اخبار روز سینما

ما دیگر پنهانی به هنرمندان نمی گوییم که آثارشان را ممنوع کنند

به گزارش پی ام آپ از ایسنا، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه ممنوعیت حضور هنرمندان دیگر به صورت مخفیانه به آنها اعلام نمی شود، گفت: از هنرمند دعوت می کنیم و با او صحبت می کنیم. او می تواند از خود دفاع کند و توسط هیئت منصفه قضاوت خواهد شد.

محمدمهدی اسماعیلی در مراسم رونمایی از فیلم ملی ایران که امروز برگزار شد، ح. وی ضمن تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین (ع) گفت: برای آن مرحوم علو درجات و غفران الهی برای آن مرحومه سعید راد علاو

وی افزود: در دوره دولت سیزدهم تلاش کردیم بسیاری از زیرساخت ها را اصلاح کنیم. به عنوان مثال زمانی که در کشور شروع به کار کردیم، ۲ سینما در زاهدان وجود داشت، اما امروز این تعداد به ۹ سینما رسیده است. تعداد سینماهای کشور به 900 سالن رسید و در ابتدای کار دولت نزدیک به 500 سینما داشتیم.

وزیر فرهنگ با اشاره به سایر اقدامات وزارتخانه متبوع خود گفت: گواهینامه سینما آماده نهایی شدن در شورای هنری است. گفت. ضوابط اعطای پروانه ساخت و پروانه نمایش مورد انتقاد برخی دوستان قرار گرفت چرا که پس از صدور این سند هنرمندان عرصه سینما در دادگاهی غیر از دستگاه فرهنگی احضار نمی شوند.

«اگر هنرمندی مشکلی داشته باشد به جای اینکه از راهروهای دادگاه و دادسرا عبور کند در کمیسیون تخلفات که با حضور نمایندگان وزارت فرهنگ تشکیل شده است رسیدگی می شود. اصناف و خود هنرمند می گویند و در صورت اعتراض به رای، موضوع در نهاد بالادستی 9 نفر مورد بررسی قرار می گیرد.

یکی از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: ممنوعیت کار و… موضوعات مخفیانه توضیح داده نمی شوند. اگر فردی مشکلی داشته باشد دعوت می شود و به صورت رسمی با او صحبت می شود. او می تواند از خود دفاع کند و توسط هیئت منصفه قضاوت خواهد شد. در صورت اعتراض به این رای پرونده به هیئت بالاتر منتقل می شود. آیا این مسئله برخورد محترمانه با هنرمندان است که دهه هاست جنبش سینما خواستار آن بوده است؟ نبود؟

اسماعیلی گفت: در صورتی که بنا به دلایل موجه و ضروری تصمیم گرفته شود تولید یا اکران فیلمی متوقف شود، با درخواست رئیس سازمان و موافقت وزیر کشور هزینه های کامل تولید فیلم پرداخت می شود. . فرهنگ.

وی افزود: سینما در همه جای دنیا با منافع ملی سازگار است، سینما در کدام کشور مخالف منافع ملی است؟ با شفاف سازی روند، آنها را از صحبت تلفنی حذف کردیم.

اسماعیلی ادامه داد: تهیه کننده قرارداد می بندد و به هیچ بهانه ای حق بازیگران را نمی دهد، کارگردان سینما باید بتواند به زور حق مردم را بگیرد.

وی افزود: آنچه در این دوره رخ داد گام های بلندی در جهت رفع مشکلات است. ما بعد از 45 سال سند موسیقی را توسط فقیهی مانند آیت الله رئیسی منتشر کردیم، در نتیجه هیچ نهادی جز وزارت ارشاد حق دخالت در امور مربوط به برنامه های موسیقی را ندارد. بر اساس همین سند، موضوع یکی از کنسرت های موسیقی ایجاد شده حذف شد. یک روز پس از ابلاغ این سند، معاونت انتظامی وزارت کشور با ارسال نامه ای به استانداری های سراسر کشور اعلام کرد که از این پس نظر وزارت ارشاد برای اجرای نمایش های صحنه ای و کنسرت ها

وزير فرهنگ با بيان اينكه فرهت اوستا در روز ابلاغ سند موسيقي را مانند جام طلا در دست داشت، گفت: اگر اين سند مشكلي داشته باشد، حل مي شود، همه اينها حفظ ناموس اهالی سینما و هنر.”

وی افزود: سند تئاتر در شورای هنری مورد بررسی قرار گرفت. در همین سند تأسیس پیش بینی شده بود که بنیاد ملی تئاتر ایران به زودی تأسیس و افتتاح شود.

وزیر فرهنگ گفت: روزی که به وزارت فرهنگ آمدم بودجه وزارت فرهنگ 1200 میلیارد تومان بود اما امروز به 20 هزار میلیارد تومان رسیده است.

اسماعیلی با اشاره به راه اندازی نهضت پلاتو گفت: 6 پلاتو را در استان کردستان افتتاح کردیم و فردا زیباترین مجموعه فرهنگ و هنر کشور را که از جدیدترین فناوری ها بهره می برد و بسیار توسعه یافته را در یزد افتتاح می کنیم. “

یکی از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: سفری به ترکیه داشتم و از مجموعه های هنری جدیدی که آماده افتتاح است بازدید کردم. به راحتی می توانم بگویم سالن هایی که در ارومیه و کرمان افتتاح کردیم بسیار توسعه یافته تر از سالن های استانبول و ترکیه هستند. اینها رویدادهای مهمی هستند.

وزیر فرهنگ گفت: بر اثر یک اتفاق ناگوار، دولت سیزدهم زودتر از موعد مقرر به کار خود پایان داد. با این حال به همکارانم تاکید کردم که باز هم مثل روز اول تا آخرین لحظه کار کنید.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این مراسم به خبرنگاران گفت: مجموعه آماده شده از نظر تجهیزات و سطح کاری وضعیت بهتری نسبت به بسیاری از کشورهای دنیا دارد. این ساختمان با تکنولوژی جدید ساخته شده است و آثار باستانی را در اینجا حفظ و بازسازی می کند. البته این مطالعه هنوز نیاز به توسعه دارد، وضعیت خدماتی آن باید تقویت شود و محققان باید به راحتی از این مجموعه بهره مند شوند.

یکی از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی در پاسخ به خبرنگاران درباره اقدامات انجام نشده در وزارت فرهنگ توضیح داد: سال گذشته که رئیس جمهور شهید به وزارت فرهنگ آمدند، آقای داریوش ارجمند به ایشان گفتند: تالار وحدت مانند ورزشگاه آزادی پاسخگوی نیاز فعلی است و این را آنجا گفتم که در حال آماده سازی مجموعه جدیدی برای پاسخگویی به تقاضا هستیم. در همین راستا مجموعه هنری آسامنه که شامل مهم ترین سینماها، تئاترها و تالارهای موسیقی ایران است راه اندازی می شود. البته قول دادیم تا قبل از پنجاهمین سالگرد انقلاب افتتاح کنیم و به اذن خدا کسانی که بعدا خدمت می کنند می توانند در این زمینه موفق باشند.

اسماعیلی در خصوص نقش خود در ترویج زبان فارسی گفت: شورای حفاظت از زبان فارسی در سه سال گذشته در وزارت فرهنگ فعالیت می کند و اقدامات مهمی را انجام داده است. به عنوان مثال نام برخی از مجتمع های تجاری در تهران تغییر کرد و با انجام چنین اقداماتی تقریباً 40 تا 50 درصد مطالبات در حوزه فارسی را برآورده کرده ایم.

بر اساس اعلام روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در این مراسم سید محمد هاشمی معاون فرهنگی، محمد خزایی مدیرعامل سازمان سینمایی و اهالی فرهنگ، هنر و رسانه حضور داشتند. امروز پنجشنبه چهارم برگزار شد مرداد برگزار شد و حضور داشت.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا