لبخند درخشان تری به شما می دهد.
  • استفاده از سفید کننده نه تنها زیبایی، بلکه فواید درمانی نیز به همراه دارد. زیرا رسوبات روی دندان را از بین می برد و به جلوگیری از پوسیدگی دندان کمک می کند.

ملاحظات سفید کردن دندان

  • اگر از پوسیدگی دندان، بیماری لثه یا دندان های حساس رنج می برید، بلیچینگ ممکن است برای شما مناسب نباشد.
  • نتایج سفید کردن دندان ها دائمی نیست و دندان ها به مرور زمان دوباره زرد می شوند.
  • برخی از افراد پس از سفید کردن دچار حساسیت به سرما و گرما و همچنین التهاب لثه می شوند که البته موقتی است و پس از چند روز بهبود می یابد. برای تماشا هزینه های سفید کردن دندان کلیک کنید

2. کامپوزیت و لمینت دندان

ما لمینت های کامپوزیت و دندان را در یک دسته ترکیب می کنیم. از آنجایی که هر دو ونیرهایی هستند که به دندان‌ها چسبانده می‌شوند و می‌توانند جلوی دندان‌ها را بپوشانند، نقص‌های بینایی دارند (مانند تغییر رنگ، شکل زشت و اندازه کوتاه یا بلند). با وجود این کاربرد مشابه، کامپوزیت و لمینت در چندین زمینه با یکدیگر تفاوت دارند.

به عنوان مثال، لمینت یک لایه نازک از رزین یا سرامیک است که پس از برداشتن لایه نازکی از مینای دندان روی آن اعمال می شود. این پوسته بسیار قوی است و طول عمر بسیار بالایی دارد. برای تماشا هزینه کامپوزیت دندان کلیک کنید

ما شما را با روش های مختلف درمان دندانپزشکی زیبایی برای رسیدن به لبخندی زیبا آشنا می کنیم

مزایای لمینت دندان

  • لمینت ها بسیار نازک هستند و بسیار طبیعی به نظر می رسند.
  • لمینت ها بسیار محکم و مقاوم در برابر سایش و پارگی هستند.
  • آنها کثیفی هستند و با گذشت زمان رنگ خود را از دست نمی دهند.
  • طول عمر لمینت دندان بسیار طولانی است و می تواند تا 20 سال یا حتی بیشتر دوام بیاورد.

معایب لمینت دندان

  • قیمت بالاتر نسبت به سایر روش های زیباسازی دندان.
  • نیاز به تراشیدن دندان (که فرآیندی غیرقابل برگشت است).
  • حساسیت دندان به سرما و گرمای غذا و هوا.

مزایای کامپوزیت های دندانی

  • کامپوزیت ارزان تر از لمینت است.
  • در بیشتر موارد برای قرار دادن کامپوزیت نیازی به براده کردن دندان نیست.
  • کامپوزیت را می توان به راحتی با رنگ دندان های طبیعی شما مطابقت داد.
  • این ماده قابل تعمیر است.

معایب کامپوزیت دندان:

  • متأسفانه مواد کامپوزیت به اندازه لمینت بادوام نیست و عمری در حدود 7 سال دارد.
  • سریعتر از لمینت لکه می شود. بنابراین باید از مصرف غذاها و نوشیدنی های رنگی خودداری کنید.

3. جراحی لثه و افزایش طول تاج دندان

این درمان زیبایی دندان برای کسانی در نظر گرفته شده است که قسمت زیادی از دندان هایشان هنگام لبخند نمایان است و به اصطلاح لبخند لثه ای دارند.

جراحی لثه و افزایش طول تاج دندان به اصلاح خط لثه کمک می کند و دندان های بیشتری را برای افرادی که لبخند لثه ای دارند در معرض دید قرار می دهد و لبخند آنها را طبیعی تر و زیباتر نشان می دهد.

مزایای جراحی افزایش طول تاج دندان

  • دستیابی به لبخندی زیباتر و متقارن‌تر اولین و مهمترین مزیت جراحی افزایش طول تاج دندان است.
  • افزایش طول تاج می تواند تاثیر مثبتی بر سلامت دهان داشته باشد و دسترسی به دندان ها برای مسواک زدن و نخ دندان کشیدن را آسان تر کند.

معایب جراحی لثه و افزایش طول تاج دندان:

  • حساسیت
  • تورم، خونریزی و درد
  • احتمال رکود لثه

کدام روش های درمان زیبایی دندان برای من بهترین است؟

شما باید با توجه به عوامل مختلفی مانند مشکلات دندانی، بودجه، سبک زندگی و ترجیحات خود، مناسب ترین روش درمان زیبایی را انتخاب کنید. این بدان معناست که مثلاً اگر به طور طبیعی دندان‌های مرتبی دارید و فقط می‌خواهید دندان‌هایتان را کمی سفیدتر کنید، بهتر است به دنبال درمان‌هایی مانند سفید کردن دندان باشید.

یا به عنوان مثال دیگر، اگر دندان‌های شما شکسته یا شکسته است و آسیب جزئی دارد، می‌توانید ظاهر ناقص آن‌ها را با لمینت یا کامپوزیت دندان بپوشانید. البته به شرطی که امکان مراقبت و نگهداری از لمینت های خود را داشته باشید.

ما شما را با روش های مختلف درمان دندانپزشکی زیبایی برای رسیدن به لبخندی زیبا آشنا می کنیم

توصیه می کنیم با دندانپزشک مجرب و با تجربه در این زمینه مشورت کنید و با کمک آنها بهترین روش درمانی زیبایی را برای خود انتخاب کنید. دندانپزشک می تواند دندان های شما را معاینه کند، تصاویر دندان های شما را بررسی کند و موثرترین روش را برای زیباسازی دندان ها پیشنهاد دهد.

دندانپزشکی زیبایی در Dr. کلینیک دندانپزشکی بانیانیان

بهترین راه برای دریافت درمان های زیبایی دندان مراجعه به کلینیک تخصصی و حرفه ای دندانپزشکی است. زیرا البته بهتر است برای هر خدمات دندانپزشکی به یک گروه تخصصی با متخصصان مجرب مراجعه کنید تا اینکه به دندانپزشک جداگانه مراجعه کنید.

توصیه می کنیم حتما به کلینیک دندانپزشکی دکتر مراجعه کنید. برای بازدید از بنیانیان. مجموعه ای تخصصی واقع در میدان آرژانتین تهران که هدف آن ارائه لبخندی زیبا و طبیعی به شما مشتریان عزیز می باشد.

مجموعه دکتر. بنیانیان کلیه خدمات دندانپزشکی زیبایی و تیمی شامل ارتودنسی، ایمپلنت دندان، کامپوزیت دندان، افزایش طول تاج، جراحی لثه، باندینگ، سفید کردن و … را از بهترین و حرفه ای ترین متخصصین دندانپزشکی در تهران ارائه می دهد تا شما را به لبخندی که همیشه می خواستید کمک کند.

برای تعیین وقت می توانید با متخصصین این مجموعه با شماره تلفن 02188539720 تماس بگیرید و یا به آدرس drbonyanian.com مراجعه کنید.

در پایان

لبخند زیبا و دلنشین نقش اساسی در اعتماد به نفس و روابط اجتماعی افراد دارد. اصلاح طرح لبخند مجموعه ای از درمان های دندانپزشکی است که با هدف بهبود زیبایی و تناسب لبخند انجام می شود.

با این روش ها می توان عیوبی مانند نامرتبی دندان ها، تغییر رنگ دندان ها، فاصله بین دندان ها یا لبخند لثه ای را اصلاح کرد و لبخندی زیبا به شما هدیه داد.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما